Jakob Arne Brønstad Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 VG Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Emil-André Gundersen Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Haha, Glad SAS pilotene ikke Driver sånn når jeg er på Besøk i cockpit :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gert Andreas Barring Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Det er jo ikke lov med besøk i cockpiten til/fra England? Eller er det lov tilbake? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Nei godt vi bor i norge, der har jo folk vett i huet haha Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PEtter blindheim Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Snakket han med tårnet på 10 000 meter? Hehe.. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Dreyer Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Snakket han med tårnet på 10 000 meter? Hehe.. :grin: Håper seriøst det var ironi... Forstår heller ikke helt den overskrifta som er brukt.. Han har jo neppe gjort noe som er å sette sikkerheten til passasjerene i fare uansett, for journalister og folk som opplever ting som ikke er vant.. Klarer å vri ting til noe som egentlig ikke har skjedd.. KD Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rolf Arne Beck Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Vel de brukte nok ordet tårnet, for det er alt av flyledere folk kjenner til. Og jeg tror nok ikke det var så dramatisk, men kan nok fint forestille meg at hvis cockpit døren sto åpen og folk hørte alt av alarmer og bjeller som kommer når man kobler ut autopiloten, samtidig som flyet banket, at folk opplever det som mye mer dramatisk enn det det er. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Helstad Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Ifølge Robinson kunne passasjerene høre alarmer ule. Uten noe forhåndsvarsel gjorde piloten en krapp venstresving, før flyet brått svingte tilbake igjen. TCAS? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Eliassen Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Blir litt irritert av å lese sånt. Piloten fikk en TCAS-warning eller beskjed fra ATC om å stige umiddelbart. Valget var vel da å ta en litt ubehagelig stigning eller å dø... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Grassdal Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Men hvis de fikk en TCAS-warning, hvorfor skulle de da etterforske piloten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexander Storvig Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Viss det er en del av passasjererne som klager til selskapet, så har ikke selskapet noe annet valg enn å si til passasjererne at de skal etterforske piloten. Jeg vet selvsagt ikke hva som skjedde og tror ikke akkurat på det som står i aviser angående slikt. Men kan si at jeg hadde selv blitt litt nervøs viss jeg hadde hørt "TRAFFIC TRAFFIC" eller et par alarmer fra cockpit fulgt av en krapp sving og stigning. Selv om jeg har PPL og flyr mye flysim tror jeg det er en ubehagelig opplevelse å høre masse pipelyder fra cockpit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Trur nok dei fleste av oss hadde reagert om me var i deiras stad. DVS, me hadde ingen kunnskap om flygning, og ikkje forstår kva som skjer. Då trur egn ok dei fleste av oss hadde tenkt på dei heime og forberedt oss på slutten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Johannessen Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Det er jo ikke lov med besøk i cockpiten til/fra England? Eller er det lov tilbake? Feil! Jeg har sitter i cockpit hos 2 forskjellige flyselskap til England. Både på tur og retur. --thomas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T F Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 UK Department for Transport (DfT) forbyr engelske selskaper å tillate besøk i cockpit. Så for engelske selskaper blir det ikke mulig (for en tid tilbake ble en skipper i MyTravel oppsagt på grunn av det). Men hva andre selskaper gjør, er opptil dem. Innenfor engelsk luftrom gjelder fortsatt forbudet fra DfT uavhengig av selskap (men det er kanskje vanskelig for andre selskaper å vite det). De vil neppe bli fornøyde om de får nyssen i at selskaper tillater det, men hvordan dette skal følges opp er jo en annen sak. Hilsen T Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Johannessen Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Jepp, du har nok rett i dette Torbjørn. Skal ikke irettesette deg der. De turene jeg satt på klapp har vært med norske selskaper, kanskje ikke skippen har hatt kontroll på reglene som gjelder for UK? Uansett, morro var det vertfall å lande på Heatrow --thomas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.