Gjest Emil-André Gundersen Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Hei når jeg var på rygge Airshow i fjord sommer så jeg et Nato fly så lurtejeg bare på hvordan fly dette kan ha vært ? jeg tror det er en 707 men er ikke sikker så bare lurer og hvordan fly bruker Nato har tenkt og kjøpe noen gode FS fly da tenker jeg på de større flyene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Dreyer Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Nato 707-300 Aka E-3A Awacs. (Airborne Warning and Control System) Holder til på Nato basen i Geilenkirchen, i tyskland. Captainsim har en 707 pakke som inneholder dette flyet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Er vel ein Boeing E-3 AWACS du tenkjer på. Den er bygd på same skroget som Boeing 707, men er spesiallaga for overvåking av luftrom og radarstøtte udner flyoperasjonar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Emil-André Gundersen Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Ok er denne stasjonert på rygge eller var det bare annlednig rygge Airshow ? finnes det noen gode Addon Til Denne typen fly ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Som det blir sagt var det en E-3 Sentry ja, nærmere bestemt denne maskinen. Edit: den er stasjonert på Geilenkirchen i Tyskland. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Emil-André Gundersen Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Ja må Skaffe Captain sim sin 707 nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gert Andreas Barring Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Kan nevnes at de besøker Sola og Ørlandet innimellom. Usikker på Bodø. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Engkrog Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Bruker også å trene på touch-and-go på Flesland, til naboenes store henrykkelse Mvh, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roald Hansen Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 NATO har også 707'er uten radaren - for noen år siden en hyppig gjest i Bodø. Teflonhjernen min fungerer utmerket, men jeg mener at vi hadde en diskusjon for noen år siden om flere 707-versjoner i bruk av NATO. Flymaskinen på bildet (fra 2003 om jeg ikke husker mye feil) har P&W-motorer med mye røyk og mye uling - andre versjoner er utstyrt med CFM-56-motorer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Hei. Du er hjertelig velkommen til vNATO. Link below. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Vold Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 NATO, dvs et spleiselag av Europeiske nasjoner har jo også bestillt C-17A. Norge er med, og skal ha et visst antall flytimer pr. år. Husker i farten ikke antall, men tror base skal være i Czechia eller Ungarn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Lå for ca 2 minutter siden en E-3 Sentry på finale på Sola. Tydlig tegn på at sommeren nermer seg, når NATO begynner med sine T/G runder på Sola! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Lå for ca 2 minutter siden en E-3 Sentry på finale på Sola. Og en av 707ene uten radar er innom Rygge i dag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Lå for ca 2 minutter siden en E-3 Sentry på finale på Sola. Og en av 707ene uten radar er innom Rygge i dag. Og 707'ene uten radar kaller man gjerne TCA. The three Boing B707 aircraft were purchased from SABENA and were termed Trainer Cargo Aircraft (TCA). kilde: http://www.e3a.nato.int/html/sq_5.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Emil-André Gundersen Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Et sprørsmål operer nato over hele verden ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Om de må Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Emil-André Gundersen Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 ja det er bra fordet jeg fly fra rygge til Gardermoen så til ørland så tok jeg kvelden i banak så fortsatte jeg over atlanteren i dag og avsluttet der flyet var Caprtain sim 707 i nato 50 års farger med radar aå derfor lurte jeg på om Nato opererte i Amerika også. Denne maskina her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.