Tommy Hansen Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Here is a "little" report from Cross The Pond Eastbound 08 seen from my eyes. Text ABOVE the pictures. Enjoy,or not. Booking details for my flight Todays flightplan in Vroute format. Very handy sheet to use online. All honor to Michal Rok for this allround versataile application! A little preview from ground JFK. Not yet logged online. Prepared for boarding,courtesy of AES. I am at World Port gate 6,which is terminal 3,where Delta's hang out and former home of the historic Pan Am, Clippers. Early preflight preperations going on. Some fuel calculations by Vroute and a look a my given SID,BETTE3 ACK trans. More calculations to confirm numbers given in Vroute. I have 410 pax = 73.800lbs on this mornings flight. 390 of them with bags checked in + a little cargo totalling 138.300 I added 88lbs because OEW is 394.088 not 394.000. Now we really are getting serviced at ground. Looking at my NAT which was Oscar. Entry point at YQX,gander ending with the exit point at the other end of the "tunnel",DOGAL setting me up to pass overhead Shannon Intl.(SHA) and later GIBSO for a WILLO2D Arrival into LGW. From ground point of view. Above Overview Doors closed,signs on. Pushing back,left and right clear. Engine start is approved. Pusback complete,set parking brake. Wait for release with the pin on the right hand side. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Hansen Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 I come prepared for ground and departure operations. LGW ready beneath. A lot of clearences to deliver out of JFK this morning as you can see! Taxiing on Alpha past a Speedbird for 13R takeoff. Suprisingly swift ground operations at JFK Cockpit view taxiing behind a Delta Doing an imediate taxi into position and hold 13R I did a shot of route done by Vataware in google mode to compare accuracy. Red line shows what Vataware records from Vatsim in google view,white is actual taxi I did at JFK. Rotate! So long JFK Heading north on departure before turning south DCT BETTE. Finally past BETTE and heading out sea to Nantucket(ACK) The departure madness is in session! I'm in Moncton airspace. A little confused controller not on top of things. Adressing "all pilots west should be with xxx.xx and all pilots east should be with xxx.xx. I never got a handoff ,but hey,I can live with that. : part 3 and 4 later today. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paulo Fernandes Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Fin reportasje og flott å se at en flightsimmer forbereder seg ordentlig før flight! Trodde det bare var jeg som gjorde sånn :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Jørgen Brenna Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Det er nok flere iblandt oss, Paulo! Nydelig og veldokumentert serie Tommy. Må si at Dronninga virkelig kledde den SAS-painten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Oi! Imponerende og detaljerik dokumenasjon av turen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Hansen Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 Forsetter... text still ABOVE pictures. On cruise FL390 tidlig på NAT Oscar Closing in on 5230N,third of the coordinate waypoints of my NAT The madness is moving east! Detail shot of the MCP inflight FL 390 No flight without an inflight meal. Brought to me by my personal flight attendant for the flight off course! :grin: The darkness is setting in as we move closer to UK Overview shot of my "cockpit". Very handy progress position report sheet for Osceanic flights. As you can see my clearence is not noted. As the controller on 131.37 Gander Oceanic DEL was not really on top of things! He had absolutely no control what so ever actually. So after 3-4 requests on voice,where he 2 times asked for callsign on text which was given 2 times + one hole clearence request. I gave up as many many other pilots did and reported back to Gander CTR and from there went on to Gander Oceanic Oscar and reported when YQX was passed and went on. So Moncton west and Gander Oceanic DEL don't get a "passing" note from me. Other than those 2,all other controllers I went through were very good ,making this a very well organised event. Madness reaching UK,time for arrival preparations soon. A closer look at my given Arrival procedures. WILLO2D and I prepared myself for possible holdings at Goodwood(GWC) ,HOLLY or WILLO Here I have passed WILLO but luckily no holding. Though, I was vectored around a little, before ordered north for joining 4 aircrafts in front of me ,preparing for final approach to RWY 26L Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Hansen Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 Checking ILS chart for 26L one more time,before landing. Approach in spot view FINAL in VC mode Short Final 26L Taxiing to stand 33 via Juliet,Romeo and Kilo Arrived at gate 33 Again,taxiing shown i Google Earth with red. Black line actual taxi. End point is dead on though! Final details from flight plan report card. Arrived At gate 33 LGW. Engines shut down,pax unboarded. Thank you for flying this Scandinavian 747 and hope to see you again next time. Good night. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Røsberg Mauren Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Wow! Det må jeg si, du vet hva du driver på med Utrolig flott repportasje dette her Tommy. Slett ikke ofte jeg ser så detaljerte og gjennomtenkte flyplaner foran en PC. En ting jeg lurer på; hvor får du tak i alle de utskriftene? Kunne gjerne tenkt meg noen selv til å ha på rommet. Hvor får jeg JEPPESEN utskrifter over flyplasser? Husker jeg var på en side og skaffet over ENGM og ENAL, men husker jaggu ikke siden igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Alexander Hoddevik Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Ikkje ofte eg gidde å kommentere her inne lenger, men det må eg seie: en virkelig flott reportasje dette her. Godt planlagt og gjennomtenkt flytur, slik det SKAL være Akk ja sånn var det i gode gamle fs dager her på forumet og Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Hansen Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 Takk for kommentarer, boys. Hyggelig Og Paulo,ja jeg syns nesten det er mer gøy med planlegginga enn selve flighten. :grin: Mathias, charts for kan du gratis hente ned følgende steder: Europa for USA og for Canada Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Nyyyyydelige bilder! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Lærerikt og flott dokumentert tur Tommy! Ikke dårlig med en bakkehastighet på over 1200 km/t på marsjhøyde på det ene bildet der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon Larssen Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 hvordan fikk du Gategourmet på AES? Fine bilder BTW ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Hansen Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 Takk og takk igjen! Halvdan, Ja,var gode tailvinder hele turen. Var vel helt oppe i 160kt tailwind fra 6 o'clock på siste del av NA tracket,så det gikk unna. Var vel 45 min early down at Gatwick selv med en del "hit of dit" vektorering under arrival + en lang downwind før baseleg og final approach. Håkon, tja,godt spørsmål. Det virka ikke som AES var aktiv at LGW. Har en UK 2000 utgave av den og tror det må være noe som følger med flyplassen. Ting at gate skjedde automatisk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Hansen Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 Nå som du har kikket igjennom fjorårets event sett fra min øyne, ja da tror jeg det rykker litt i rudderfoten og throttlehånda etter å være med på Vatsim's madness numero uno! Eller? Book din slot time for årets wesbound flight der--> Cross The Pond-Westbound 2009 Jeg har slot 1258Z fra EDDF-KEWR,join the madness captains! :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Utrolig flott presentert Tommy! Detaljert, for seg gjort, innholdsrikt og spennende. Det frister fryktelig med en long haul flight nå, hvor man setter av hele dagen/natten til simulatoren. Good times! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Hansen Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2009 Da er jeg klar for høsten CTP. Callsign: PAA0247 SELCAL: CL-AM Company: Pan American Airways Spoken Callsign: "Clipper" Departing: Boston Logan [KBOS] Time (TOT): 1229z Arriving: Frankfurt [EDDF] Flight Level: 370 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Hansen Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 Dessverre ble årets rute en litt annen enn jeg hadde planlagt. Den gikk fra LHR-OSL-TRD til Dødens Dal og Gåte,noe jeg ikke angrer et eneste lite sekund på. CTP vil komme, og CTP vil gå, men om vi Gåte får beholde,tror jeg ikke noe på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.