Erlend Andrè Larssen Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 To F-15 har kollidert over Florida. Flygerne overlevde. F-15 har så vidt jeg vet aldri blitt skutt ned i løpet av sin tjenestetid, men amerkianerne klarer tydeligvis den jobben på egenhånd http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/02/21/527543.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Mardahl Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Snakker vi bomskudd eller ?? man vet aldri hva amerikanerne finner på men dette var litt vel spesielt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Sparby Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Her er en litt mer "seriøs" rapport enn det du vil finne på VG/Dagbladet. Den ene piloten overlevde, den andre klarte å skyte seg ut men døde senere av skadene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik - C Varvik Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Spesiell sak ja, man vet aldri med USA hva de gjør der borte. Dog, veldig tragisk for de involverte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Sparby Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Spesiell sak ja' date=' man vet aldri med USA hva de gjør der borte.[/quote'] Dette kunne like gjerne hendt her i Norge. Mid-airs mellom to jagerfly på BFM-tur er overhodet ikke et ukjent begrep, eller et begrep som kun har funnet sted i USA. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Norge hadde en midair med 2 F-16 på 80 tallet. En pilot døde. Om jeg ikke hukser feil, så hadde vi en mid air under en Red Flag øvelse, men den norske maskinen (F-16) greide å lande med deler av den ene vingen borte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Spesiell sak ja' date=' man vet aldri med USA hva de gjør der borte.[/quote']Det er da absolutt ikke en spesiell sak, mid-airs er som Marius sier ingen typisk amerikansk sak, jeg vil tro alle flyvåpen har opplevd det på et eller annet tidspunkt. Bare for å ha det klart, dere har forstått at det er snakk om to fly som har kollidert i lufta og ikke et fly som har skutt ned et annet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik - C Varvik Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Bare lurer, hvorfor blir mitt innlegg angrepet og ikke Vegard's? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Det var ikke ment som et angrep, beklager hvis du tolket det slik. Men jeg sa jo: Bare for å ha det klart, dere har forstått at det er snakk om to fly som har kollidert i lufta og ikke et fly som har skutt ned et annet? da med tanke på deg og Vegard. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.