Gå til innhold

Live stream fra flesland


Kristian Larsen

Anbefalte innlegg

Har satt opp live streaming fra flesland.

 

Foreløpig er dette kun en test.

 

Så det er kun EN frq intil videre, og det TOW 119.1

 

Vet ikke om denne funker helt som den skal, derfor det kun er en test foreløpig.

 

Vis eg fortsetter med denne, da vil eg sette opp flere freq ettervert.

 

Kan ellers ikke garantere at den vil stå oppe hele tiden.

 

http://85.164.252.225:6883/

 

Har ikke statisk IP fra telenor, så innimellom vil adressen min bli forandret, det kan skje uten at eg vet det.

 

Hadde vært fint med en tilbakemelding, så eg får lagt ut ny adresse.

 

Eventuelt HVIS eg fortsetter med denne, så mulig eg vil registrere meg på http://www.dynip.com og få et domene der som knyttes opp til min egen IP adresse.

 

Good luck.

 

Mvh

Kristian Larsen

 

PS. hvis det oppleves støy eller dårlig lyd, så hadde det også vært fint med tilbakemelding

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Den funker supert her :)

Eneste som mangler nå er en slik Airnav radar man kan streame :D

 

LOL, kan godt sette det opp også hvis dere spytter inn litt penger.

 

sjekket pris eller noe i går på det, oppimot 5000,- for en slik boks :o

 

Forøvrig så hadde eg vel brutt ned linjen min når alle koblet seg opp på en slik ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører til tider bare tårnet da' date=' og ikke trafikken. Men det var veldig god kvalitet på lyden :D [/quote']

 

Noen av flyene kan skrape en del og være veldig svake, muligens for at de er et stykke unna flesland

 

Det er vertfall min teori

 

Ellers så er "squelchen" stilt litt opp for ikke skrape hele tiden og da vil den ikke få inn de aller svakeste.

 

Men de vil komme inn ettervert som de nermer seg flesland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører til tider bare tårnet da' date=' og ikke trafikken. Men det var veldig god kvalitet på lyden :D [/quote']

 

Noen av flyene kan skrape en del og være veldig svake, muligens for at de er et stykke unna flesland

 

Det er vertfall min teori

 

Ellers så er "squelchen" stilt litt opp for ikke skrape hele tiden og da vil den ikke få inn de aller svakeste.

 

Men de vil komme inn ettervert som de nermer seg flesland

 

Burde kansje nevnt det, men det var snakk om trafikk som var på bakken ved flesland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører til tider bare tårnet da' date=' og ikke trafikken. Men det var veldig god kvalitet på lyden :D [/quote']

 

Noen av flyene kan skrape en del og være veldig svake, muligens for at de er et stykke unna flesland

 

Det er vertfall min teori

 

Ellers så er "squelchen" stilt litt opp for ikke skrape hele tiden og da vil den ikke få inn de aller svakeste.

 

Men de vil komme inn ettervert som de nermer seg flesland

 

Burde kansje nevnt det, men det var snakk om trafikk som var på bakken ved flesland.

 

HEHE, følger ikke helt med på radioen, den har stått å durt 24/7 i mangen år på diverse freq, så følger ikke alltid så mye med lengre.

 

Men når du sier det, så la eg merke til det nå selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har bra lyd når det er lyd, men får veldig ofte stopp for buffring.

 

Trur også det kan vere ein fordel å justere volumet ein del, skru ned på datamaskina og heller skru opp på scanneren.

Det er litt travelt å sitje å høyre på den susinga i lengda.

 

Ellers har eg lagt merke til at det skal lite hindringar til før signalet forsvinn, eg høyrer som regel ikkje flya når dei er bak fjella og av og til høyrer eg dårleg når dei står på flyplassen (mykje hus og tre imellom).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

linjen min er bra nok den, men driver å laster ned samtidig.

 

6000/500 kbit linje

 

eller 6000/600 husker ikke helt, men laster ned med 200 kb/s og opp med med 10 + at det er 5 inne og hører på nå.

 

men skal gjøre som Nygård sa.

 

sette den ned til 16 kbps, for nå står den på 135, og da bruker den jo mer båndbredde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har den satt på mic ingangen, den andre er død på en måte.

 

Det ble kansje bedre siden deaktiverte mic inngangen noen sekunder ?

 

Det suser hos meg også

 

Ellers så kansje det blir bedre vis eg setter opp rasio volumen mer og ned mic volumen.

 

Eg vet ikke, men vil ikke akkurat sprenge inngangen.

 

Lydkortet på hovedkortet tror eg skal funke, men da må maskinen bottes først, for eg har allerede skiftet over til det kortet, men det er fremdeles aktivt det andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har planer om å legge inn:

 

Fly 121.000 MHz Ankomst (Sivilt) Bergen Flesland

Fly 121.900 MHz Bakke (Sivilt) Bergen Flesland

Fly 121.700 MHz Bakke (Sivilt) Flesland lufthavn Bergen, bakke

Fly 119.100 MHz TÅrn (Sivilt) Bergen Flesland: Landing/Take Off

Fly 125.000 MHz Radar (Sivilt) Bergen Flesland Stor Høyde

 

Når det gjelder Stavanger, så kan eg alltids prøve å se, men kan ikke love at den når fram til bergen, det er jo en del fjeller mellom stavanger og bergen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stavanger Kontroll Nord ( 124.700) Hørte jeg klart og tydelig sist jeg var i Bergen, noe som har med å gjøre at den sektoren dekker fly ut fra Flesland til for eksempel Gardermoen.

 

Vil foreslå følgende.

 

Flesland Tower(119.100)

Stavanger Control (124.700)

Flesland Radar (121.000

Og til slutt 125.000

 

 

Legger du inn det, så har vi det meste ;)

 

 

EDIT: 124.700 garanterer jeg deg at du hører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...