Anders Henriksen Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Norwegian Online Day - Hver søndag fra 18.00 - 21.00 Denne gangen: Stavanger Sola - Kristiansand Kjevik SHUTTLE kveld! Førstkommende Søndag er det klart for nok et shuttle event, denne gangen helt i sør mellom Kristiansand Kjevik og Stavanger Sola! Denne ruten er veldig kort, rundt 85nm! Værgudene har spådd sol og fint vær, så i tillegg til rutetrafikk er det en glimrende mulighetet til skrivebordspilotene som vil lufte cessnaen på en VFR tur langs vestland og sørlandskysten! Målet med shuttle events er som før, piloter og ATC får en fin utfordring dersom mange stiller opp, her kan det bli veldig trangt i skyene i sør Legger også ut en liten liste med events fremover: Sola-Kjevik SHUTTLE 29. Mars Oslo Flyin CPT 5. April Vigra-Værnes SHUTTLE 12. April Copenhagen Realtime 19. April (Vi støtter opp om eventet med noen flyplasser i sør-norge) Europe Full Staffing! 26. April Bodø-Tromsø SHUTTLE 3. Mai Etter dette er det planlagt en Widerøe søndag i nord og selvfølgelig Gardermoen Overload. [color:#FF0000]Over til søndagens event:[/color] ATC ATC som trengs: ENSV_CTR - Stavanger Control ENCN_APP - Kjevik Approach [color:#000099]Daniel Klepp[/color] ENCN_TWR - Kjevik Tower ENZV_APP - Sola Approach [color:#000099]Per-kristian Jensen[/color] ENZV_TWR - Sola Tower Nice to have: ENOS_K_CTR - Oslo Control Skagerak (kan ta unna litt hvis det blir hektisk på Kjevik app) ENZV_A_APP - Sola Arrival [color:#000099]Karl Mathias Moberg[/color] ENZV_GND - Sola Ground Kan du delta som ATC, legg inn booking på VACCSCA sin hovedside og nevn gjerne i tråden her at du kan stille. Skulle det bli en voldsom interesse kan vi selvfølgelig åpne flere possisjoner. Teamspeak kanalen til Vaccsca blir brukt for koordinering ATC imellom: ts.vaccsca.org, fint om alle kommer inn der. Diverse filer for ATC: Norwegian Ressources Piloter Kart finner du her: IPPC Scenery: Norske Flyplasser Flightplaner: ENCN - ENZV LAREM ENZV - ENCN LAREM U/L621 SVA DCT Husk også at østover så er det oddetall flightlevel (230,250,270,290 osv) og vestover partall flightlevel (220,240,260,280 osv). Velkommen til Shuttle kveld søndag 29. Mars! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Sola APP på meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Skibrek Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Kan ikke ENLI også åpnes? Kan jo være det dumper inom noe VFR i løpet av kvelden og...bare en tanke fra meg.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Unnskyld, er du så treg? Lista har vært stengt i årevis! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Kan ikke ENLI også åpnes? ENLI har ikke vært en operativ flyplass på lenge. Det ER mulig å lande der, men det er ikke noe atc der. Hvis du føler for å fly VFR dit, be my guest, men du vil ikke få ATC der. Hvis det trengs er jeg på ENZV_A_APP Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Skibrek Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Ok.Det var ikke jeg klar over. Flyr innimellom vfr dit nemlig. Var som sagt bare ett forslag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 Supert Mathias. Som sagt er det ingen possisjoner som er mulig å åpne på Lista. Er enda aktivitet på flyplassen IRL, men det er nå i ukontrollert luftrom. Farsund Lufthavn Lista Stavanger Control dekker Lista TMA fra FL75 og opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Stemmer det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Skibrek Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Da tar jeg det til etterretning Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Ingen flere som kan melde seg opp? Vet forøvrig om noen som skal ha en groupflight fra Stavanger til Frankrike denne kvelden, men foreløpig er det alt jeg kan si... (Reglene sier at info under en viss del av forumet deres er eyes only) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Klepp Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Tar gjerne ENCN_APP Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 26. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2009 Vi trenger to tårn og stavanger control! Sign up folks ENZV_TWR ENCN_TWR ENSV_CTR Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Rafteseth Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Kjevik booket Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anton Brondz Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 sola på meg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Må dessverre trekke med som _A_APP, har noe annet jeg må gjøre. Mathias Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anton Brondz Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 jeg kan ta over _A_APP i så fall.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Christian Lindgren Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Jeg skal iallefall fly ut fra stavanger denne kvelden :cool: Sammen med noen flere. Gøy å få så god avskjeds komité. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Dette er da 16-19z sant? 18-21 lokal... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Klepp Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Ja, vi skal vel være UTC +2 etter vi har stilt klokka.. Så da er vel bookingen min feil ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Rafteseth Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Ja, min booking er også feil da Kommer på 18:00 lokal tid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders furse Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Hvilken Vatsim server er det dere på flightsim spiller på? Er det i COM1 man skal skrive inn freq til ATC? Hva trykker man for å snakke. Skal du kontakte ATC først eller omvendt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Mats Brendesæter Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Hallais, er du ny her på Vatsim? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders furse Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Veeldig ny Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Mats Brendesæter Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 planlegger du Norwegian online day i dag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders furse Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Nei egentlig ikke, vil bare vite hvordan det funker det jeg spurte om. Litt vanskelig å finne på Nettet synes jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Mats Brendesæter Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 okey. du trenger først og fremst og kjenne flyet ditt og kunne sette inn og redigere ruter. En rute kan foreksempel se sånn ut: GIVMI Y101 ERNAS T161 PSA. Dette er rute fra Munchen til Frankfurt. Det er i COM 1 man fikser frequenci ja. Man velger hva man skal trykke inne i clienten du bruker for å koble deg opp mot Vatsim. Det med ATC er at du første gang skal kontakte ATC og spørre om Clearance Delivery og gi info om hvilken ATIS du har hvis det er tilgjengelig. Hvis du er i luften allerede og det kommer ATC online sier du callsign og altitude. Håper dette hjalp litt.. Du kan gå på VACCSCA, jeg tror det har pilot trening om ikke jeg tar helt feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders furse Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Takker vet der der, jeg lurer på hva man trykker for å snakke i FSinn klienten. Hvilken server flyr dere på? Og så må jeg lære alt det der man skal si. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Mats Brendesæter Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Server velger du utifra hvilken server du er nærmest. Det spiller ingen rolle alle serverene er koblet sammen. Men du får best connection på de som er i Europa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders furse Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Ok så alle er egentlig samla på en server da. Er det noen guider for hvordan man skal snakke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Klepp Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Pilot Resource Center Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.