Gå til innhold

Flystevne


Jakob Arne Brønstad

Anbefalte innlegg

Gjest Emil-André Gundersen

Burde jo være fult mulig viss alle har det samme sceneriet osv.

hadde jo vært vannvittig stilig da :) viss noen orker og arrangere noe slikt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med "flystevne" mener du da et event alla Copenhagen realtime?

For det har vært arrangert lignende eventer over hele Norge en rekke ganger, senest rett etter påske da det var på forskjellige flyplasser i Nord-Norge. Dessuten kommmer det et Gardermoen Overload, som betyr at alle posisjonene på ENGM blir bemannet fra Delivery til Control, i begynnelsen av Juni... De som som oftest står bak disse eventene er VACCSCA den skandinaviske divisjonen på VATSIM. Er ikke noe "vanskelig" å arrangere et "flystevne" eller event, for Norge er det landet med flest aktive ATC'er og piloter i skandinavia, men det er tidkrevende å arrangere og det kan derfor ikke arrangeres hele tiden :)

 

Hvis du har noen flere spørsmål er sikkert VACCSCA's nye event coordinator accsca13@vaccsca.org mer enn villig å svare ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne du forklart litt bedre hva du mener med ett "flystevne" Jakob? :)

ikke no problem:P

 

det jeg mener med flystevne er at blir som en konkuranse der man booker en tidsperiode der man faar gjøre hva men vil/oppvisning (looper, roll, ol..) saa er det en jury eller noe saannt som kaarer den beste/flinkeste. tenker noe paa den samme linje som Paris Airshow etc. har ikke hørt om noe slikt paa Vatsim/IVAO, tror det hadde blitt utrolig kult:P godt naakk forklart? xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med all den lagginga som kan forekomme på Vatsim' date='så kan en fast roll bli til en 16 kantet slow roll. :grin: [/quote']

 

Helt enig, kan nok bli vanskelig å gjøre en god bedømmelse desverre. Men det som hadde gått an er å lage noe slik som Virtual GAP, hvor vi har navigasjonskonkurranser etc. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emil-André Gundersen

Det er jo mulig med og starte med et lite "flyshow" kan jo Simulere kjeller flydag

eller lignende :) kansje litt vannskelig med Paris Airshow. men det vill jo kreve en god del addons, og en sikkelig god kontroller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og en sikkelig god kontroller

 

EN' date=' bare? [/quote']

 

Haha, nei men noen Gode ATC er ;)

 

Arranger et stevne på Geiteryggen, så stiller jeg opp som en lokalkjent på Geiteryggen Tower ;)

 

Neida, jeg synes ideèn var veldig bra, tror nok det bare er squawkbox/fsinn som setter en stopper for det hele, dessverre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ideen er veldig god den.Begrensningene er: for å se flyet med den riktige painten,så må alle ha den + serveren som alle logger seg på.Oslo Flysim Klubb driver å tester ut forskjellig ting på egen server og i løpet av sommeren,når sessongen for sim starter i gjenn.Vil vi ha en database som alle medlemmer kan laste opp "sin" textur,for så att alle andre kan laste ned painten. Vi legger også alle paintene på serveren.Dermed kan alle som er koblet opp på serveren se de andre som de er og ikke som en subtitude.Det fordrer att alle har de samme flyene :/ Vi har tengt tanken på å ha ett Flystevne,men som sakt så er vi avhengi av en database.Så til dere som er intresert ta kontakt med Rune i OFKL.

Med sjåast :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emil-André Gundersen

Hadde jo vært vannvittig stilig og gjennfort noe slikt på Vatsim,

så kunne alle "rutefyene" flydd normalt sånn som i den virkeligverden.

mens noen kunne ha suset rundt 10 meter over bakken i en F-16 på flystevne

som det er i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emil-André Gundersen

Jeg kan bli med jeg å da :grin: stiller Med Vampiren jeg ;)

men vi må jo lage et "program" til flyshowet så tregner vi noen piloter som kan ha fremmvisning :)

og et sted og ha det. det blir jo en del begrensninger hva man kan få til og da.

men noen Looper Lowpasser Stallturns osv burde ære fult mulig.

hadde vært morsomt og simulert kjeller flydag det burde være fult mulig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...