Andrew Thomsen Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 FSX Airports Norway kan nå lastes ned fra filbiblioteket. Jeg har slått sammen Airportfix1 og Gardermoen Sceneryet. Denne pakka er for FSX SP2, og er tilpasset Ultimate Terrain X Europe og Norway Quality Mesh. Inneholder fem flyplasser: ENGM, ENCN, ENLI, ENHD og ENSO. Gardermoen har fått en kraftig oppgradering med ny Gmax terminal. Denne er laget så nær opp til originalen som mulig og har realistiske texturer. Ellers er hele terminalområdet flyttet til rett posisjon i forhold til default, og det er gjort en kjempejobb med å få runways, taxiways og parkings/gates så korrekt som mulig. Kjevik, Lista og Haugesund har ny flatten og mer korrekt dekke og plassering av bygninger. Dettte er første byggetrinn hva Gardermoen angår...det er mye igjen. En oppgradering kommer om ikke lenge, og vil inneholde realistiske glasspirer til hver gate, underganger til øst/vest pirene og tilbygget på vestsiden. Og nye texturer her og der :smile: Spesielt sier jeg takk til Thomas Lorentzen, som har gitt meg uvurderlig hjelp med opptegning av apron og taxiways på nytt samt bilder for texturproduksjon. Sceneryet er fps vennlig (nei det er ikke aprilsnarr!)...så last ned og kos dere :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Takker Andrew! Dette ser veldig lovende ut - og ja det [color:#FF6600]er[/color] FPS vennlig!!! :grin: :grin: Good work!!! :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 Hei Gunnar, Godt du stikker innom og bekrefter at jeg ikke bløffer :grin: Tenkte faktisk ikke på hvilken dag sceneryet havnet her! PS: Nytt Radisson hotell kommer om cirka 6 uker senest. Etter at ny terminal kom på plass... ser jeg jo at MS hotellet ser så til de grader "Donald Duck" aktig ut at det må erstattes *snarest*. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Johansen Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Ser utrolig flott ut dette. Virkelig effektfullt når veiene til UTX blender sømløst inn med sceneryet. MEN, får en fryktelig flimring med DX10 preview. Når jeg slår av DX10 preview ser det flott ut. Dette er på rullebanene der taxiveiene kommer innpå, og også merkingen på taxiway flimrer/forsvinner. Dette har jeg ikke opplevd med andre scenery, så tror ikke det er driverproblem/skjermkort som forårsaker dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander Hegre Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Hva skjer? Jeg får ikke lasta ned fila til Andrew. Er det bare meg som har trøbbel eller er det 1.april? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 MEN' date=' får en fryktelig flimring med DX10 preview. Når jeg slår av DX10 preview ser det flott ut. Dette er på rullebanene der taxiveiene kommer innpå, og også merkingen på taxiway flimrer/forsvinner. Dette har jeg ikke opplevd med andre scenery, så tror ikke det er driverproblem/skjermkort som forårsaker dette. [/quote'] Nei jeg tviler sterkt på det er sceneryet. Selv får jeg problemer med det meste med DX10 Preview...og har kuttet DX10 ut for godt. Aleksander: Angående nedlasting så får ikke jeg heller noen fil... Så begge problemer som er nevnt her ligger utenfor min kontroll (puh) :grin: UPDATE: Ser DX10 har issues ja. Nvidia er heller ikke helt med. Les *spesielt* post nr.2. http://forums.avsim.net/dcboard.php?az=show_topic&forum=121&topic_id=440975&mesg_id=440975&page= Og her er en til som sier litt om Nvidia - igjen post nr.2: http://forums.avsim.net/dcboard.php?az=show_topic&forum=197&topic_id=36072&mesg_id=36072&page= Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nils Erik Eriksen Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Hello, vel, jeg har hentet scneariet og det ser jo veldig bra ut. Skal fly videre fra ENZV og til ENGM nå for å teste det 'real life'. Takk for jobben Andrew, dette har jeg savnet!! :-) Mvh Nils Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 Takkåtakk, alle. Var verdt slitet for å få en brukbar hovedflyplass. Modellen har jeg faktisk hatt siden Fly II...men først nå fått dyttet den inn i FSX. Litt tilbake til DX10: Den "Preview" greia burde ikke vært i FSX i det hele tatt...da DX10 ennå ikke funker skikkelig. Jeg som