Sindre Holberg Skrevet 8. mars 2009 Skrevet 8. mars 2009 Bodø skal nok gå greit for en 747(i FS såklart ) Siter
Einar Kristiansen Skrevet 8. mars 2009 Skrevet 8. mars 2009 Takker for en superkveld,trafikkmessig BRA! Det ble vel mye "ratting" i den sterke Bodøvinden :grin: ENBO_TWR Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 8. mars 2009 Skrevet 8. mars 2009 Takk Gud for Tyskerne og Østerikerne, uten dem hadde kvelden gått ad undass for min del. Alt for mange newbees på en gang, så da var det greit med noen rutinerte og tålmodige piloter fra kontinentet... Siter
Geir-Anders Hansen Skrevet 8. mars 2009 Skrevet 8. mars 2009 he he morro og høre Beklager glimmret med mitt fraver igjen Siter
Ragnar Johnsen Skrevet 8. mars 2009 Skrevet 8. mars 2009 Dette var kjempearti . Offisielt var dette min første tur på Vatsim. Må innrømme jeg følte meg ganske liten der jeg putret rundt i min C172. Til info så var det jeg som fløy VFR ENBO-ENEV, synd at alle flyene hadde forlatt EVE da jeg omsider nådde frem dit :grin:. Takk til alle ATC som jeg var innom, dette gav mersmak. Jeg plagdes veldig med lyden da jeg var i Bodø, så det endte opp med at jeg måtte bruke chat, noe som ble fryktelig tungvindt.. Jeg hadde ikke tjangs å høre hva noen sa, det var hakkete hele tiden. Er det noen som vet hva jeg kan gjøre (XP, FSX SP2, FSINN) Pussig nok tok jeg en radiocheck da jeg kom til EVE og da kunne jeg kommunisere helt tydelig med TWR :crazy: Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 8. mars 2009 Skrevet 8. mars 2009 Takk Gud for Tyskerne og Østerikerne' date=' uten dem hadde kvelden gått ad undass for min del. Alt for mange newbees på en gang, så da var det greit med noen rutinerte og tålmodige piloter fra kontinentet... [/quote'] Gjelder det Islendinger og da eller? :grin: Dere fikk da trafikk.Det er vel det viktigste. Siter
Anton Brondz Skrevet 8. mars 2009 Skrevet 8. mars 2009 Hadde en god del flere missed approaches og go arounds en vanlig i Alta i kveld, jeg veit ikke om det var fordi folk ikke var helt vant med VOR og visual eller om det var vinden sin feil. Så fikk jeg også en innpåsliten SUP etter meg på verst tenkelig tidspunkt som også var med på å gjøre kvelden ekstra spennende Takk til alle som fløy i kveld, og gratulerer til de som kom seg både opp og ned, selv med komplett flap failure, i kveld. Hvor går turen neste gang nå som vi er ferdig med hele Norge? Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 8. mars 2009 Skrevet 8. mars 2009 Har ikke Bodø ILS? yepp,vanlig på 07,og en offset på 25 Siter
Sindre Holberg Skrevet 8. mars 2009 Skrevet 8. mars 2009 Rakk å fly litt ikveld den siste timen istedet ENVA-ENNM-ENBN-ENVA. Det der mellom 20 og 2130 Takk for en flott kveld! Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 8. mars 2009 Skrevet 8. mars 2009 Takk til alle piloter og kontrollere for en flott kveld! Jeg valgte å ta del i britenes forberedelser til Cold Response, og fant meg selv bak spakene i RAF's flotte C-130J! Turen gitt fra Bardufoss til Alta, videre til Hammerfest, Honningsvog og Hasvik. En utrolig flott tur, hvor bare Bardufoss og Alta har vært besøkt av undertegnede i simulatoren tidligere. Hva skjer nå, er det Svalbard sin tur neste søndag? :grin: Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 8. mars 2009 Skrevet 8. mars 2009 Takk til alle piloter og kontrollere for en flott kveld! Jeg valgte å ta del i britenes forberedelser til Cold Response' date=' og fant meg selv bak spakene i RAF's flotte C-130J! Turen gitt fra Bardufoss til Alta, videre til Hammerfest, Honningsvog og Hasvik. En utrolig flott tur, hvor bare Bardufoss og Alta har vært besøkt av undertegnede i simulatoren tidligere. Hva skjer nå, er det Svalbard sin tur neste søndag? :grin: [/quote'] Tett trafikk mellom,Svalbard-Island hadde vært noe Siter
