Gå til innhold

AN124 på Gardemoen?


per berge

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om Antoloven med feltutstyr fra Norge til Tchad har dratt eller om når den evnt, drar? Så netop på nyhetene att den ble lasta opp med maskiner etc.

Vey ikke sikkert om det var på Gmoen men regner med det. Kom litt sent inn fra røykepausa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen vet om når neste flight går så vær snille å si fra.

 

Sist gang jeg så en AN på nært hold var på åttitallet da vi mellomlanda på en militær flyplass vei til Ulzin i det tidligere Jugoslavia.

 

Ref: http://no.wikipedia.org/wiki/Fil:AN225down.jpg

 

Å den var svær, mye sværererererere enn den 124 som var på Gmoen i går.

 

Mener jeg hørte att dette var første turen med utstyr og konkludere isåfall med att de skal ha flere flighter? Noen som vet så vær snille å si ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det 340 eller 325 den hette den største de noen sinne lagde men som kun ble laget i 1 eksemplar?

 

 

edit: Nei nå tuller jeg her, det var jo denne som kun ble laget i ett eks, men kunne det vært en annen jeg så i Jugoslavia da tro. For jeg husker det som det var i går att den hadde seks motorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det fraktes tilsammen 2200 tonn fra gardermoen. Med daglige avganger og proppet med maks 150 tonn på hver tur, så skulle det tilsi at det er muligheter for å få med seg AN-124 i minst 2 uker fremover, viss det er snakk om en avgang om dagen.

 

Det skulle vel gi de fleste muligheten til å få med seg godsakene live :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...