Gå til innhold

Leige fallskjermfly


TOS

Anbefalte innlegg

Hallais.

Er det nokon der ute som veit om eit fly som kan ta ca 10 hopparar som er mogleg å leige med pilot i påsken?

 

Twin Otteren på Jarlsberg er ute av drift og klubben det er snakk om er difor i beit for fly. Det er snakk om hopping på Oppdal.

 

All hjelp vert motteke md stor takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok samme hoppklubben som flyg på Lesja\\Bjorli vil eg tru. Veit dei nyttar LN-ASS til vanleg. Men dei skal vistnok til med eit større hoppopplegg og er i beit for maskin. Var brodern som ringte meg i kveld og lurte på om eg visste noko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt spørsmål men om jeg ikke husker feil vil ikke det være noe problem. Litt seint på løran til att skal begynne sjekke ut det nå men mener å huske den Chesnan deres tar bra med load.

Er ett eldre fly de tok over i klubbens regi.

Min kjenskap er via en tidligere kolega som er en veteran i den klubben,,,,,,ikke att jeg fatter poenget med å hoppe ut av ett fly som funker helt etter planen :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klubben på Jarlsberg leide jo inn en Pilatus (tror jeg det var) fra Sverige i fjor da twotteren var inoperativ. Kanskje den kan leies igjen (selv om det er veldig kort tid til påske nå!) Jeg tror flyet har tilhold i Gøteborg? Dette vet jo folket i fallskjermklubben på Jarlsberg mer om.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er Oppdal det er snakk om regner jeg med at det er NTNU sin Påskeboogie de trenger fly til. Normalt har de benyttet seg av SE-GEE, Twin Otteren til Stockholm. LN-ASS benyttes da kun til lave løft og hovedsaklig elever.

Kan godt forstå det er vanskelig å få tak i fly i den størrelsen til ok pris på så kort varsel.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikkje eg som hoppar. Farlig å hoppe ut av fly :grin: Er nok brorsan som skal ut og lufte seg ilag med ein haug andre.

 

Elles så har du rett Clamer. Er NTNU sin gjeng som skal avgråde i hopporgie her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...