Gå til innhold

VHHX


Anbefalte innlegg

Det er vel ikke mange flyplasser som får stempelet 'klassisk'...en av de heter Hong Kong Int. "Kai Tak" (VHHX)

som nå desverre er stengt.

 

Men ikke hos meg ;)

 

FlyTampa har gjenskapt denne perlen, og ingen flyplasser er vel mer egnet for litt "close circut training" med en 747

enn denne 'stripa'. *Flyet er fra Commersial Level Simulation (CLS)

 

Bildene taler for seg selv.

NB. Bildene er tatt med autogen og trafikk slått av.

 

HongKong_01.jpg

HongKong_02.jpg

 

HongKong_04.jpg

HongKong_05.jpg

 

HongKong_08.jpg

 

HongKong_11.jpg

 

HongKong_09.jpg

 

HongKong_10.jpg

HongKong_12.jpg

HongKong_13.jpg

HongKong_14.jpg

HongKong_15.jpg

HongKong_16.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FPS ligger fra ca 14 (under panning) til 19-20 hos meg. Nå har vel kanskje ikke jeg det beste oppsettet med min intel P4 3.2 GHz- 2.5 Gb RAM og ett 256Mb kort fra Nvida (7600GT)

 

Til sammenligning, så ligger jeg fra ca 14 (under panning)til 21-22 FPS på ENVA...så det suger ikke noe unormalt mye fps, og hvis man tar til hensyn til at HK sceneryet er fullt av byggnings masse, så er vel HK sceneryet mer 'økonomisk' i forhold til fps.

 

Kan jo legge til, at under installasjon, så har du mulighet til å installere custom traffikk på og rundt flyplassen og båt trafikk. Mye av dette dynamisk, men jeg kjører 'minimal' pakke da jeg er ganske sikker på at det ikke ville gavnet meg på FPS siden.

 

Her er mine instillinger som bildene er tatt med :

 

innstllinger_00809.jpg

innstllinger_00811.jpg

innstllinger_00813.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder du har der Pasi, og spesielt lys/dis forhold så jo veldig bra ut syns jeg. Det er virkelig et flott scenery.

 

Som andre har påpekt, jeg reagerte også litt på, og syntes jeg kunne høre; bank angle!, bank angle!, bank angle!, men det var nok fordi jeg har hørt det noen ganger på samme sted med PMDG 747 :grin:

Den innflyvningen er jammen ikke helt enkel når man skal ha rett høyde, rett fart, ikke svinge for tidlig, og ikke for sent.

 

Ellers blir jeg aldri lei av å se den første videoen du la inn, den er helt rå, og "Go Around" er tydeligvis for pyser.

Men en ting har jeg lurt på siden første gang jeg så den for lenge siden, hva i alle dager var det fotografen tenkte på? Neei, ikke noe spennende som skjer her, jeg skrur av...

 

Kunne gjerne sett avsluttningen på 747-rally jeg i alle fall, men har aldri sett noe lenger enn det klippet ditt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Været er fra gårsdagens "real life", så de forholdene er det vår herre, microsoft og jepperson som står bak :)

 

'Go-Around'....dere visste vel at piloter som foretok en slik unødig handling, ikke fikk kaffe når de nå en gang bestemte seg for å lande? ;)

 

Neida, var ikke noe vurderings emne i det hele tatt. Hadde det første HK sceneriet som Samsoft solgte til fs9 en gang i tiden, så man er jo ikke totalt grønn, men jeg skal inrømme at den runden bildene er ifra, er fra første tur, og da gikk det på hukommelsen, som ikke er helt potent til tider, så det var en delvis improvisert approach.

 

Når det er sagt, så husket jeg jo at man skal ligge på 700 ft i det man 'turner final' ved checkerboardet. Men jeg tror jeg hadde en annen track in mot checkerboardet som gjorde slik at siste turn ble litt skarpere enn normal, vil tippe jeg lå på 80-82 grader, mot normal approach på 88 grader...men det kan jo også være ett forsøk på bortforklaring og unnskyldinger...he he

 

Når det gjelder bank angle, come on...den er ikke mer enn 10 grader mer enn normalt. Jeg har ikke rudder pedaler, og da må man 'kompansere' litt for å få snudd beistet med litt ekstra banking, man kan jo trygt si at man har 'litt' tail slipping med en så passe stor fugl som 747.

 

Men en ting har jeg lurt på siden første gang jeg så den for lenge siden, hva i alle dager var det fotografen tenkte på? Neei, ikke noe spennende som skjer her, jeg skrur av..

 

Kanskje han gikk fri for strøm eller tape, synes jeg hørte en dame si i bakgrunnen "Tam-Pong, du må komme hjem og spise" men er ikke sikker på om det var fotografen det ble snakket til? :cool:

 

 

Men takk til alle for titten og hyggelige tilbakemeldinger :grin:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder bank angle' date=' come on...den er ikke mer enn 10 grader mer enn normalt. Jeg har ikke rudder pedaler, og da må man 'kompansere' litt for å få snudd beistet med litt ekstra banking, man kan jo trygt si at man har 'litt' tail slipping med en så passe stor fugl som 747.

[/quote']

Hmmm, jada og legger man seg bare langt nok over blir jo pitch til rudder, og rudder blir pitch...

 

He he nei, jeg tok deg i grunn i forsvar jeg altså, og aksepterer bortforklaringene. Og når man i tillegg da ser av video 1 hvordan en helt vanlig landing foregår i virkeligheten ville jeg heller flydd med deg, enn feks Korean Airlines... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...