Gå til innhold

Julekos på Jacob'en


Tore Sætre

Anbefalte innlegg

Bernt Johansen, Torgeir Tveiten og jeg våger oss frem på med et forslag sånn før jul. Hva om vi setter prosjektoren og rødbrusen på hyllen og tar noen pils i flightsim'ens ånd før jul? Med andre ord, hva med et nytt flightsim-treff i Oslo!

Forrige gang vi møttes var Braathens eid av Braathens, Taliban var noe studenter og raddiser engasjerte seg i, fjortiser hadde ikke gitt FS et dårlig omdømme i VG, og vi slet alle med dårlig frame rate i FS2000. Med andre ord, mye har skjedd siden i sommer så det burde ikke mangle på samtaleemner.

Alle som er interessert i Flightsim er hjertelig velkommen til en kveld med flyprat, historier og erfaringer - blandet med godt øl i et trivelig lokale.

Vi forsøker oss 12. desember kl 19:00 på Jacob Aall på Majorstua.

Jacob Aall Pub & Spiseri

Bogstadveien 64, 0366 Oslo

Buss, trikk eller T-Bane til Majorstua. På det "nederste" hjørnet av selve Majorstukrysset (du må krysse Kirkeveien hvis du kommer med T-Bbane, trikk eller buss fra øst) ligger et apotek. Dette er hjørnet Kirkeveien/Bogstadveien. Skrått over Bogstadveien, på sydsiden og midt på kvartalet ligger Jacob Aall, ved siden av Comfort Hotel Majorstuen. Ta ikke feil av den og "Den Gamle Major" som ligger to dører bortenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på hvordan dette lokalet ser ut innvendig finner jeg det rart at dere tar opp øst/vest-kant debatten ;-)

Her er det så koselig at selv de fra vestkanten synes det er ålreit!

Jeg er selvfølgelig med og ønsker å se både nye og gamle fjes til en uformell førjulsprat om flightsim, over en øl, kopp kaffe eller mineralvann - your choice! PS ikke glem at man kan spise her (for dere som kommer sultne rett fra jobb evt.)

-bernt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Bernt Michael Johansen:

Med tanke på hvordan dette lokalet ser ut innvendig finner jeg det rart at dere tar opp øst/vest-kant debatten ;-)

Her er det så koselig at selv de fra vestkanten synes det er ålreit!

he he! Tenkte ikke slik når jeg skrev det... kanskje litt dumt formulert. Har ingen mening om riktig/gal side av elva (eller byen). Syns bare det er greit med gangavstand hjem. [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra Dag!! Utrolig hyggelig at du setter av tid til å besøke oss!

Når vi får visitt fra Bodø håper jeg også folk fra Oslo og omegn tar turen innom denne kvelden. For evt. "nykommere" er dette en sosial sammenkomst hvor vi sitter i hyggelig lag og diskuterer alt som er flyrelatert (pluss litt til). Og vi har enda ikke opplevd behov for moderatorer og "sletting av poster". Det kommer nye ansikter hver gang så det er ingen grunn til ikke å sette av noen timer onsdag 12/12.

Hjertelig velkommen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir hyggelig å treffe mannen bak flightsim.no ! Og slikt sett kan vi jo ta den julegaven på direkten der og da, Dag? Vil du ha den i ølbonger kanskje? hehe..

Håkon: snitt alderen er avhengig om "far" fra Krinken kommer (med fare for å fornærme den alltids blide Andreassen, -du er en meget sprek senior blant oss!)

Tipper det ligger på rundt 30 år.

Vel møtt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette møtet avholdes som kjent på et offentlig utested og den eneste aldersgrensen vi kommer borti er den satt av myndighetene for kjøp av ymse drikke. Jacob's setter såvidt jeg vet ingen aldersgrense for gjestene sine i utgangspunktet, så dette er fritt fram for alle.

Til dere som lurer på om det er vanskelig å spotte oss: vi setter opp et skilt på bordet, ok!

Oboy - bare 2 dager igjen!

[image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for flysimmere i "ølslurper-alderen" altså over 18 år for å være der på det flysimmertreffet siden det skjenkes alkohol på Jakob,en.

Hvis det ikke er 20 års grense på Jakob,en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, nå begynner mitt navn å dukke opp ofte i denne tråden, men Oddbjørn:

Jeg mener man ikke må være 18 år eller eldre for å sitte på Jakob's og nyte en cola f.eks. Dette er et spiseri/en pub -ikke nattklubb. Ser du for ung ut blir du nok bedt om legitimasjon hvis du bestiller alkohol. Så spørs det jo hvor kult de under grensa synes det er å høre på skrønene til "simmere i ølslurpealderen" da..hehe.

Sånn, var jeg ikke inkluderende nok nå, dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bare en spøk fra min side.

Jeg var jo i høst på Jakoben, men ingen flysimmere dukket opp der fordi at de hadde ikke bevillinga i orden og det ble jo litt av hvert postert her på forumet angående flysimmerteffet og jeg skrev om det etter at jeg kom hjem og det var noen som svarte om det var "ølbevillinga som var vikstigst" av hele flysimmertreffet at det ikke ble noe treff på Jakob,en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er det kanskje mulig at jeg også dukker opp. Må si at jeg lurer på hva slags type Helge Bø egentlig er. For å si det slik: Inntrykket mitt kan umulig bli forverret etter fredagens aften, det er nemlig ganske pil råttent per dags dato...

Neida, det var bare en spøk. Ettersom vi har vært enige i de fleste politiske spørsmål i det siste, må jeg si at jeg har begynt å like deg. Jeg liker nemlig alle som er enig med meg og mine meninger, slik er jeg skapt.

Au revoir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Hans Nikolai Førde:

[QB]Ja, da er det kanskje mulig at jeg også dukker opp. Må si at jeg lurer på hva slags type Helge Bø egentlig er. For å si det slik: Inntrykket mitt kan umulig bli forverret etter fredagens aften, det er nemlig ganske pil råttent per dags dato...


Ser du i et par postinger har nevnt fredag..

Det er feil. Det er snakk om 12.des, ikke sant ?

Og det er i morgen onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i alle dager...Av en eller annen grunn har jeg levet i den tro at det er på fredag at dette skal foregå. Onsdagen passer dårlig for min del, det var virkelig synd. Jeg har nemlig et vorspiel til nærmere 30 gutter å forberede den dagen....

(Passet ypperlig med en slik unnskyldning - begynte å få kalde føtter i henhold til møtet med Bø...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...