Gå til innhold

Kan noen anbefale en joystick.....


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

Mitt første innlegg. Jeg er nesten helt ny på flysim, men hadde Airbus320 sim på Amiga 64 he he

 

Jeg har nettopp skaffet meg FS2002, men har ikke kjøpt joystick enda. Har tenkt å kjøpe Force Feedback 2..

Fungerer den bra til spillet, fungerer feedbackfunksjonen?

Eller anbefales noe annet?

Takker så meget for svar!! [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp gått til anskaffelse av ny joystick, en Logitech Wingman Force 3D, den god, men jeg ville heller ha hatt en MS Sidewinder Force Feedback 2,enn den,fordi skal du fly langt, og du bruker autopiloten, vil den begynne å "hoppe" fram og tilbake, og det er ikke noe særlig, men du kan jo alltids koble vekk strømmen, men på MS si stikke trenger man bare å slippe stikken, så kobles FF'en ut (FF= Force Feedback) og det er genialt med den stikken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Eirik Mikal Aronsen:

Jeg har nettopp gått til anskaffelse av ny joystick, en Logitech Wingman Force 3D, den god, men jeg ville heller ha hatt en MS Sidewinder Force Feedback 2,enn den,fordi skal du fly langt, og du bruker autopiloten, vil den begynne å "hoppe" fram og tilbake, og det er ikke noe særlig, men du kan jo alltids koble vekk strømmen, men på MS si stikke trenger man bare å slippe stikken, så kobles FF'en ut (FF= Force Feedback) og det er genialt med den stikken!

Bare gå på Options->Settings->Controls eller.no Der kan du velge Force Feedback og skru den av...

 

Jeg har en MSSWFF2 (Microsoft Sidewinder Force Feedback 2) og er rimelig fornøyd med den. Det eneste er at jeg skulle ønske at jeg hadde kjøpt yoke istedenfor, det er mye bedre til å fly med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Har prøvd både MS presicion Pro og Force feedback 2.

Presision pro er best dersom du ikke er vant til å bruke Joystick. Men dersom du har erfaring med dette fra før, vil jeg anbefale å kjøpe CH Yoke ellerMSForce Feedback 1/2.

Grunnen til at jeg vil anbefale Presicion Pro dersom du er ny på "stikker" er at den stiller seg ii senter når du slipper den, noe Forc feedback stikkene ikke gjør. (Vet ikke om CH Yoke er FF). Men for all del kjøp ikke slike 100 kroners stikker på Elkjøp eller Expert eller liknende butikker, da disse stikkene ikke holder noe særlig mer enn 5-6 måneder. Håper dette var til hjelp, og lykke til med kjøpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] jeg har en Logitec wingman extreme 3d, denne er veldig grei til flyving,men jeg savner litt at det ikke går å bruke rudder (vri på stikka), samt throttle funksjonen funker heller ikke, noen som vet hva som kan være grunnen ?, dette er i FS2000.

ellers er Thrustmaster HOTAS noe jeg godt kunne tenke meg når denne kommer..

Best regards

Sten Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dere som snakker om HOTAS og ikke har baken full av penger, kan jeg anbefale Thrustmaster Top Gun AfterBurner II. Der kan du separere throttle fra stikka og sette den hvor du vil. Det er lang ledning til den. Prisen er bare 458 kroner og jeg syns den fungerer utmerket. Du kan velge rudder på throttle eller på stikka med en knapp. Det er ikke force feedback på denne, noe jeg heller ikke ville ha på en simulator uten combat. Sjekk linken for info.

http://www.komplett.no/k/k.asp?action=info&p=16154&t=331&l=2&AvdID=1&CatID=26&GrpID=2&s=pl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sten Arne!

Hvis du har CD'n til wingMan'en din, så installer driveren på nytt, evt. last den ned fra logitech....

Har hatt denne stikka i flere år, og den fungerer utmerket... Husk å kalibrere, samt tilordne (assign) knappene, throttlefunksjonen på denne er nydelig!!

Rudderfunkjonen funker greit også, men jeg har slått på koordinerte bevegelser....

Videre så har jeg CH Yoke USB, og denne er glimrende til store stempelmotorer f.eks Mooney, og for så vidt alle med mixture og propeller control. Men den blir helt feil til Corsair, Extra, Sopwith etc...

Stay aloft...

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...