Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 20. april 2008 Skrevet 20. april 2008 Det er med stor skuffelse jeg må si at min Boeing 757-200 blir hjemme på Værnes. Noe annet kom opp. Dere får ha en fin tur Siter
lars strømsnes Skrevet 20. april 2008 Skrevet 20. april 2008 Det er helt greit. hadde egentlig ikke regnet med å få lov til å bruke Concorde. 737-500? Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 20. april 2008 Forfatter Skrevet 20. april 2008 For de mest overvåkne av dere lå dere kanskje til at jeg la inn feil UTC tidspunkt i sted? Rett tidspunkt er satt inn nå, altså er avgang fra kl. 1900 LOKAL TID! Lars, det går greit! Du kan få ICE373 sin slot tid, velg deg en gate som ikke er tatt fra før. Velkommen skal du være. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 20. april 2008 Forfatter Skrevet 20. april 2008 I henhold til værutsiktene er det overhengende "fare" for at bane 08 er i bruk! >>> LOWI (INNSBRUCK) <<< METAR 201520Z 15011G21KT 110V190 9999 FEW065 BKN300 19/04 Q1003 WS ALL RWY NOSIG TAF (FC) 201400Z 201524 VRB10G20KT 9999 FEW065 SCT300 TX19/15Z TN08/22Z TEMPO 1517 14015G28KT BECMG 1719 VRB05G15KT TAF (FT) 201000Z 201818 VRB05G15KT 9999 FEW065 SCT110 BKN300 TEMPO 2009 27006KT TEMPO 1017 14015G28KT FEW065 SCT070TCU BKN300 BECMG 1618 27008KT -SHRA SCT065 BKN110 ----------------------------------------------------------------------------- Arrival procedures RWY 08 MERK! Dette er en svært forkortet innledning, og er IKKE en erstatning for kart! Ta forbehold på feil i teksten. Kart i bruk: -> LOWI LLZ/DME East -> LOWI Visual Approach Passer RTT (Rattenberg) NDB (303.0) i 9500FT Forlat RTT NDB heading 210' i 9500FT Etabler deg på OEV LZZ/DME (111.10 MHz - deg. 255') mot bane 26------> MISSED APPROACH UTFØRES OVER AB (Absam) NDB (313.0), se MISSED APPORACH del! Hvis alt er under kontroll og OK -> forlat AB (Absam) NDB (313.0) hed. 230' og synk ned til 3700FT. Fortsett 3700FT i en right hand pathern til finale bane 08. For bane 26 gjelder det samme helt ned til missed approach punktet! OBS! LZZ er offset med 3,8'! -----> Ved MISSED APPROACH: AB (Absam) NDB (313.0) siste beslutnigspunkt! Følg LZZ (111.10 MHz) med MAX CLIMB RATE (fram til 9500FT) Ved 1NM DME fra LZZ, sving til venstre mot AB NDB, slik at NDB pilen peker mot 060' når du flyr mot denne, fortsatt MAX CLIMB RATE (fram til 9500FT) Ved passering av AB NDB, hed 075' På 14.0 DME til LZZ, fly mot RTT NDB (303.0) og legg deg i holding der på 9500FT Ved missed på final bane 08, MAX CLIMB RATE mot AB NDB (313.0) og følg samme prossedyre som beskrevet ovenfor. Siter
Bobbo Skrevet 20. april 2008 Skrevet 20. april 2008 Da fikk jeg ettermiddagen til fri avbenyttelse. Det betyr at jeg slenger meg med på turen........ Siter
Frank Olaf Sem-Jacobsen Skrevet 20. april 2008 Skrevet 20. april 2008 Jeg hiver meg også med, CNO853 Boeing 767. Finner meg en tom gate og sikter på rundt 17:30UTC Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 20. april 2008 Forfatter Skrevet 20. april 2008 Var litt skeptisk litt før kl. 19, var relativt få som var kommet. Men heldigvis har det nå tatt seg opp, og vi er nå 10 stk som er på vei til Innsbruck! En del forsinkelser å forstå, dere må bli bedre til å møte opp i god tid folkens! :cool: Siter