Anders Henriksen Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Skrevet 8. mars 2009 Takk for en sinnsyk kveld folkens! Aldri hadde jeg trodd at Nord-Norge kvelden skulle bli den som trakk desidert mest trafikk, imponerende! Fra 18 - 22 var det nesten konsant trafikk nivå på mellom 25-40 fly i nord og på det meste var vi 12 controllere online. Tørr ikke si noe sikkert men har vel aldri vært så mye aktivitet nordpå før. I Tromsø ble det spesielt hektisk for gunnar, fikk beskjed over atc-chat at fly måtte gå i holdings... Søndag om 1 uke tar Norwegian Online Day pause til fordel for Tore Urvik's CPT på Oslo Control, ønsker han lykke til og håper de samme som stilte opp idag kommer til Gardermoen neste søndag og gir Tore en real utfordring Neste Online kveld blir søndag 22 mars, mer info om det kommer mandag 16. Takker og bukker for oppmøte folkens og håper dere hadde det like artig som meg! Siter
Premium Medlem Stein Aasheim Skrevet 8. mars 2009 Premium Medlem Skrevet 8. mars 2009 Takk Gud for Tyskerne og Østerikerne' date=' uten dem hadde kvelden gått ad undass for min del. Alt for mange newbees på en gang, så da var det greit med noen rutinerte og tålmodige piloter fra kontinentet... [/quote'] Hehe..og jeg var vell en av kveldens verste mareritt kan jeg tenke meg.Fløy som NAX737 og greide ikke å henge med på voice,så det var ett mareritt for meg også.Men dere ATC'er gjorde en fantastisk jobb og takker dere alle og ikke minst til Anton som satt i Alta og ikke stengte selv om en newbi var på tur opp sent på kvelden. Det vart en sinnsyk minnerik kveld alikevel og tusen takk til dere alle ATC'er og piloter som gjorde dette til en herlig kveld Siter
Anders Moen Skrevet 8. mars 2009 Skrevet 8. mars 2009 Jepp, utrolig artig i kveld. Artig å få være en av flygelederne og Syns det gikk veldig bra da du var nede på Værnes, Stein, men det ble kanskje mer hektisk lenger nord hehe Siter
John A, Moen Skrevet 8. mars 2009 Skrevet 8. mars 2009 Takk for en fabelaktik bra kveld fyldt med PLENTY av utfordringer og prøvelser for en C-1 trening på Bodø Control!:-) For å dokumentere Anders' utsagn her: Ikke så altfor mange dager før CPT heller. Ønsker Tore Urvik lykke til på neste søndag. Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 9. mars 2009 Skrevet 9. mars 2009 Jeg er usikker på hvorvidt jeg vil inkludere Islendinger siden jeg ikke kan minnes å ha hatt noen Islendinger i sektoren det øyeblikket kaoset slo til som værst... :whistle: Ang. visibility range på ENAT (som jeg har intrykk av var problemet); da posisjonen faktisk er TWR skal også visibility range være begrenset til 50nm. Det du kan gjøre for å "bøte" på den begrensede rekkevidden du før av dette er å sette flere "visibility points", noe jeg selv i alle fall pleier å gjøre. Selvsagt, dersom Anders får opprettet en APP-posisjon (godkjent av VATEUD) vil ikke det være noe problem lengere... Ang. neste søndag, så er det C1 utsjekk på ENOS_CTR (selv har jeg ENGM_APP den dagen). Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.