Timmy Brandt Skrevet 7. oktober 2008 Skrevet 7. oktober 2008 Några sidor skriver mid-air accident, någon skriver bara incident, så vi får väl se vad dom kommer fram till lite senare idag. Forty injured in mid-air accident. 300 pers i en A320 låter väldigt trångt va? Siter
Timmy Brandt Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Skrevet 7. oktober 2008 Enligt AUS nyheter är snack om Qantas Flight 72, Singapore till Perth, dvs en A330-300 vilket då förklarar personer ombord lite bättre. Siter
Timmy Brandt Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Skrevet 7. oktober 2008 Här är lite mer info: http://www.news.com.au/perthnow/story/0,21598,24460959-5017007,00.html Undrar vad som hänt. Artikeln skriver "some sort of instrument failure". Siter
Stian Rolandsen Skrevet 7. oktober 2008 Skrevet 7. oktober 2008 "some sort of instrument failure". Dette er spekulasjoner gjort av en politi i følge BBC: However, Western Australia Police Commissioner Karl O'Callaghan later told the Sydney Morning Herald that he understood the incident had been caused by "some sort of systems failure". Andre kilder sier at flyet traff noe som kalles, and I quote: the news just reported it as clear air turbulance Problemet med denne hendelsen er vell at det er igjen Qantas og dermed flipper media totalt og går for fult angrep på flyselskapet. Forøvrig her er linken til BBC sin sak: http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/7656171.stm Siter
Arild Oldervoll Skrevet 7. oktober 2008 Skrevet 7. oktober 2008 Det høres ut som de i vertfall har fått et dropp i høyde, men den "instrument failure" som står omtalt lurer jeg litt på også Siter
Stian Rolandsen Skrevet 7. oktober 2008 Skrevet 7. oktober 2008 Kanskje noen av våre fremtidige, eller nåværende piloter her på forumet kunne forklare dette med clear air turbulence? Edit: Google er min venn: http://en.wikipedia.org/wiki/Clear-air_turbulence Siter
Jan Gulliksen Skrevet 7. oktober 2008 Skrevet 7. oktober 2008 Problemet med denne hendelsen er vell at det er igjen Qantas og dermed flipper media totalt og går for fult angrep på flyselskapet. Du tror vel ikke seriøst at mediene kjører en slags kampanjejournalistikk for å "angripe" Qantas? Hvorfor i all verden skulle de gjøre det? Siter
Ole Sannes Riiser Skrevet 7. oktober 2008 Skrevet 7. oktober 2008 Du tror vel ikke seriøst at mediene kjører en slags kampanjejournalistikk for å "angripe" Qantas? Hvorfor i all verden skulle de gjøre det? Skandalejournalistikk selger vet du! Siter
Jan Gulliksen Skrevet 7. oktober 2008 Skrevet 7. oktober 2008 Du må nok utdype begrepet skandalejournalistikk. Er det all type journalistikk? Er det journalistikk som har med fly og luftfart å gjøre? Og hvem er det som kjøper skandalejournalistikken, hvis det altså er slik at den selger? Jeg har nemlig vært journalist i 20 år, så jeg lurer på hva det er jeg egentlig driver med ... Til poenget mitt, som var å trekke fram en uttalelse som jeg syntes var helt urimelig, nemlig den at mediene nærmest i samlet flokk går bananas og bestemmer seg for å "ta" Qantas. Den går jeg ikke på. Det er mulig enkelte lettbeinte nettaviser tar en kjapp en og siterer andre lettbeinte (og det er ofte slik mange nettaviser jobber). Men ikke skjær alle medier (det omfatter blant annet papiraviser, radio, tv) over én kam. Siter
Thor-Håkon Dallavara Skrevet 7. oktober 2008 Skrevet 7. oktober 2008 Det jeg tror han ville fram til, var at journalistikk med heftig overskrift selger best. Ingen gidder å kjøpe en avis med overskrift "lite eller ingenting spennende skjedde i dag". Å det er jo et kjent faktum at medier blåser ting litt opp for å få flest mulig salg. Jeg tror ikke at noen er ute etter å "ta" Qantas, men siden dette er ett selskap med ett rent og ryddig rykte (i mine øyne) så er det litt ekstra "bensin på bålet" til mediene. Siter
Stian Rolandsen Skrevet 8. oktober 2008 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg ville stort sett bare frem til hva jeg er blitt fortalt av mine utallige Australske venner som bekrefter at det virker som at media der nede har bestemt seg for å "ta" Qantas. lately QANTAS has been the prime target of these sensationalized stories. There have been numerous instances where Virgin Blue, Rex and other major carriers have had incidents occur both inflight and on the ground, and they don't even make the news. To me it feels like journalists are in a 'lets bag qantas' phase of writing. og I guess the QANTAS bashing is like TELSTRA bashing. It is the Australian love of the Tall Poppy Syndrome.....it will be here to stay regardless! Men rett skal være rett: Link til avis Down Under Siter
Timmy Brandt Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Skrevet 10. oktober 2008 Elektronisk utrustning orsaken till olyckan ? Nää...det tror inte jag. Men vi får se... alltid intressant och höra teorier på olyckor. VH-QPA var flygplanet som var inblandat iallafall enligt aviation-safety.net Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.