Filip Gundersen Skrevet 20. april 2008 Skrevet 20. april 2008 Ja, da tok fs kvelden... Orker ikke starte på nytt, prøver meg heller på en testflight med Level-D 767 Siter
Frank Olaf Sem-Jacobsen Skrevet 20. april 2008 Skrevet 20. april 2008 Jeg forsvant også like før danmark, så det blir ikke noe mer på meg heller Siter
Johan Luiggi Skrevet 20. april 2008 Skrevet 20. april 2008 Vel da er jeg i Innsbruck, etter en tröblete start der jeg ikke visste hdg jeg skulle fly helt men nâr jeg fikk atc i Danmark gikk det bedre men i Tyskland mâtte jeg mase som bare f*** nâr jeg ba om vectors til neste waypoint. 21:35 touchet jeg ned etter en spennende app. Satt og flöy ved SAS375 (som jeg tror var Ivar) helt til Munchen CTR satte meg i en lang APP fra RTT til 5-10 NM sör for rwy O8 og sâ tok endelig Innsbruck over og fikk meg trygt ned (kan ha vaert holding men sâ ut som det ikke var mange i landingsköen.). Men en ting skal jeg si: Jeg skal fly masse Norwegian Eagles turer i framtiden! Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 20. april 2008 Forfatter Skrevet 20. april 2008 For en fantastisk tur! Noe frafall, men vi som kom oss ned storkoste oss! Utfordrene vindforhold og bane 8 i bruk, makan til artig kombinasjon! :grin: Gøy å se at samtlige er trofase til Norwegian Eagles, og deltar på hver tur. La meg si det slik, det lønner seg;) Har i framtiden planer om å yte litt "ekstra" til de som er med regelmessig. Det var vel på det meste totalt 7 fly inne i den lille dalen som omkranser Innsbruck, 5 av disse i landingsrunden! For ett syn! Hyggelig å ha selskap av jeg Johan, ble kanskje litt nære da jeg fikk traffic alert på deg under descent, men det får være. I tillegg hadde vi jo ATC hele veien, storkoste meg virkelig! Takk til alle som var med, håper å se de sammen ansiktene på søndag! :grin: Siter
Tommy Hansen Skrevet 20. april 2008 Skrevet 20. april 2008 Takk igjen for en hyggelig tur til alle som var med. Må si at dannelsen av Norwegian Eagles har vært en suksess,all heder og ære til deg Ivar som har stått på for å få liv i onlineflyvinga her inne. Håper at t.o.m. enda flere hiver seg på disse turene. Skikkelig gøy! See u all next time! Siter
Johan Luiggi Skrevet 21. april 2008 Skrevet 21. april 2008 For en fantastisk tur! Noe frafall' date=' men vi som kom oss ned storkoste oss! Utfordrene vindforhold og bane 8 i bruk, makan til artig kombinasjon! :grin: Gøy å se at samtlige er trofase til Norwegian Eagles, og deltar på hver tur. La meg si det slik, det lønner seg;) Har i framtiden planer om å yte litt "ekstra" til de som er med regelmessig. Det var vel på det meste totalt 7 fly inne i den lille dalen som omkranser Innsbruck, 5 av disse i landingsrunden! For ett syn! Hyggelig å ha selskap av jeg Johan, ble kanskje litt nære da jeg fikk traffic alert på deg under descent, men det får være. I tillegg hadde vi jo ATC hele veien, storkoste meg virkelig! Takk til alle som var med, håper å se de sammen ansiktene på søndag! :grin: [/quote'] Traffic alert kan ha noe â gjöre med at jeg var borte et par minutter (pluss at 738 default ikke har TCAS og at radaren i fsinn ikke sa noe som helst) Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.