Gå til innhold

BWL flyr igjen


Anbefalte innlegg

Da var de første prøveturene med den nye painten til MAAM's C-47 unnagjort.

Jeg forsøker meg på en C-47A som står utstillt i samlingen på Gardermoen. Selv har jeg aldri sett denne, og bilder er det sparsommelig med. modellen er bare grovpaintet ennå. Det mangler ett og annet, og meningen er at teksturene skal portes over på en annen modell med mer korrekt antenne konfigurasjon. Denne modellen er det dessverre ikke en ferdig template til, så her har jeg en liten jobb å gjøre før overføring av teksturene kan finne sted. Dersom noen kan gi opplysninger om dette flyet, hadde det vært flott. :grin:

 

L2.jpg

 

L3.jpg

 

L6.jpg

 

L8.jpg

 

L10.jpg

 

L12.jpg

 

L13.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker alle sammen!

 

Frode: har alt sendt dem en mail. har foreløpig ikke mottatt noe, men det kommer nok et svar. :grin:

 

Jens-Ole: Takker for faglige innspill. Jeg har sett problemet med roundellen, og skal prøve å få rettet på denne.

 

Denne painten er laget etter at jeg fikk forespørsel fra Bill Rambow (MAAM) om jeg hadde flere DC-3/C-47 painter. Jeg har gått med BW L i tankene en stund nå, så det var naturlig å starte på denne. :)

 

Nå er teksturene portet over på en annen modell med bedre likhet til BW L.

Det var ingen ferdiggjort template for denne modellen, så jeg måtte lage en.

Templatene er så pass forskjellige, at jeg måtte flytte på en god del teksturer.

 

Her er oppdaterte shots. Fortsatt er ikke alt på plass, slik det skal være.....

 

dakota5.jpg

 

dakota2.jpg

 

dakota3.jpg

 

dakota4.jpg

 

dakota1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BW L er nå lastet opp til AVSIM biblioteket. Jeg fikk aldri noen historie om denne, men jeg antar at den var en av Dakotaene til 335 skvadronen på Gardermoen sent på 40-tallet, tidlig på 50-tallet. Liveryet er foreløpig bare laget til FS9. Det kan fungere i FSX med en patch fra MAAM, men det er småproblemer med bl.a vindusteksturene her.....

Antar at den er tilgjengelig i løpet av noen timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk aldri noen historie om denne' date=' men jeg antar at den var en av Dakotaene til 335 skvadronen på Gardermoen sent på 40-tallet, tidlig på 50-tallet. [/quote']

 

BW-L var en av de 4 siste C-47A som var i tjeneste til flytypen ble tatt ut av tjeneste i 1973 (offisiellt mai 1974). Blandt annet sammen med BW-K som var VIP maskinen ("Kongeflyet"). Fargeskjemaet ble beholdt til flyene ble pensjonert. De 4 flyene ble anskaffet som en del av våpenhjelpen fra USA i 1950, totalt ble det levert 10 fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker Hans Petter.

Synd at jeg ikke hadde denne informasjonen da jeg valgte å laste den opp til AVSIM serveren. :blush: Jeg fant et bilde av BW M (315208) som også har vært med å danne grunnlag for denne painten. vet du om dette også var en av de 4 siste?......

 

Jeg leste meg forøvrig frem til at 335 skvadronen var oppsatt med C-47 fra 1946 til 1973, men trodde da alså at BW L var tatt ut lenge før 1973.... :grin:

 

Painten er i allefall tilgjengelig i AVSIM biblioteket nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker Hans Petter.

Synd at jeg ikke hadde denne informasjonen da jeg valgte å laste den opp til AVSIM serveren. :blush: Jeg fant et bilde av BW M (315208) som også har vært med å danne grunnlag for denne painten. vet du om dette også var en av de 4 siste?......

 

Jeg leste meg forøvrig frem til at 335 skvadronen var oppsatt med C-47 fra 1946 til 1973' date=' men trodde da alså at BW L var tatt ut lenge før 1973.... :grin:

 

Painten er i allefall tilgjengelig i AVSIM biblioteket nå.... [/quote']

 

 

Her er en fin liste:

 

http://www.f-104.net/dakota/dakotanor/dakotanor.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Fankern, denne blir bare finere og finere, og jeg er nesten sur for at jeg ikke har FS9 lenger :blush: . Har oppgradert MAAMs sin storpakke med "Dakker" til FSX, men det ble likevel mye tull etter SP2.

 

MAAM jobber for fullt med Avengeren. Men Bill har snakket om skikkelige oppdateriger på B-25 og R4D/C-47/DC-3 for å møte kravene til FSX.

Det betyr vel at disse helt eller delvis blir gjort på nytt. Men først må de få TBN'en på vingene......

 

He he, den TBN`en har vært alt for lenge under produksjon. Sist jeg sjekket så den ut som et fly til FS2000, så jeg håper virkelig de klarer å løfte den til god gammel MAAM-kvalitet. Fly som er laget for både FS9 og FSX er som regel "port over", og mangler kvaliteten man får i reine FSX-fly.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ernst!

Du får Dakotaen til å fungere i FSX selv med SP2.

Det finnes en liten update (for transparente deler) med link fra MAAM forumet på AVSIM. Dessverre er fortsatt ikke vinduene helt perfekte.

 

Her er update av BW L etter at jeg ordnet antiglare på nesen.

jeg var dessverre ikke klar over at denne var lengre og blå, før jeg fikk

en link hos Hans Petter tidligere i dag. Vurderer nå å laste opp teksturen som oppdaterer nesen.

 

update1.jpg

 

update2.jpg

 

update3.jpg

 

update4.jpg

 

update5.jpg

 

update6.jpg

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...