Pasi Jorgensen Skrevet 12. september 2008 Skrevet 12. september 2008 Det er vel ikke mange flyplasser som får stempelet 'klassisk'...en av de heter Hong Kong Int. "Kai Tak" (VHHX) som nå desverre er stengt. Men ikke hos meg FlyTampa har gjenskapt denne perlen, og ingen flyplasser er vel mer egnet for litt "close circut training" med en 747 enn denne 'stripa'. *Flyet er fra Commersial Level Simulation (CLS) Bildene taler for seg selv. NB. Bildene er tatt med autogen og trafikk slått av. Siter
Sindre S. Lillehaug Skrevet 12. september 2008 Skrevet 12. september 2008 Nydelig! Mye redigering? Siter
Pasi Jorgensen Skrevet 12. september 2008 Forfatter Skrevet 12. september 2008 Takkær! Nope, orginale bilder, utenom cropping da. Siter
Bjørn J. Jensen Skrevet 12. september 2008 Skrevet 12. september 2008 Flotte bilde FPS krevende? Siter
Anders Moen Skrevet 12. september 2008 Skrevet 12. september 2008 Flott screenshots Hvor mye FPS har du når du flyr der? Så ut som du hadde ganske bra grafikk.. Siter
Mads Hjemmen Skrevet 12. september 2008 Skrevet 12. september 2008 Syvende bilde :eek: * BANK ANGLE; BANK ANGLE* Siter
Pasi Jorgensen Skrevet 12. september 2008 Forfatter Skrevet 12. september 2008 FPS ligger fra ca 14 (under panning) til 19-20 hos meg. Nå har vel kanskje ikke jeg det beste oppsettet med min intel P4 3.2 GHz- 2.5 Gb RAM og ett 256Mb kort fra Nvida (7600GT) Til sammenligning, så ligger jeg fra ca 14 (under panning)til 21-22 FPS på ENVA...så det suger ikke noe unormalt mye fps, og hvis man tar til hensyn til at HK sceneryet er fullt av byggnings masse, så er vel HK sceneryet mer 'økonomisk' i forhold til fps. Kan jo legge til, at under installasjon, så har du mulighet til å installere custom traffikk på og rundt flyplassen og båt trafikk. Mye av dette dynamisk, men jeg kjører 'minimal' pakke da jeg er ganske sikker på at det ikke ville gavnet meg på FPS siden. Her er mine instillinger som bildene er tatt med : Siter
Pasi Jorgensen Skrevet 12. september 2008 Forfatter Skrevet 12. september 2008 Ha ha ha, de gammle maskina der har ikke den plagsomme ulyden installert. Det er jo dette denne flyplassen er kjent for....lavt over hustakene, og en krapp sving rett før og inn mot RWY. Ikke mange plasser man får lov til å 'rå-kjøre' med en 747. Siter
Leif-Petter.Karlsen Skrevet 12. september 2008 Skrevet 12. september 2008 Nydelige bilder fra en herlig plass å fly!!Har stengt nye Hong Kong i min fs og overført all trafikk til Kai Tak!! :grin: Siter
Paul-André Tilrem Skrevet 12. september 2008 Skrevet 12. september 2008 Har selv dette sceneryet, og det er rett og slett helt rått. Dog ikke prøvd med en 747 enda, men det skal fikses i kveld. Siter
Pasi Jorgensen Skrevet 12. september 2008 Forfatter Skrevet 12. september 2008 Fly Tampa skuffer skjeldent når det kommer til utgivelsene deres. Hvordan er FPS hos deg? Siter
Paul-André Tilrem Skrevet 12. september 2008 Skrevet 12. september 2008 Ligger på rundt 18-20 med statiske fly og noe høyere oppløsning enn deg. Kjører på 1680x1050 i tillegg. Det tar og litt av fps. Siter
Pasi Jorgensen Skrevet 12. september 2008 Forfatter Skrevet 12. september 2008 OK, det er jo ikke ille Noen filmer fra real life....kun ment som inspirasjon [video:youtube] [video:youtube] [video:youtube] Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 13. september 2008 Premium Medlem Skrevet 13. september 2008 Dette var jo nifst! Steintøff bildeserie med realistisk lyssetting og atmosfære. La gå at "bank angle" er litt hårete, bildevinklene fungerer knallbra. Siter
Even Moe Egenes Skrevet 13. september 2008 Skrevet 13. september 2008 Var missed approach faktoren høy der? Mye ulykker? :grin: Siter
Premium Medlem Reid Ståle Klovning Skrevet 13. september 2008 Premium Medlem Skrevet 13. september 2008 Hekkan!! Det var da en voldsom bank angle du har på short final :grin: VHHX er bare heftig! Knall bilder dette Siter
