Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forstår at klipp og lim ble for mye for deg Rolf Arne.. :grin:

Back on track; Synes navnet var hverken nyskapende eller fengende i den forstand.. Forsvarsministeren sitter vel på nummeret til A.B kan jeg tenke meg, ser ikke helt problemet.. :grin:

Skrevet

Nyskapende, nei, det er vel ikke det, men jeg syns det er fint at de holder seg til norrøne navn på maskinene. De gamle maskinene har jo norrøne navn, det samme har Da-20ene, med Orionene er det vel litt blandet men...

Det eneste negative er at det er samme navnet som på oppgave-serveren på skolen :P

Skrevet

De nye C-130ene blir vel i Norrøn Mytologi, de gamle C-130enes Hustruer. Odin/Frigg Nanna/Balder Siw/Tor Idunn/Brage

Fra Mil.no:

"Våre nye transportfly vil følge tradisjonen og få norrøne navn. Første C-130J skal døpes Frigg, deretter kommer Nanna, Siw og Idunn som er hustruer til henholdsvis Odin, Balder, Tor og Brage."

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...