har holdt på med data siden ZX-80 vet inderlig godt at med hver ny DX versjon er det gjerne problemer i lange tider etter utgivelse. Personlig skygger jeg også unna Acceleration...kommer aldri til å ta i den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander W. Lind Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Nice scenery Synes at nattlysene rundt terminalen var litt dårlige, men eller var dette utrolig bra arbeid :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 Dårlig nattbelysning rundt terminalen synes jeg også det er. Den kommer litt senere :wink: INFO: Nå funker nedlasting for meg i alle fall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders A. Steinnes Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Flott med scenery frå Norge. Det er jo her eg flyger mest. Men; Får beskjed om at det ikkje finnes fueltruck på Gardemoen, og det finner eg som litt rart. Er det noko som du kan fikse på? Anders Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 Fuel Truck kommer om senest 6-7 uker. Kanskje før om internet forbindelsen er OK i nordsjøen. Oppdatert fil må da sees som en beta. Kommer til å gjøre jobben i Airport Design Engine da denne klarer å jobbe uten FSX installert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Mange takk for flott jobb Andrew og for å samlet alt dette nå i èn pakke, skal lastes ned nå og prøves ila kvelden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 At your service :smile: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders A. Steinnes Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Kjempe flott. Tusen takk for flott scenery-pakke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Arild Hansen Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Fløy engm-enbr i dag med din nye Gardermoen - Fantastisk!!! Kjempebra jobba. Var en fryd å takse rundt på banen. Var ikke helt alignet med FSCommanders kart. Vil det si at også ATC tror jeg roter rundt i gjørma? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole jonny.Snarheim. Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 [color:#3366FF]Var ikke helt alignet med FSCommanders kart. Vil det si at også ATC tror jeg roter rundt i gjørma?[/color]Oppdater databasen i FSC Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Arild Hansen Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Takker for det! Da gjør jeg det. Men hvis jeg flyr på VATSIM og er på engm sammen med folk som IKKE bruker den nye Gardermoen (men default). Vil de tro at jeg er på jordet da (bokstavelig talt)? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 Default terminalen lå (gjetter litt her) noen hundre meter for langt sør. Rullebaner er ikke flyttet, men det kan nok skje at de tror du er på jordet når du taxer...og spesielt når du er på main apron ved terminalen. Hvordan dette løses har jeg ikke snøring på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paulo Fernandes Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Bra jobba med flyplassen men FS2004 med Norske Flyplasser ser fortsatt bedre ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Bra jobba med flyplassen men FS2004 med Norske Flyplasser ser fortsatt bedre ut Trodde du målet var å lage en versjon "bedre" enn NA? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 Målet var å lage et mest mulig korrekt ENGM som ikke flashet vilt og dro ned frame rate, samt at det skulle være kompatibelt med SP2. Og ikke kaste bort tid på for mange fancy 3D objekter, men konsentrere seg om en helhet som fungerer bra. Det målet er nådd. At noen synes FS2004 med NA ser bedre ut er det siste i verden jeg tenker på, for FS2004 er avsluttet for godt her i huset, og det for lenge siden. Så vil kanskje noen nå si at ENCN ikke ser ut i FSX, hvilket er korrekt. Hvis ikke utvikler av UTX-E klarer å fikse kystlinje langs flyplassen, vil jeg prøve. Klarer heller ikke jeg det...trekker jeg tilbake ENCN sceneryet for godt og konsentrerer meg om flyplasser som har et bedre grunnlag for videre utvikling. Slik er designstrategien...det bygges ikke flyplasser for å være "bedre enn" noe...her går det kun etter sunn fornuft. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.