Christian Paulsen Skrevet 13. september 2008 Skrevet 13. september 2008 Fine bilder du har der Pasi, og spesielt lys/dis forhold så jo veldig bra ut syns jeg. Det er virkelig et flott scenery. Som andre har påpekt, jeg reagerte også litt på, og syntes jeg kunne høre; bank angle!, bank angle!, bank angle!, men det var nok fordi jeg har hørt det noen ganger på samme sted med PMDG 747 :grin: Den innflyvningen er jammen ikke helt enkel når man skal ha rett høyde, rett fart, ikke svinge for tidlig, og ikke for sent. Ellers blir jeg aldri lei av å se den første videoen du la inn, den er helt rå, og "Go Around" er tydeligvis for pyser. Men en ting har jeg lurt på siden første gang jeg så den for lenge siden, hva i alle dager var det fotografen tenkte på? Neei, ikke noe spennende som skjer her, jeg skrur av... Kunne gjerne sett avsluttningen på 747-rally jeg i alle fall, men har aldri sett noe lenger enn det klippet ditt. Siter
Pasi Jorgensen Skrevet 13. september 2008 Forfatter Skrevet 13. september 2008 Været er fra gårsdagens "real life", så de forholdene er det vår herre, microsoft og jepperson som står bak 'Go-Around'....dere visste vel at piloter som foretok en slik unødig handling, ikke fikk kaffe når de nå en gang bestemte seg for å lande? Neida, var ikke noe vurderings emne i det hele tatt. Hadde det første HK sceneriet som Samsoft solgte til fs9 en gang i tiden, så man er jo ikke totalt grønn, men jeg skal inrømme at den runden bildene er ifra, er fra første tur, og da gikk det på hukommelsen, som ikke er helt potent til tider, så det var en delvis improvisert approach. Når det er sagt, så husket jeg jo at man skal ligge på 700 ft i det man 'turner final' ved checkerboardet. Men jeg tror jeg hadde en annen track in mot checkerboardet som gjorde slik at siste turn ble litt skarpere enn normal, vil tippe jeg lå på 80-82 grader, mot normal approach på 88 grader...men det kan jo også være ett forsøk på bortforklaring og unnskyldinger...he he Når det gjelder bank angle, come on...den er ikke mer enn 10 grader mer enn normalt. Jeg har ikke rudder pedaler, og da må man 'kompansere' litt for å få snudd beistet med litt ekstra banking, man kan jo trygt si at man har 'litt' tail slipping med en så passe stor fugl som 747. Men en ting har jeg lurt på siden første gang jeg så den for lenge siden, hva i alle dager var det fotografen tenkte på? Neei, ikke noe spennende som skjer her, jeg skrur av.. Kanskje han gikk fri for strøm eller tape, synes jeg hørte en dame si i bakgrunnen "Tam-Pong, du må komme hjem og spise" men er ikke sikker på om det var fotografen det ble snakket til? :cool: Men takk til alle for titten og hyggelige tilbakemeldinger :grin: Siter
Premium Medlem Reid Ståle Klovning Skrevet 13. september 2008 Premium Medlem Skrevet 13. september 2008 Ikke for å kuppe denne tråden, men litt mimring Mitt bidrag fra tidligere; [video:youtube] Siter
Paulo Fernandes Skrevet 13. september 2008 Skrevet 13. september 2008 Flotte bilder selv om AA var litt dårlig. Skal ikke si noe mer om bank angle, you get the point Slenger inn landingen min i Kai Tak fra i sommer: [video:youtube]eYrodeY-xbw Siter
Christian Paulsen Skrevet 13. september 2008 Skrevet 13. september 2008 Når det gjelder bank angle' date=' come on...den er ikke mer enn 10 grader mer enn normalt. Jeg har ikke rudder pedaler, og da må man 'kompansere' litt for å få snudd beistet med litt ekstra banking, man kan jo trygt si at man har 'litt' tail slipping med en så passe stor fugl som 747. [/quote'] Hmmm, jada og legger man seg bare langt nok over blir jo pitch til rudder, og rudder blir pitch... He he nei, jeg tok deg i grunn i forsvar jeg altså, og aksepterer bortforklaringene. Og når man i tillegg da ser av video 1 hvordan en helt vanlig landing foregår i virkeligheten ville jeg heller flydd med deg, enn feks Korean Airlines... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.