Paulo Fernandes Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Under landing på ENGM i dag fikk jeg oppleve 450 meter sikt. Det resulterte selfølgelig med en CAT III autoland. Wilcoen klarte 270 ft per min noe som er helt greit. Sånn så det ut da jeg kom: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Nice! Er været slik enda? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paulo Fernandes Skrevet 6. november 2008 Forfatter Del Skrevet 6. november 2008 Tydeligvis. Var sånn i går også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Hehe, stilig! Blir nok en "tåketur" på meg også! Om du lurer, ja det er fortsatt tåkete på Gardermoen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paulo Fernandes Skrevet 6. november 2008 Forfatter Del Skrevet 6. november 2008 Hehe, tøft å fly med lav sikt Syns det er rart at det er så få piloter på ENGM (vatsim) når det er sånt vær! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Tydeligvis. Var sånn i går også. Da er det ut og fly med real weather! :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Moe Egenes Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Hadde30 meter sikt, med 747, på lista, uten autoland, manuellt.. DET var vanskelig.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Jørgen Brenna Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Stilig! Even: RVR på 450 og du fyrer visuell landing? :whistle: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Hjorth Horseng Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 ENGM 061711Z 00000KT 0700 R19R/0750N R01R/1000U FZFG VV002 M01/M01 Q1029 TEMPO 0400 FZFG VV001 :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Moe Egenes Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Det gikk godt.. selv om jeg ikke så noe til ILS :grin: Men funka godt når jeg brukte reversers og spoilers... kommer meg forsatt ikke over det.. 747 på LISTA!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 På Lista... Med 747.. :grin: Godt dette bare er en simulator! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 450m sikt? Da er vi jo fremdeles på CAT II... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christopher Andersen Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Går jo fint med 747 på lista, rullebanen er jo 2990 meter. Fint bilde forresten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander Maaland Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Under landing på ENGM i dag fikk jeg oppleve 450 meter sikt. Det resulterte selfølgelig med en CAT III autoland. Wilcoen klarte 270 ft per min noe som er helt greit. Sånn så det ut da jeg kom: Fint bilde:) MEN må spørre:D Hvilket Real Wheater bruker du? Siden C* din måler -1. Noe som er real:P Jeg bruker FS METAR og der står det i metaren 0 grader men så viser det 3 grader i pmdg sin C* måler.? FS9! Tror jeg skal få meg Active sky hvis det er det du bruker:)? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paulo Fernandes Skrevet 6. november 2008 Forfatter Del Skrevet 6. november 2008 Jeg bruker Honney Pops, den har ganske mye hvete tror jeg Neida. Jeg bruker ActiveSky ja. Flyet er Wilco. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paulo Fernandes Skrevet 6. november 2008 Forfatter Del Skrevet 6. november 2008 450m sikt? Da er vi jo fremdeles på CAT II... Kan du forklare meg forskjellen på CAT II og CAT III? Meningen her var i hvertfall at jeg ville teste Wilcos autoland funksjon. Da må jeg jo gå for CAT III må jeg ikke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Jørgen Brenna Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 CAT II har minste DH på 370 meter, mens CAT III er helt ned til ingen DH avhengig av CAT III A/B/C (Hvorav C ikke har noen DH) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Kanskje litt dumt spørsmål, men hva er egnetlig CAT, ser det står foran hver av taxebanene ut til RWY? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paulo Fernandes Skrevet 6. november 2008 Forfatter Del Skrevet 6. november 2008 Takk for svar. Så på CAT II skal man (hvis rullebanen er i sikte på decision height) skru av AP og lande selv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Jørgen Brenna Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 CAT står egentlig bare for hvilke ILS-kategorier rullebanen har. (Category) Alså,står det "RWY 19L/01R - CAT III" så vil det si at bane 19L/01R er godkjent helt ned til Instrument-innflygning nummer III Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Jørgen Brenna Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Ja, det er kun CAT III som gir støtte for full autolanding av AP. Er ikke helt sikker på om det kun er CAT III-C som tilbyr dette, men det kan sikkert noen andre svare på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Ga litt mere mening nå ja takk! fint bilde Paulo! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 CAT III ILS Approach Category III A - A precision instrument approach and landing with: a) a decision height lower than 100 feet (30 m) above touchdown zone elevation, or no decision height; and b) a runway visual range not less than 700 feet (210 m). Category III B - A precision instrument approach and landing with: a) a decision height lower than 50 feet (15 m) above touchdown zone elevation, or no decision height; and b) a runway visual range less than 700 feet (210 m) but not less than 150 feet (46 m). Category III C - A precision instrument approach and landing with no decision height and no runway visual range limitations. A Category III C system is capable of using an aircraft's autopilot to land the aircraft and can also provide guidance along the runway surface. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Jørgen Brenna Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Ja,da må jeg korrigere meg selv litt. CAT III kan flyges uten DH uavhengig av A/B/C om RVR er bedere enn de gitte grenser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paulo Fernandes Skrevet 6. november 2008 Forfatter Del Skrevet 6. november 2008 It all makes sence Jeg ville jo lande full autoland så jeg gikk for CAT III. Skulle gjerne opplevd enn sånn landing i virkeligheten! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 CAT III Autoland betyr strengt tatt ikke mer enn at autopiloten er godkjent for automatisk landing i CAT III forhold. Det betyr ikke at du ikke kan bruke autoland dersom de visuelle forholdene er bedre enn CAT III. Du kan omså bruke "CAT III Autoland" i CAVOK om du ønsker... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paulo Fernandes Skrevet 6. november 2008 Forfatter Del Skrevet 6. november 2008 Ja, det forstår jeg. Litt unødvendig kommentar den første der? :grin: Kødda! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.