Jakob Arne Brønstad Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Heisann! hvorfor er det ingen som har arrangert ett flystevne paa en va de norske flyplassene? det hadde vært saa kult:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Dreyer Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Godt spørsmål. Det er vel kanskje ikke så veldig lett heller akkurat. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Emil-André Gundersen Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Burde jo være fult mulig viss alle har det samme sceneriet osv. hadde jo vært vannvittig stilig da viss noen orker og arrangere noe slikt da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jakob Arne Brønstad Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 de fleste har jo Norwegian Airorts da, men det er det med at det maa være noen som arrangerer det:P har sittet aa tenkt en god del paa dette, aa det hadde vært kjempe tøft aa faa til dette:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Dreyer Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Ja, men da er man avhengi av at folk som melder seg opp, faktisk kan fly med ATC`. For det er relativt forvirrende å prøve å kontrollere noe når folk ikke følger med, eller forteller hva de har tenkt å gjøre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jakob Arne Brønstad Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 Ja' date=' men da er man avhengi av at folk som melder seg opp, faktisk kan fly med ATC`. For det er relativt forvirrende å prøve å kontrollere noe når folk ikke følger med, eller forteller hva de har tenkt å gjøre. [/quote']sant saa sant;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Eliassen Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Med "flystevne" mener du da et event alla Copenhagen realtime? For det har vært arrangert lignende eventer over hele Norge en rekke ganger, senest rett etter påske da det var på forskjellige flyplasser i Nord-Norge. Dessuten kommmer det et Gardermoen Overload, som betyr at alle posisjonene på ENGM blir bemannet fra Delivery til Control, i begynnelsen av Juni... De som som oftest står bak disse eventene er VACCSCA den skandinaviske divisjonen på VATSIM. Er ikke noe "vanskelig" å arrangere et "flystevne" eller event, for Norge er det landet med flest aktive ATC'er og piloter i skandinavia, men det er tidkrevende å arrangere og det kan derfor ikke arrangeres hele tiden Hvis du har noen flere spørsmål er sikkert VACCSCA's nye event coordinator accsca13@vaccsca.org mer enn villig å svare Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Kunne du forklart litt bedre hva du mener med ett "flystevne" Jakob? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jakob Arne Brønstad Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 Kunne du forklart litt bedre hva du mener med ett "flystevne" Jakob? ikke no problem:P det jeg mener med flystevne er at blir som en konkuranse der man booker en tidsperiode der man faar gjøre hva men vil/oppvisning (looper, roll, ol..) saa er det en jury eller noe saannt som kaarer den beste/flinkeste. tenker noe paa den samme linje som Paris Airshow etc. har ikke hørt om noe slikt paa Vatsim/IVAO, tror det hadde blitt utrolig kult:P godt naakk forklart? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Med all den lagginga som kan forekomme på Vatsim,så kan en fast roll bli til en 16 kantet slow roll. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jakob Arne Brønstad Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 hehe:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Med all den lagginga som kan forekomme på Vatsim' date='så kan en fast roll bli til en 16 kantet slow roll. :grin: [/quote'] Helt enig, kan nok bli vanskelig å gjøre en god bedømmelse desverre. Men det som hadde gått an er å lage noe slik som Virtual GAP, hvor vi har navigasjonskonkurranser etc. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Nysveen Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Jeg forstår ikke helt hva poenget med å gjennomføre dette på VATSim er? dette er ikke for å være vanskelig, men hva er det som ikke kan gjøres bedre på en MP server? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Jeg forstår ikke helt hva poenget med å gjennomføre dette på VATSim er? dette er ikke for å være vanskelig' date=' men hva er det som ikke kan gjøres bedre på en MP server? [/quote']Da vises det ikke på serverinfo? :grin: Kanskje aspektet med ATC er inne i bildet? :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Hansen Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Syns det hørtes ut som en helt rå idé! Simulere et flystevne,trenger ikke nødvendigvis basere hele greia på en konkurranse,bare en happening slik et virkelig flystevne foregår. Simulere Oshkosh hadde vært rått! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Furfjord Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Enig med Jakob og Tommy mm. Dette var en kjempeidè! Ikke dumt å tenke nye baner av og til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Emil-André Gundersen Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Det er jo mulig med og starte med et lite "flyshow" kan jo Simulere kjeller flydag eller lignende kansje litt vannskelig med Paris Airshow. men det vill jo kreve en god del addons, og en sikkelig god kontroller Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Dreyer Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 og en sikkelig god kontroller EN, bare? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Emil-André Gundersen Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 og en sikkelig god kontroller EN' date=' bare? [/quote'] Haha, nei men noen Gode ATC er Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Larsen Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 og en sikkelig god kontroller EN' date=' bare? [/quote'] Haha, nei men noen Gode ATC er Arranger et stevne på Geiteryggen, så stiller jeg opp som en lokalkjent på Geiteryggen Tower Neida, jeg synes ideèn var veldig bra, tror nok det bare er squawkbox/fsinn som setter en stopper for det hele, dessverre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Eik Bruserud Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Hvis det blir på geiteryggen, må jeg nesten være med Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole jonny.Snarheim. Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Ideen er veldig god den.Begrensningene er: for å se flyet med den riktige painten,så må alle ha den + serveren som alle logger seg på.Oslo Flysim Klubb driver å tester ut forskjellig ting på egen server og i løpet av sommeren,når sessongen for sim starter i gjenn.Vil vi ha en database som alle medlemmer kan laste opp "sin" textur,for så att alle andre kan laste ned painten. Vi legger også alle paintene på serveren.Dermed kan alle som er koblet opp på serveren se de andre som de er og ikke som en subtitude.Det fordrer att alle har de samme flyene Vi har tengt tanken på å ha ett Flystevne,men som sakt så er vi avhengi av en database.Så til dere som er intresert ta kontakt med Rune i OFKL. Med sjåast :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Emil-André Gundersen Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Hadde jo vært vannvittig stilig og gjennfort noe slikt på Vatsim, så kunne alle "rutefyene" flydd normalt sånn som i den virkeligverden. mens noen kunne ha suset rundt 10 meter over bakken i en F-16 på flystevne som det er i virkeligheten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Tandberg Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Kul ide dette her! Jeg stiller gjerne opp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Emil-André Gundersen Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 De hadde vært stilig med en liten komite da noen frivillige ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Tandberg Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 I'm in! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jakob Arne Brønstad Skrevet 20. april 2008 Forfatter Del Skrevet 20. april 2008 blir gjerne med jeg:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Emil-André Gundersen Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Jeg kan bli med jeg å da :grin: stiller Med Vampiren jeg men vi må jo lage et "program" til flyshowet så tregner vi noen piloter som kan ha fremmvisning og et sted og ha det. det blir jo en del begrensninger hva man kan få til og da. men noen Looper Lowpasser Stallturns osv burde ære fult mulig. hadde vært morsomt og simulert kjeller flydag det burde være fult mulig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Skibrek Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Jeg stiller gjerne med LN-WND, hvis noen stiller med to Harvards:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Tandberg Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Tenkte på Kjeller jeg og! Hadde jo vært konge. Jeg kan stille i Harvard! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.