Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

 

Finnes det ingen jorder å lande på utenfor Göteborg? Gress er jo mykere enn metall :)

 

Hadde selv i en nødsituasjon foretrukket å lande på et åker enn på en vei pga stolper, kabler og ikke minst biler. Tenke på egen sikkerhet og andres, å lande på vei er noe de gjør på film, ikke i virkeligheten. Men viss det ikke var noen annen mulighet, så var vell det piloten gjorde det beste, det viktigste er å å overleve. :)

Skrevet

DA40 var dessverre også det nyinnkjøpte flyet høsten 2006 Borås Flygklubb skulle fly hjem fra Wien fullt av klubbmedlemmer ombord. Turen endte i en tragedie rett utenfor den svenske kysten i kaldt Østersjøvann, der dessverre alle de 3 flygerne på ukjent vis ble drept.

  • Premium Medlem
Skrevet

"Finnes det ingen jorder å lande på utenfor Göteborg? Gress er jo mykere enn metall"

 

Det er nok ikke så enkelt å finne disse jordene i mørket.

Tatt i betraktning at det var mørkt, så var nok vegen det beste alternativet, tenk å glidefly ned mot en mørk mark, hvor du ikke aner hva du kommer til å treffe.

 

Da ville jeg foretrekke å lande på en opplyst veg, og håpe at jeg unngikk bilene.

 

 

Skrevet

Tror piloten gjorde det rette jeg da.Men er vel ikke det første DA40 flyet som får engine failure.Om jeg husker rett så er det vel en turboladet Thielert dieselmotor motor i denne også.Har jo vært litt trøbbel med dem.

 

Rune

Skrevet

Jeg tviler heller ikke på at piloten gjorde det rette, bare påpekte at å lande på en vei KAN være galt ;)

 

EDIT: Det skal også sies at en slik situasjon er veldig stressende og at det er fort gjort å ta en feil avgjørelse (som sagt har jeg ingen grunn til å tro at dette var en gal avgjørelse).

Skrevet

Og bare så det er sagt, det er ikke bare i hode mitt :)

 

Dette er ulykkene i Sverige hvor det finnes totalt 11 diamanter.

Her er de 5 krasjene (11 fly totalt har krasjet 5 ganger på 5 år. Det er MYE.)

 

18 maj 2002: Studsig landning leder till skadad propeller och landningshjul samt haveriutredning.

 

16 november 2004: En lärare och elev tvingas nödlanda i Värnamo. Haverikommissionen skriver att konstruktionen på oljepumpen är tveksam på flera punkter.

 

15 februari 2005: Samma plan som kraschade i torsdags – SE-LTF – kraschar på ett fält i Gråbo. Kraschen berodde på en koppling som slirade men kommissionen har inte kunnat fastställa orsaken.

 

16 oktober 2006: Tre personer omkommer när en DA40 Diamond Star störtar i Östersjön, strax söder om Trelleborg. Haveriutredningen pågår fortfarande.

 

7 februari 2008: En flygelev tvingas nödlanda på riksväg 45 efter att planet fått motorstopp i luften. Statens haverikommission har startat en utredning.

 

Fakta: Luftfartsstyrelsen/Statens haverikommission

[/Quote]

 

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...