Gå til innhold

Mine første screenshots


Anbefalte innlegg

Fikk lyst til å prøve meg på å legge ut ett par bilder her.

Dette er noe jeg aldri har gjort før, så jeg lurer på om jeg i det hele tatt får det til.

Vi prøver.

 

MauleDovrefjell1.jpg

 

Hvis det i det hele tatt kommer noen bilder her så er de fra en VFR tur jeg tok fra Oppdal over Dovrefjell ned til Lesja og fulgte deretter Gudbrandsdalen sørover frem til landing på Hamar. Turen ble tatt i en dafault Maule, som jeg liker godt å snoke rundt med.

 

MauleDovrefjell5.jpg

 

Litt urolig luft i fjellet i dag.

 

MauleDovrefjlell2.jpg

 

Tenkte jeg skulle laste opp ei røys med bilder til Photobucket, men linja mi bruker både rulator og blindestokk så det utgår.

Tror jeg klarer meg der foreløbig ettersom jeg ikke er helt sikker på hvor dette ender? :grin:

Hvis det dukket opp noen bilder på skjermene deres, så ta i betrakning at dette er første forsøk uten noen form for redigering.

Kom det noe eller?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for det.

Da veit jeg verfall at det funka. :grin:

Det bildet jeg synes var absolutt finest, presterte jeg å forandre størrelsen på. Ned til halv størrelse med Paint. Prøvde å blåse det opp igjen men da ble det totalt grusomt.

Får heller ta noen flere og bedre en annen dag.

Takk for svar. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gode tilbakemeldinger. Kjempemoro.

Ivar ønska seg flere bilder, så jeg tok en liten tur på morran i dag. Dette er vertfall "Ja vi elsker" gliser.

 

Etter Start Up, complete checklist og warm up, taxer jeg ut til RW 15 på ENFG Fagernes Airport. Litt godt med vind i dag, så jeg turner pent nord-nord-vest retning Beito.

 

ClimbLeirinII.jpg

 

Klatrer rolig og pent videre opp, og når jeg kommer til Slidre turner jeg nord-vest retning Tyin.

 

Beito.jpg

 

Virkelig huskete her oppe, men det er jo det som er moro. Må sitte og "geite" hele vegen.

 

Tyin.jpg

 

I enden av Tyin vannet, ligger det en diger skypropp som jeg ikke har lyst til å fly inn i. Svinger nord-vest utenom denne.

Det bringer oss til Gjende.

 

Gjende.jpg

 

På tur inn over Gjendebu. Besshøi og Besseggen litt til høyre.

 

Glittertind.jpg

 

Etter å ha strøket over Besseggen, svinger jeg nord-vest og tar sikte på Glittertind. Her må jeg klatre en del, for tinden har toppen på 2464 meter og jeg har tenkt meg over. Følger godt med på trykk og temp så vi ikke får noen overaskelser.

 

Galhpiggen.jpg

 

Da var Glittertind besteget, men her ble det ikke noen bra bilder i snøen. Jeg flyr vestover og ser selveste Galdhøpiggen i horisonten.

 

Fortunsdalen.jpg

 

Etter å ha tatt en lowpass over Norges høyeste fjell, turner jeg sør-vestover. Trotler ned litt og begynner en lang slak nedstigning. Fant ut at Sogndal sikkert er en fin plass og lande. Her kommer jeg ut Fortunsdalen og ser Lustrafjorden under meg.

 

rdalsfjorden.jpg

 

Ser litt av Årdalsfjorden nå, samt at man kan se ENSG Haukåsen Airport lang der borte. Begynner også å skye til en del. Men jeg kommer til å gå under disse, så ingen problem. Er nesten helt sikker på at jeg så en hjort også foresten. :whistle:

 

LongFinalENSG.jpg

 

Her har jeg begynt en lang final, det husker virkelig godt nå gitt. Moro moro. Altid gøy med godt med vind i disse småtassene. Fikk litt trøbbel med sidevind på slutten, men landinga satt godt til slutt.

 

Håper dere likte disse bildene også. Jeg ser at det er litt utydeligheter her og der på noen av bildene. Dette kommer av at jeg har hatt problem med kjølevifta på CPU min. Normal kjører jeg med litt overklokk på denne (3,45GHz), men nå går den på std. (3GHz) Bildene blir mye klarere og bedre når jeg klokker.

 

Hører jeg fortsatt "Ja vi elsker"

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...