Gå til innhold

Airbus A320 og Boeing 737 flightplan skjema?


Anbefalte innlegg

driver selv å leter etter forskjellige maler jeg kan printe ut og notere litt ruter, sid/star, fuel osv osv. når jeg er ute å flyr på vatsim men ikke funnet noe bra enda gitt

 

Om du trenger no praktisk til online flyvning,så er da Vroute sitt Flight Progress Card perfekt til det. Jeg printer alltid ut et eksemplar av ruta mi når jeg flyr. Eks: Vroute FPC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders:

Bare hyggelig. Er du av typen som vil beregne fuel og loads selv,har jeg som nevnt noen sjema for det også om du er interessert. Pm med mail,så skal du få. :)

 

 

Martin Adam:

 

Bare fordi det er "real" ?

Snobbete... og heller ikke veldig realistisk.

Dessuten tror jeg neppe du finner et slikt FPC in real, hvor det meste er automatisert,via dispatch og programmer på laptop.

 

Så kan ikke se at det Anders etterlyste,altså noe å bruke online å notere på, fins bedre in real enn det du får via Vroute.

Trenger man i det hele tatt noe bedre? Neppe...

 

Jeg har i og for seg noen sjemaer jeg har laget,for fuel calculation og fuel/load sheet som jeg bruker.

Det at de ikke er the "real" thing gjør de ikke mindre realistiske eller praktiske.

 

Så nei, etter min mening er det ikke nødvendigvis best med the "real" thing i det hele tatt, om det ikke er praktisk tilrettelagt for det bruket som man trenger.

 

Jeg har også ting som er "real" stuff. Gjennom et VA som har en real life dispatcher. De dokumentene syns jeg ikke tilfredstilte mitt behov som simmer, så jeg bruker Vroute og har som sagt mine egne load/fuel sjema.

 

Vil du ha noen "ekte" sjemaer, kjøp PMDG boka til Tim Rommen og kopier de som er der. Men mulig ikke de heller er "ekte" nok. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sikkert, men så lenge dette er in topic hvor jeg spør spesifik, så er det fremdeles real is best og resten kan være aktuelt men ikke i denne topicen.

Skal du diskutere forskjeller mellom real og ikke så start ny tråd.

 

Smaken er som baken, og dersom jeg foretrekker å prøve å få tak i noe ekte så får jeg vel lov til det...

 

Og en ting til, det er du bruker noe betyr ikke at alle vil mene at det er best. Noen foretrekker å være snobber.

 

Men håper du respekterer hva denne tråden dreier seg om og flytter diskusjon til en annen topic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...