Gå til innhold

Fps hvor mye?


Espen Sandvik

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå er jeg medlem og! Har brukt sidene mye uten og være registrert, på tide!

Jeg har kjøpt ny maskin og driver nå og setter meg inn i grafikkens forunderlige verden, jeg lurer litt på:

hvor mange fps som er idielt i 2002.

Jeg har 1541 mhz amd, asus hovedkort a7a133v, 265mb ram

asus geoforce 2 7700 deluxe 32 mb r skjermkort.

Hva bør jeg forvente, vil jo veldig gjerne ha alle instillinger på fullt da....

(ligger på rundt 15-22fps med alt på fullt)

Er det noe fornuft i dette spørsmålet?

Håper på hjelp

Hilsen espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat det med "alt på fullt" som er fella mange faller i. Jeg har litt kraftigere PC enn deg, likevel er det bare slideren for Detail Level som står på "complex".

Da får jeg 30-40 fps.

Synes å huske at i FS98 måtte jeg ha denne på fullt for å se alle detaljene i det norske sceneryet.

Du burde eksperimentere endel med innstillingene til det passer både flyfølelse og scenery.

Andrew

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Espen.

Det er vel delte meninger om dette som alt annet. Personlig ser jeg ikke noen hensikt i å ha over 24 fps(tilsvarer film, hvis jeg husker rett).

Prøver selv å ha rundt 20 fps, og synes det flyter fint.

Men, dette vil jo variere veldig med forskjellige scenery.

Jeg kan godt ha 30 fps oppe i luften, som synker til 12-15 fps dersom jeg nærmer meg en "komplisert" flyplass med masse bygninger og texturer.

Du får prøve deg frem over et område med masse texturer og bygninger, der bør innstillingene være slik at du ikke kommer under 15 fps, er nå min mening.....

mvh

Nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja.. burde vel egentlig regne i FPM (frames per minute) [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Jeg tror jeg ligger rundt 9fps...jeg gidder jo ikke å skru ned scenery "mengden" heller da. Merker ikke mye hakking med 9 fps egentlig... var være med fs2000, da hadde jeg 1-2fps [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] hadde vel nesten minus fps og da [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] har ikke den PC'n lengre nå heller, det har vel litt å si det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar alle sammen!

Får prøve og eksperimentere litt.

Ante meg at "alt på fult" kanskje var litt unødvendig, hopper opp på 30-40 frames bare ved å redusere litt.

Jeg ligger jo innenfor de 20 så dette ser jo bra ut.

Takk igjen

foressten, er det lurt å ikke låse den for høyt? Jeg så at du Arne har låst den på 15.

espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 bilder/s er det øyet kan oppfatte? Jeg har forstått det slik at det også har med hvor stor skjermen er....

Jaja, samme det, det jeg egentlig skulle si var at hvis du prøver å kjøre med litt i underkant av 20fps, også kommer til ett sted hvor det er 30-40 fps, da er det en helt annen flyt. Mye bedre etter min mening...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Sondre Aabø:

Åsen låser man fpsn ??

Takk for raske svar

Hilsen

Sondre

trykk på Shift+Z

Trykk en gang til.

å en gang til for å få det bort

[image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Øyvind Naas:

trykk på Shift+Z

Trykk en gang til.

å en gang til for å få det bort

[image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

____________________________________________________________

En liten rettelse. For å låse frame raten din, går du inn i options menyen. Velger settings, deretter Display. Så trykker du på Hardware. Der er det en glider som heter "target framerate". Om du har en maskin som klarer 25 bilder/sek, har du en god maskin.

Med vennelig hilsen

Roy Gjæringen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...