Tore Stabell Kuloe Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Fortell hva slags antennedeler du har kjøpt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Arne Nygård Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Så får vi se om det blir noe bedre sender forhold av det' date=' da skal antennen bli litt i underkan av 1 meter og 20 cm.mvh Kristian [/quote'] Får håpe for di skuld at det ikkje blir betre sendarforhold Mottakarforholda kjem nok til å bli betre, men variasjon blir det uansett etter værforholda. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Larsen Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 Fortell hva slags antennedeler du har kjøpt. Det er deler til denne antennen: Men var ikke lett å skaffe den nederste pluggen, de måtte bestilles, og er blandt annet ikke noe enver elektriker butikk har. Og så er det noen par BNC plugger i tilleg til den pluggen på bildet + kabel. Og så er det rør eg trenger + ledniger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Larsen Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 Så får vi se om det blir noe bedre sender forhold av det' date=' da skal antennen bli litt i underkan av 1 meter og 20 cm.mvh Kristian [/quote'] Får håpe for di skuld at det ikkje blir betre sendarforhold Mottakarforholda kjem nok til å bli betre, men variasjon blir det uansett etter værforholda. Det eg har nå er kun standard pisk som følger med scannerne, og den er ca 10-15 cm eller noe slik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Stabell Kuloe Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 er det hvite røret noe du har (fått) bygget, eller er det en antenne som selges ferdig noe sted? Og hvilken frekvens er den antennen laget for? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Larsen Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Er planer at eg skal bygge den HVIS delene kommer. Akkurat den antennen på bildet er laget for frekvensene på disse båndene: 118-137 MHz, 160-174 MHz og 440-450 MHz. Men om det funker i praksis det vet eg ikke, for den antennen er bare 86 cm lang, mens den eg skal lage skal være 1.17 meter lang. Det skal vistnok være målt ut lengden til flybåndet til 1.17, men skal prøve kappe opp 2 mindre deler med ledninger også slik at eg kan prøve å bruke den til frekvenser på høyere bånd optil 174 mhz Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Skjennem Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Dersom du ikke allerede har gjort det så gå inn på http://www.scannernytt.net og registrer deg. Så vil du komme inn i hjertet av alle scannerbrukere. Der vil du få all den beste ekspertise hjelp som er mulig og oppdrive. Har i årevis vært medlem der. Det er bare å finne den kategorien du søker, enten det være seg antenner, frekvenser og masse annet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Larsen Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 Tror eg har vært der for en tid tilbake. Men husker ikke om eg registrerte meg der, letet opp en del frekvenser, men det er en del år tilbake. Har forøvrig tatt ned streamingen min en stnd nå, holder på å omøblere i leiligheten, så den vil nok være nede i noen par dager til eg får flyttet alt over der det skal være, eventuelt tilbake der det stod, vet ikke helt om det passer å ha det slik eg ønsket, da må eg isåfall ha et nytt bord til å ha alt utstyret mitt på, taket er så idiotisk laget, så det går nesten fra tak til gulv, lite veggplass før det når gulvet, så skjermen blir liten plass til på veggen før den når taket, så bordet må stå langt ute. Men får se, men kommer nok til å koble opp streamingen der den står nå vil eg tro når eg har fått flyttet resten over også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roald Hansen Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 I september ble antennebygging diskutert i "Pilotene svarer"- sjekk her . Antennebygging er "heimsløyd" med enkle hjelpemidler - slett ikke vanskelig. Forøvrig er Kristians bilde er fra denne siden - tatt fra Tarjei Lundarvollens beskrivelse. Greit med henvisning når andre bør ha credit :whistle: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexander Sivertsen Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Fungerer dette nå eller? Kopierte inn http://kristian.redirectme.net:6883 i url boksen i windows media player nå nettopp, men fikk bare opp en feilmelding. Hvis den er oppe, er det noe spesielle innstillinger jeg må ha for å kunne høre på dette? Mvh Aleksander. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Christian Stamnes Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Hei! Jeg får også en netverksfeil-melding uansett hva jeg limer inn av ATC-streamer. Har gått inn i innstillingene og sjekket at proxy-instillingene er riktig etc. Noen som har fått lignende melding? Forslag til grep? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.