Gå til innhold

Trenger litt trafikk


Sindre Holberg

Anbefalte innlegg

God dag!

Sitter for første gang ATC på Rygge nå, og skal prøve å få nok timer tl å sitte på OSL etterhvert.

Så lurer derfor på om noen av dere kunne tenkt dere å komme å fly litt på rygge :)

Det er IVAO det er snakk om her :)

 

Mvh

Sindre

S1 :grin:

 

EDIT: sitter der du vil av S1 flyplasser :) vil du til feks ENAL, så si det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kai, Jeg synes du ikke har noe som helst grunn til å si at IVAO er useriøst. Du er ikke medlem hos oss, og har dermed ikke erfaring hvordan det er her. Det eneste du gjør nå er å oppfordre til en konflikt mellom de to nettverkene. Jeg ser heller at vi prøver å ha et godt forhold. Selv om vi har andre krav for ATC'ene våre så betyr det IKKE at vi er useriøse.

 

Jeg har også merket en tendens til at newbies fra VATSIM kommer til IVAO for å lære seg ting for så å dra tilbake til VATSIM. IVAO er IKKE en opplæringsplass for VATSIM der man kan "leke" og gjøre hva man vil. IVAO er et nettverk som jobber for at det skal bli så nærme virkeligheten som mulig. Så til dere som har tenkt til eller bruker IVAO til dette: Dere har ingenting på IVAO å gjøre. Vi kan selvfølgelig ikke nekte folk å logge på, men jeg regner med at folk forstår at vi ikke akter å bruke tid og krefter på medlemmer som forsvinner etter kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i deg Sindre og Andreas! Jeg sysns at IVAO blir undervurdert, greit nok at det er fler som flyr Vatsim, men det betyr ikke derfor at IVAO er useriøst!?

Men hva med å sette opp på forsiden hvor mange som er pålogga på IVAO også, ikke bare vatsim, vet jo at det finnes sider man kan se det, men jeg logger som regel på vatsim når jeg ser det er en ATC pålogga.. Og jeg ville ha gjort det samme med IVAO!

Lykke til med ATC sindre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke uttale meg om standaren til IVAO, for jeg har aldri flydd eller kontrollert der, men dere kan se det slik: VATSIM må nødvendigvis ha en høyere standard på sine ATCer i og med at trening ikke er nødvendig for å koble seg opp som tårn på IVAO. Så er det jo det at VATSIM, slik jeg har forstått det, er mye mer viden kjent enn IVAO, og jeg har faktisk aldri sett et VA som har et IVAO-emblem på sine sider, men derimot mange med VATSIM-emblemet.

 

Så har vi også en god del generelle diskusjon, omtale og nedlastingssider for sim som fs.no, og jeg har heller aldri sett et vindu som viser status på IVAO, men flere sider med VATSIM-statusvindu. Når man lister opp IVAO mot VATSIM så ser man jo gjerne at folk benytter seg mer av VATSIM selv om IVAO til tider har flere kontrollere pålogget, men som allerede nevnt er det jo en grunn til at dere har flere på. Jeg oppfatter VATSIM som langt mer utviklet og som et nettverk som setter en mye høyere standard enn IVAO. Jeg har ingen problemer med at folk foretrekker IVAO, det må de gjerne få lov til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mange VA som har IVAO-emblem på forsiden.

 

Personlig, så holder jeg meg til VATSIM. Det er på VATSIM jeg har fått min ATC trening og rating, selv om jeg lett kan være enig med dem som sier at det tar for lang tid å få slikt unnagjort...

 

Den største ulempen med IVAO, slik jeg ser det, er "tradisjonen" for interne stridigheter i ledelsen, med alle de avbrudd og utbrudd det medfører...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meese, Det er mye mulig at VATSIM er mye mer kjent enn IVAO, og at VATSIM sine kontrollere i Norge er av høyere kvalitet er en selvfølge da den Norske divisjonen i IVAO er ny i år, mens den i VATSIM har eksistert lenge. Men jevnt over hele nettverket så har jeg ikke inntrykk av at VATSIM skiller seg så mye ut fra IVAO.

 

Dersom du ikke har sett IVAO-emblem på et VA sine sider så må du se nærmere. Som et eksempel som er aktuelt for Norge så kan du se på Scandinavian VA sin framside. VATSIM er for øyeblikket mer vanlig i Norge enn IVAO fordi noen valgte for mange år siden å bruke VATSIM i stede for IVAO; og så har folk fulgt på. Men som du sier, hvilket av de to nettverkene folk vil bruke er opp til hver enkelt. Så lenge de ikke velger IVAO for å bruke det midlertidig som en opplæringsplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp registrert meg på IVAO nå' date=' men er det bare meg, ellert er det ingen online noensteder? :confused: [/quote'] Kommer ann pâ, tidlig morgen ikke en ting mens om kvelden er det mye! Sitter pâ Poland Online Day med Sindre som DEL og jeg som GND. Jeg synes at VATSIM er et bra nettverk men av en grunn bruker jeg mer IVAO. Jeg syns at de burde merge men det er vel heller tvilsomt. Men â gâ fra VATSIM til IVAO kan vaere litt brâtt!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du hadde kommet over til IVAO permanent så hadde jeg selvfølgelig vert glad for det. Men det er når folk bruker IVAO bare i en kort periode til å skaffe seg litt erfaring og trening at jeg reagerer, uavhengig av om de er S3, S1 eller C1.

 

EDIT:

Viser ingenting på ServInfo ihvertfall. Ingen på IVAO, men mange på VATSIM.

ServInfo fungerer ikke til å se fly aktive på IVAO. Til dette må du bruke IvAe som du laster ned her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du hadde kommet over til IVAO permanent så hadde jeg selvfølgelig vert glad for det. Men det er når folk bruker IVAO bare i en kort periode til å skaffe seg litt erfaring og trening at jeg reagerer' date=' uavhengig av om de er S3, S1 eller C1.[/quote']

Jeg tenkte faktisk mest på den erfaringen og kompetansen jeg i så fall hadde tatt med meg fra VATSIM...

 

At du ikke liker det når noen bruker IVAO som "treningsplattform" før de begynner på VATSIM, det kan jeg forstå. Men blir det noe bedre dersom folk benytter VATSIM som en "treningsplattform" før de begynner med IVAO?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...