Otto A. Haaland Skrevet 15. august 2008 Skrevet 15. august 2008 Klokken er 04:30 lokal tid på Al Asad Airbase i den vestlige provinsen Al Anbar i Irak. Mannskapet på 2, V-22 Osprey har akkurat fått beskjed om at de må ut på et medevac oppdrag lengre nord i landet, der et kjøretøy i en militærkolonne har truffet en veibombe. Medisinsk personell lastes ombord, og vi er snart klare for avgang. Selve basen her er ikke utsatt for angrep så ofte, men området rundt er fortsatt relativt utrygt. Ospreyene er i lufta, og vi begynner turen mot militærkolonnen. Det er en fin morgen, til tross for det dystre og seriøse oppdraget vi er på. Enroute Enroute Enroute Etter 45 minutters flygning nærmer vi oss målet vårt. Etter veibomben gikk av ble kolonnen kraftig beskutt av paramilitære styrker, 2 cobra angrepshelikopter var her for 10 minutter siden og hjalp soldatene i kolonnen med å rydde området. LZ'en betegnet som trygg, men vi har fått beskjed om å være på vakt, og komme inn og lande så fort som mulig. Etter landingen bli de sårede soldatene tatt hånd om, og båret ombord. Hele operasjonen går veldig fort unna. Klare for avreise tilbake til Al Asad Airbase igjen. 45 minutter går og vi ankommer nok en gang Al Asad Airbase, der transport til operasjonssalen står og venter på oss. Landing Alt er stengt ned, og vi kan ta noen timers pause etter et vel utført oppdrag. Mot slutten av dagen får vi beskjed om at soldatene vi fraktet ut klarte seg, og avventet transport til et militært sykehus i Spania. ------------------------------- Hmmm...Kjeda mæ visst litt i natt e :-) Dette er ikke et oppdrag som er utført, bare litt bruk av AFX, Instant Scenery, Traffic ToolBox med mere. Ospreyen er fra Alpha..nok en gang Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 15. august 2008 Premium Medlem Skrevet 15. august 2008 Himmel og ørken, her var det mye action . Tøff lyssetting, flott og grundig gjennomført reportasje! Skikkelig nytenkning og annerledes flyvning. Er du fornøyd med Osprey-modellen? Siter
Tom Arild Hansen Skrevet 15. august 2008 Skrevet 15. august 2008 Veldig bra ja! Gøy når man finner en ny vri på ting. Herlig! Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 15. august 2008 Skrevet 15. august 2008 WOW....Super flott....stilig historie og flotte bilder...... Siter
Paul Thomas Kvam Skrevet 15. august 2008 Skrevet 15. august 2008 Dette var en imponerende flott bildehistorie. Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 15. august 2008 Skrevet 15. august 2008 Stilig, hvilken add-on er det som legger til soldatene, røyken osv? Siter
Enok Liknes Skrevet 15. august 2008 Skrevet 15. august 2008 Kanon billedserie! Dette var noe annet enn de trauste bussene som til vanlig blir publisert her. Kom gjerne med flere slike billedserier Siter
Otto A. Haaland Skrevet 16. august 2008 Forfatter Skrevet 16. august 2008 Hei på seg, og takk for tilbakemelding :-) Er du fornøyd med Osprey-modellen? Tja..Den oppfører seg jo som de pleide i FS2004' date=' når de skulle lage den typen fly. Flaps styrer tilten på motorene. Går ikke an å ta av vertikalt med det. Men e syntes det ser fint ut da :-) Stilig, hvilken add-on er det som legger til soldatene, røyken osv? Først brukte jeg AFX for å lage Al Asad Airbase til noe mer enn bare tårn og rullebaner. Brukte googleearth og tegnet inn VELDIG grovt taxebanene. Så brukte jeg Instant Scenery til å plassere ymse soldater og slikt. Alt ligger i default libraries i FSX/FSX acc. Til slutt for å få til den andre ospreyen, og for å få den dit jeg ville ha den på bildene, brukte jeg traffic toolbox(Ligger i FSX default tror jeg) og lagde en Osprey til som jeg prøvde å manøvrere samtidig som mitt eget fly. Var nesten dette som tok mest tid. Ja..eksplosjonen er forresten og et default FSX object, som bare er plassert med instant scenery. Sånn var det :-) Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.