Gå til innhold

Qantas olycka i Australien.


Timmy Brandt

Anbefalte innlegg

"some sort of instrument failure".

 

Dette er spekulasjoner gjort av en politi i følge BBC:

 

However, Western Australia Police Commissioner Karl O'Callaghan later told the Sydney Morning Herald that he understood the incident had been caused by "some sort of systems failure".

 

Andre kilder sier at flyet traff noe som kalles, and I quote:

 

the news just reported it as clear air turbulance

 

Problemet med denne hendelsen er vell at det er igjen Qantas og dermed flipper media totalt og går for fult angrep på flyselskapet.

 

Forøvrig her er linken til BBC sin sak:

 

http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/7656171.stm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok utdype begrepet skandalejournalistikk. Er det all type journalistikk? Er det journalistikk som har med fly og luftfart å gjøre? Og hvem er det som kjøper skandalejournalistikken, hvis det altså er slik at den selger? Jeg har nemlig vært journalist i 20 år, så jeg lurer på hva det er jeg egentlig driver med ... ;)

 

Til poenget mitt, som var å trekke fram en uttalelse som jeg syntes var helt urimelig, nemlig den at mediene nærmest i samlet flokk går bananas og bestemmer seg for å "ta" Qantas. Den går jeg ikke på. Det er mulig enkelte lettbeinte nettaviser tar en kjapp en og siterer andre lettbeinte (og det er ofte slik mange nettaviser jobber). Men ikke skjær alle medier (det omfatter blant annet papiraviser, radio, tv) over én kam.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg tror han ville fram til, var at journalistikk med heftig overskrift selger best. Ingen gidder å kjøpe en avis med overskrift "lite eller ingenting spennende skjedde i dag".

Å det er jo et kjent faktum at medier blåser ting litt opp for å få flest mulig salg.

 

Jeg tror ikke at noen er ute etter å "ta" Qantas, men siden dette er ett selskap med ett rent og ryddig rykte (i mine øyne) så er det litt ekstra "bensin på bålet" til mediene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville stort sett bare frem til hva jeg er blitt fortalt av mine utallige Australske venner som bekrefter at det virker som at media der nede har bestemt seg for å "ta" Qantas.

 

lately QANTAS has been the prime target of these sensationalized stories. There have been numerous instances where Virgin Blue, Rex and other major carriers have had incidents occur both inflight and on the ground, and they don't even make the news. To me it feels like journalists are in a 'lets bag qantas' phase of writing.

 

og

 

I guess the QANTAS bashing is like TELSTRA bashing. It is the Australian love of the Tall Poppy Syndrome.....it will be here to stay regardless!

:)

 

Men rett skal være rett:

 

Link til avis Down Under

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...