Gå til innhold

Norwegian Eagles - Innsbruck (LOWI) sun 20th April


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

I henhold til værutsiktene er det overhengende "fare" for at bane 08 er i bruk!

 

>>> LOWI (INNSBRUCK) <<<

 

METAR 201520Z 15011G21KT 110V190 9999 FEW065 BKN300 19/04 Q1003 WS

ALL RWY NOSIG

 

TAF (FC) 201400Z 201524 VRB10G20KT 9999 FEW065 SCT300 TX19/15Z

TN08/22Z TEMPO 1517 14015G28KT BECMG 1719 VRB05G15KT

 

TAF (FT) 201000Z 201818 VRB05G15KT 9999 FEW065 SCT110 BKN300 TEMPO

2009 27006KT TEMPO 1017 14015G28KT FEW065 SCT070TCU BKN300

BECMG 1618 27008KT -SHRA SCT065 BKN110

 

-----------------------------------------------------------------------------

 

Arrival procedures RWY 08

 

MERK! Dette er en svært forkortet innledning, og er IKKE en erstatning for kart! Ta forbehold på feil i teksten.

 

Kart i bruk:

-> LOWI LLZ/DME East

-> LOWI Visual Approach

 

 

  • Passer RTT (Rattenberg) NDB (303.0) i 9500FT
  • Forlat RTT NDB heading 210' i 9500FT
  • Etabler deg på OEV LZZ/DME (111.10 MHz - deg. 255') mot bane 26
    ------> MISSED APPROACH UTFØRES OVER AB (Absam) NDB (313.0), se MISSED APPORACH del!
  • Hvis alt er under kontroll og OK -> forlat AB (Absam) NDB (313.0) hed. 230' og synk ned til 3700FT.
  • Fortsett 3700FT i en right hand pathern til finale bane 08.

 

For bane 26 gjelder det samme helt ned til missed approach punktet!

OBS! LZZ er offset med 3,8'!

 

-----> Ved MISSED APPROACH:

AB (Absam) NDB (313.0) siste beslutnigspunkt!

  • Følg LZZ (111.10 MHz) med MAX CLIMB RATE (fram til 9500FT)
  • Ved 1NM DME fra LZZ, sving til venstre mot AB NDB, slik at NDB pilen peker mot 060' når du flyr mot denne, fortsatt MAX CLIMB RATE (fram til 9500FT)
  • Ved passering av AB NDB, hed 075'
  • På 14.0 DME til LZZ, fly mot RTT NDB (303.0) og legg deg i holding der på 9500FT

 

Ved missed på final bane 08, MAX CLIMB RATE mot AB NDB (313.0) og følg samme prossedyre som beskrevet ovenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel da er jeg i Innsbruck, etter en tröblete start der jeg ikke visste hdg jeg skulle fly helt men nâr jeg fikk atc i Danmark gikk det bedre men i Tyskland mâtte jeg mase som bare f*** nâr jeg ba om vectors til neste waypoint. 21:35 touchet jeg ned etter en spennende app. Satt og flöy ved SAS375 (som jeg tror var Ivar) helt til Munchen CTR satte meg i en lang APP fra RTT til 5-10 NM sör for rwy O8 og sâ tok endelig Innsbruck over og fikk meg trygt ned (kan ha vaert holding men sâ ut som det ikke var mange i landingsköen.). Men en ting skal jeg si: Jeg skal fly masse Norwegian Eagles turer i framtiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fantastisk tur! Noe frafall, men vi som kom oss ned storkoste oss! Utfordrene vindforhold og bane 8 i bruk, makan til artig kombinasjon! :grin:

 

Gøy å se at samtlige er trofase til Norwegian Eagles, og deltar på hver tur. La meg si det slik, det lønner seg;) Har i framtiden planer om å yte litt "ekstra" til de som er med regelmessig. :)

 

Det var vel på det meste totalt 7 fly inne i den lille dalen som omkranser Innsbruck, 5 av disse i landingsrunden! For ett syn!

 

Hyggelig å ha selskap av jeg Johan, ble kanskje litt nære da jeg fikk traffic alert på deg under descent, men det får være. :)

 

I tillegg hadde vi jo ATC hele veien, storkoste meg virkelig!

 

Takk til alle som var med, håper å se de sammen ansiktene på søndag! :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen for en hyggelig tur til alle som var med.

Må si at dannelsen av Norwegian Eagles har vært en suksess,all heder og ære til deg Ivar som har stått på for å få liv i onlineflyvinga her inne.

Håper at t.o.m. enda flere hiver seg på disse turene. Skikkelig gøy! :D

See u all next time! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fantastisk tur! Noe frafall' date=' men vi som kom oss ned storkoste oss! Utfordrene vindforhold og bane 8 i bruk, makan til artig kombinasjon! :grin:

 

Gøy å se at samtlige er trofase til Norwegian Eagles, og deltar på hver tur. La meg si det slik, det lønner seg;) Har i framtiden planer om å yte litt "ekstra" til de som er med regelmessig. :)

 

Det var vel på det meste totalt 7 fly inne i den lille dalen som omkranser Innsbruck, 5 av disse i landingsrunden! For ett syn!

 

Hyggelig å ha selskap av jeg Johan, ble kanskje litt nære da jeg fikk traffic alert på deg under descent, men det får være. :)

 

I tillegg hadde vi jo ATC hele veien, storkoste meg virkelig!

 

Takk til alle som var med, håper å se de sammen ansiktene på søndag! :grin: [/quote'] Traffic alert kan ha noe â gjöre med at jeg var borte et par minutter (pluss at 738 default ikke har TCAS og at radaren i fsinn ikke sa noe som helst)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...