Petter Tandberg Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Morn! Her følger en liten story om det lille, men voksende frakteselskapet i Alaska, Juneau Air Service! _______________________________________________ DHC2'n til JAS har vært dypt savnet i den korte perioden den har vært borte. Det var en skade i lysene på høyre vinge og en av tennpluggene i motoren som hadde takket for seg, som var årsaken til besøket på flyteknisk avdeling, Sitka. I går fikk jeg en mail fra mekaniker'n som hadde gladnyheter! Beaver'n var ferdig og klar til å hentes. I.o.m at JAS har hatt en såpass stor fremgang på kort tid har vi valg å utvide vårt operasjonsområde, så dermed skal Beaver'n ha sin hovedbase i Petersburg. Dagens oppgave var å frakte farkosten fram til havna i Petersburg. Akkurat idet jeg hadde lest ferdig mailen fra mekanikeren, duret det inn en tekstmelding fra en lokalbonde like utenfor Sitka. Han ville ha fraktet noen kasser med en slags "spesialdrikk" for sauer til en kunde i Petersbug. Dette sammentreffet passet jo helt ypperlig! Neste dag var jeg plass. Her er Beaver'n stappfull med sauedrikk og bensin! Jeg gjør ferdig DI og går gjennom pre-start sjekklista Står på holding og er akkurat ferdig med run up Beaver'n er rimelig tung i dag så det tar litt tid å klatre opp til cruise Passerer over noen flotte fjell med kurs for Petersburg. Jammen godt å ha "go'flyet" tilbake! Her er jeg omtrent halveis på ruta. En litt større airliner passerer langt der oppe Begynner å nærme meg Petersburg. Hva er vel vakrere enn en Beaver i solnedgang..? Har Petersburg i sikte etter å ha fulgt dalstrøkene nedover Landingssjekklista gjennomført og det er rett før jeg setter den ned'på Jeg takset inn til havna og levert kassene til kunden. Han tuslet bli og fornøyd bortover stien etterpå, visste ikke at sauedrikker var såpass attraktivt... Jeg forlater flyet for denne gang og tusler bli og fornøyd avgårde jeg også Tror nok Beaver'n kommer til å like seg på sin nye base! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Dreyer Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Fine bilder, men jeg liker ikke at du har brukt blurr... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Bernes Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Flotte bilder og story, Petter! Godt å ha Beaveren tilbake i JAS.. Har fått noen mail i det siste, så det er vel å sette klampen i bånn å begynne å få noen unnagjort.. :grin: Har vert noen runder opp til Great Glacier camp i det siste med diverse utstyr i 206'en.. Men det skal jaggu bli godt å få beaveren på denne ruten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Rolandsen Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Vakkert. Beaveren i sitt "hjemland"... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 13. oktober 2008 Premium Medlem Del Skrevet 13. oktober 2008 Det er tydeligvis ville tilstander i Alaska :grin: . Artig reportasje med flott fly, spennende bildeutsnitt og fin atmosfære i bildene. Men jeg er enig i at det kansje ble litt mye blur her og der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paul-André Tilrem Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Var det ikke ustabilt når du landet ettersom du hadde rorene nede? Man må passe på å holde pedalene rolig iallefall :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Ahhh, rett og slett herlig! Plenty med "alaskastemning", både når det gjelder, fly, natur og oppdrag! :grin: Vi ønsker Beaveren velkommen tilbake! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Tandberg Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 Takker, takker! Kanskje litt mye blur, skal ta med meg det til neste gang, men jeg er nå av typen som synes det blir stilig med litt blur og andre effekter, så jeg gir meg nok ikke helt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Dette var en fin serie Petter! :grin: Den Beaveren var god og skitten. Mine JAS 206'er fremstår som fabrikknye i forhold til denne Ja, ja...det kan nok være greit å sette seg i en godt rengjort og polert maskin også :blush: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Henrik Dahl Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Fine screenshots, men jeg er enig i de kommentarene med litt vel mye blur i enkelte bilder Unnskyld for at jeg drar litt off-topic her, men siden det er så mange av dere som flyr rundt i alaska.. kan dere gi meg noen tips om en bra twin-otter rute? og flyr dere noen ganger i multi-player? Isåfall hadde det vert morro å joinet dere en gang Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Fredrik Sunde Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Fine bilder!!! Den bluren i bakgrunnen gjør virkelig susen, Veldig fint! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.