Gå til innhold

FS2008


lars strømsnes

Anbefalte innlegg

Gjest Geir-Finstad

Jeg vet ikke tottalen, men jeg ga bort 24000 eksemplarer av 2004..gjennom jobben...bundla med en serie pc......men ikke fsx.....de stilte ikke på flg, og da blei den avtalen terminert på dagen...så enkelt er det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig FS et nisje"spill" lenger da? Bare utrolig hvor mange skapsimmere det er rundtomkring.

 

Noen som vet noe om salgstall på FS kontra andre "spill"?

FS selger nok bedre enn litt tyngre simulatorer, men fortsatt ikke i nærheten av storspill som f.eks Gears of War, Halo, Metal Gear, GTA osv. som selger millionvis av eksemplarer bare de første ukene. Det er en grunn til at det ikke er noen andre spillutviklere enn MS som lager flysimulatorer, rett og slett fordi markedet er altfor lite til at det kan forsvare de enorme produksjonskostnadene. Og det er jo også derfor FSX fikk missions osv. så det skulle appelere til flere enn simulatornerder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min del ødelegger Missions-delen i FSX mye av den totale opplevelsen av simulatoren, da det opleves som ett forsøk på å "nedlate seg" til folk som bare vil fly urealistiske scenarioer i stedet for feks å gjøre dette slik som de fleste av oss, nemlig med en viss grad av seriøsitet. Virker mer som ett spill enn en simulator, noe som skuffet meg endel og fikk meg til å angre på at jeg i det hele tatt kjøpte spillet , og gå tilbake til FS 2004. Uansett DX10 og annet. Får håpe FS11 holder en mindre fiksering på å "billiggjøre" fs-serien og snur seg tilbake til å kunne oppleves som noe som ikke er kun ett spill, slik som fs9. Jeg tar også avstand fra uttrykket "Nerd" i sammenhengen med FS. FS befinner seg i ett mindretall av såkalte ikke-voldelige spill, og er meget viktig i denne sammenhengen som holdningskapende og læringsmessig.Jeg ser mange måter fs kan inkluderes i en normal ungdomsskole-undervisning på, som ett eks.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min del ødelegger Missions-delen i FSX mye av den totale opplevelsen av simulatoren' date=' da det opleves som ett forsøk på å "nedlate seg" til folk som bare vil fly urealistiske scenarioer i stedet for feks å gjøre dette slik som de fleste av oss, nemlig med en viss grad av seriøsitet. Virker mer som ett spill enn en simulator, noe som skuffet meg endel og fikk meg til å angre på at jeg i det hele tatt kjøpte spillet , og gå tilbake til FS 2004. Uansett DX10 og annet. Får håpe FS11 holder en mindre fiksering på å "billiggjøre" fs-serien og snur seg tilbake til å kunne oppleves som noe som ikke er kun ett spill, slik som fs9. [/quote']

 

Akkurat som om jeg skulle sagt det selv, det ser ut som om MS "dummer ned" flightsim serien for å tiltrekke en større kundegruppe. Og som Fredrik skrev i innlegget ovenfor så tror jeg faktisk at FS serien kan ende opp på spillkonsoller som Xbox. Dersom det skjer så bytter jeg til X-Plane for godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk at den neste FS-versjonen kommer til å være rettet mot et enda bredere publikum enn det FSX er' date=' jeg vil også gjette på at vi kommer til å se en konsollversjon... [/quote'] Isåfall vil det skuffe mange, ikke bare meg. Jeg håper det og inkluderer deg,Edvardsen :) Det er nå meget begrenset hva MS kan gjøre med FS før de tråkker VELDIG feil og mister MANGE trofaste fans.

 

En konsoll-utgave av MSFS vil, selv om det gir mer publisitet og markedsføring, føre tilen utvanning av det opprinnelige poenget med FS, som er å kunne formidle og simulere flygning og kunnskap om dette via en pc. Tror ikke en Xbox360-versjon vil være noe MS kommer til å tjene på. XBox er jo en stor flopp i seg selv etter at Playstation 3 ble sluppet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk at den neste FS-versjonen kommer til å være rettet mot et enda bredere publikum enn det FSX er' date=' jeg vil også gjette på at vi kommer til å se en konsollversjon... [/quote'] Isåfall vil det skuffe mange, ikke bare meg. Jeg håper det og inkluderer deg,Edvardsen :) Det er nå meget begrenset hva MS kan gjøre med FS før de tråkker VELDIG feil og mister MANGE trofaste fans.

 

En konsoll-utgave av MSFS vil, selv om det gir mer publisitet og markedsføring, føre tilen utvanning av det opprinnelige poenget med FS, som er å kunne formidle og simulere flygning og kunnskap om dette via en pc. Tror ikke en Xbox360-versjon vil være noe MS kommer til å tjene på. XBox er jo en stor flopp i seg selv etter at Playstation 3 ble sluppet.

Joda, er enig med deg på de fleste punktene jeg. Jeg tror nok ikke de kommer til å gi ut en FS-versjon som kun er til konsoller, men jeg tror nok den neste FS-versjonen vil være multiplattform.

 

Jeg valgte å ikke nevne XP siden jeg ikke anser Laminar Research som et spillfirma...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil nok ta noen år før vi får se en "NY" flysimulator fra Microsoft.

 

Slik jeg har forstått det vil de i tiden framover heller fokusere på å selge tilleggspakker framfor ett helt nytt spill. Ved å lansere FSX har de på en måte frasagt seg "ansvaret" med å gi ut en ny verson hvert andre år.. FS98, FS2000, FS2002, FS2004 -> FSX.

 

Ser dere sammenhengen? :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Microsoft vil nok i hovedsak fokusere på å gjøre FlightSimulator spillvennlig framfor EKSTREMT realistisk.

 

Men, vi har klart oss så lenge, og jeg kan egentlig ikke huske at Microsoft har presentert annet enn grunnpakken for realismen vi har i dag. La meg nevne SimWings, PMDG, Level-D, Active Sky etc.

 

X-Plane? Neppe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...