Gå til innhold

FSX Airports Norway kan lastes ned nuh


Anbefalte innlegg

FSX Airports Norway kan nå lastes ned fra filbiblioteket.

 

Jeg har slått sammen Airportfix1 og Gardermoen Sceneryet. Denne pakka er for FSX SP2, og er tilpasset Ultimate Terrain X Europe og Norway Quality Mesh. Inneholder fem flyplasser: ENGM, ENCN, ENLI, ENHD og ENSO. Gardermoen har fått en kraftig oppgradering med ny Gmax terminal. Denne er laget så nær opp til originalen som mulig og har realistiske texturer. Ellers er hele terminalområdet flyttet til rett posisjon i forhold til default, og det er gjort en kjempejobb med å få runways, taxiways og parkings/gates så korrekt som mulig. Kjevik, Lista og Haugesund har ny flatten og mer korrekt dekke og plassering av bygninger.

 

Dettte er første byggetrinn hva Gardermoen angår...det er mye igjen. En oppgradering kommer om ikke lenge, og vil inneholde realistiske glasspirer til hver gate, underganger til øst/vest pirene og tilbygget på vestsiden. Og nye texturer her og der :smile:

 

Spesielt sier jeg takk til Thomas Lorentzen, som har gitt meg uvurderlig hjelp med opptegning av apron og taxiways på nytt samt bilder for texturproduksjon.

 

Sceneryet er fps vennlig (nei det er ikke aprilsnarr!)...så last ned og kos dere :grin:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gunnar,

 

Godt du stikker innom og bekrefter at jeg ikke bløffer :grin: Tenkte faktisk ikke på hvilken dag sceneryet havnet her!

 

PS: Nytt Radisson hotell kommer om cirka 6 uker senest. Etter at ny terminal kom på plass... ser jeg jo at MS hotellet ser så til de grader "Donald Duck" aktig ut at det må erstattes *snarest*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser utrolig flott ut dette. Virkelig effektfullt når veiene til UTX blender sømløst inn med sceneryet.

 

MEN, får en fryktelig flimring med DX10 preview. Når jeg slår av DX10 preview ser det flott ut. Dette er på rullebanene der taxiveiene kommer innpå, og også merkingen på taxiway flimrer/forsvinner. Dette har jeg ikke opplevd med andre scenery, så tror ikke det er driverproblem/skjermkort som forårsaker dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN' date=' får en fryktelig flimring med DX10 preview. Når jeg slår av DX10 preview ser det flott ut. Dette er på rullebanene der taxiveiene kommer innpå, og også merkingen på taxiway flimrer/forsvinner. Dette har jeg ikke opplevd med andre scenery, så tror ikke det er driverproblem/skjermkort som forårsaker dette. [/quote']

 

Nei jeg tviler sterkt på det er sceneryet. Selv får jeg problemer med det meste med DX10 Preview...og har kuttet DX10 ut for godt.

 

Aleksander: Angående nedlasting så får ikke jeg heller noen fil...

 

Så begge problemer som er nevnt her ligger utenfor min kontroll (puh) :grin:

 

UPDATE: Ser DX10 har issues ja. Nvidia er heller ikke helt med. Les *spesielt* post nr.2.

 

http://forums.avsim.net/dcboard.php?az=show_topic&forum=121&topic_id=440975&mesg_id=440975&page=

 

Og her er en til som sier litt om Nvidia - igjen post nr.2:

http://forums.avsim.net/dcboard.php?az=show_topic&forum=197&topic_id=36072&mesg_id=36072&page=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takkåtakk, alle.

 

Var verdt slitet for å få en brukbar hovedflyplass. Modellen har jeg faktisk hatt siden Fly II...men først nå fått dyttet den inn i FSX.

 

Litt tilbake til DX10: Den "Preview" greia burde ikke vært i FSX i det hele tatt...da DX10 ennå ikke funker skikkelig. Jeg som har holdt på med data siden ZX-80 vet inderlig godt at med hver ny DX versjon er det gjerne problemer i lange tider etter utgivelse. Personlig skygger jeg også unna Acceleration...kommer aldri til å ta i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet var å lage et mest mulig korrekt ENGM som ikke flashet vilt og dro ned frame rate, samt at det skulle være kompatibelt med SP2. Og ikke kaste bort tid på for mange fancy 3D objekter, men konsentrere seg om en helhet som fungerer bra. Det målet er nådd. At noen synes FS2004 med NA ser bedre ut er det siste i verden jeg tenker på, for FS2004 er avsluttet for godt her i huset, og det for lenge siden.

 

Så vil kanskje noen nå si at ENCN ikke ser ut i FSX, hvilket er korrekt. Hvis ikke utvikler av UTX-E klarer å fikse kystlinje langs flyplassen, vil jeg prøve. Klarer heller ikke jeg det...trekker jeg tilbake ENCN sceneryet for godt og konsentrerer meg om flyplasser som har et bedre grunnlag for videre utvikling.

 

Slik er designstrategien...det bygges ikke flyplasser for å være "bedre enn" noe...her går det kun etter sunn fornuft.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...