Lars B. Frostad Skrevet 16. februar 2009 Skrevet 16. februar 2009 (Foto er copyright © Air Berlin, med begr. fri bruk) Vel, dette er ikke helt rykende ferske nyheter - men ser ikke ut som andre har postet denne nyheten; so here goes: Det tredje største lavprisselskapet i Europa, vil altså fra våren 2009 - starte opp med ruter til/fra Norge. Tyske "Air Berlin" vil i første omgang sette opp ruten fra Oslo til Berlin, og mye kan tyde på at ytterligere ruter vil komme på sikt. Det tok noe tid før denne nyheten ble offisielt bekreftet, men en stund etter kom bekreftelsen - og ruten blir åpnet: 25. April 2009 - ruten vil gå hver ukedag (mandag til fredag). Air Berlin har tidligere etablert seg i både København og Stockholm, bl.a. fra CPH koster det DKK: 199.- å fly med Air Berlin til nettopp Berlin. Til PMI (Palma de Mallorca) koster det i dag fra CPH kun DKK: 349.- Mange vil nok derfor håpe på, at en rute til PMI vil dukke opp hos Air Berlin også fra OSL. Air Berlin har forøvrig gratis servering av drikke og snacks ombord, selskapet har også sitt eget bonusprogram. Engelske EasyJet har sagt at de vurderer å starte opp ruter til/fra OSL, noe som utvilsomt vil føre til en langt sterkere konkurranse blant de eksisterende selskapene på Oslo Lufthavn: Gardermoen. Mer kan leses her: "Lavprisgigant vil satse i Norge": http://www.aftenposten.no/reise/nyheter/article2883767.ece Siter
Thomas Hjelset Skrevet 16. februar 2009 Skrevet 16. februar 2009 Kjempeflott! Dette visste jeg ikke! Takk for at du postet =) Siter
Steinar Grindstein Skrevet 16. februar 2009 Skrevet 16. februar 2009 Jeg håper at dem starter opp med Q400. Det er et fly jeg definetift savner på OSL. Boeing 737 har dem overflod av der, så flere av dem trenger vi ikke. Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 16. februar 2009 Skrevet 16. februar 2009 Du har rett der, Steinar. Ruten vil bli benyttet med Air Berlins splitter nye Q400-maskiner. Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 16. februar 2009 Skrevet 16. februar 2009 så flott!Da er det bare og huske på øreplugger :grin: Siter
Ole Sannes Riiser Skrevet 16. februar 2009 Skrevet 16. februar 2009 Boeing 737 har dem overflod av der' date=' så flere av dem trenger vi ikke. [/quote'] Verdens kjedeligste fly, hehe Siter
Tommy Hansen Skrevet 16. februar 2009 Skrevet 16. februar 2009 Å fly til Tyskland med en Dash? Blir aaaaldri aktuelt altså. En viss standard vil jeg ha på flight lenger en 30 min. Air Berlin sine 738WL er jo flotte,da hadde det fort vært et alternativ ja! Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 16. februar 2009 Skrevet 16. februar 2009 Nå hevdes det at Air Berlin vil benytte B737 og A320 på rutene, med Dashen muligens innimellom. Jeg kan ikke lese noe sted at flytype er bekreftet av Air Berlin selv, men vi kan jo absolutt glede oss. Iallefall om de dukker opp med Airbus. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.