Ola Nordstrøm Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 och krockade med bil ikväll. Endast lindriga skador, tur! http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=740846 http://gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=400110 Siter
Kristian Nafstad Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 Oida, håper det gikk bra med begge ja, spesielt han i bilen. Kjipt at sånt skjer, men det er bra det ikke ble noe større ulykke med tanke på at det ikke var så mange biler i veien da. Siter
Jon Berg Jørgensen Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 De små folka inne i radioen min sa at det var en Cessna og at ingen ble skadet... Finnes det ingen jorder å lande på utenfor Göteborg? Gress er jo mykere enn metall Siter
Alexander Storvig Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 Finnes det ingen jorder å lande på utenfor Göteborg? Gress er jo mykere enn metall Hadde selv i en nødsituasjon foretrukket å lande på et åker enn på en vei pga stolper, kabler og ikke minst biler. Tenke på egen sikkerhet og andres, å lande på vei er noe de gjør på film, ikke i virkeligheten. Men viss det ikke var noen annen mulighet, så var vell det piloten gjorde det beste, det viktigste er å å overleve. Siter
Rolf Arne Beck Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 Er det bare jeg som tuller eller er DA40 verdens farligste fly? Jeg syns ikke jeg hører om noe annet fra den flytypen en tekniske problemer, da spesefikt med 1.7l utgaven av motoren. Siter
Halvdan Hellenes Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 DA40 var dessverre også det nyinnkjøpte flyet høsten 2006 Borås Flygklubb skulle fly hjem fra Wien fullt av klubbmedlemmer ombord. Turen endte i en tragedie rett utenfor den svenske kysten i kaldt Østersjøvann, der dessverre alle de 3 flygerne på ukjent vis ble drept. Siter
Lars B. Frostad Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 Foto: Anders S, Aftonbladet Her er mer info om "SE-LTF" og hendelsen: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=507194 Siter
Timmy Brandt Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 SE-LTF från Svensk Pilot Utbildning, har nödlandat förut. DN skriver om Cessnan som nödlandade (nu ändrat). Aftonbladet skrev också "Cessnaplanet" (nu ändrat). Dårlig bild från Aftonbladet. Göteborgsposten skrev DA40 iallafall. Är detta ännu än Thielert relaterad olycka ? Vi får se! Många bra bilder här. Siter
Frode Skibrek Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 Se på skiltet bak flyet.... Noen som flyttet inn forsinket,kanskje? Tok de flyttelasset i flyet? :grin: Siter
Premium Medlem Torgeir Pedersen Skrevet 8. februar 2008 Premium Medlem Skrevet 8. februar 2008 "Finnes det ingen jorder å lande på utenfor Göteborg? Gress er jo mykere enn metall" Det er nok ikke så enkelt å finne disse jordene i mørket. Tatt i betraktning at det var mørkt, så var nok vegen det beste alternativet, tenk å glidefly ned mot en mørk mark, hvor du ikke aner hva du kommer til å treffe. Da ville jeg foretrekke å lande på en opplyst veg, og håpe at jeg unngikk bilene. Siter
Jon Berg Jørgensen Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 Ja, jeg tenkte ikke på at det var mørkt, men uansett utsetter man jo andre for stor fare ved å lande på en traffikkert vei. Siter
Rune Koppen Skrevet 9. februar 2008 Skrevet 9. februar 2008 Tror piloten gjorde det rette jeg da.Men er vel ikke det første DA40 flyet som får engine failure.Om jeg husker rett så er det vel en turboladet Thielert dieselmotor motor i denne også.Har jo vært litt trøbbel med dem. Rune Siter
Jon Berg Jørgensen Skrevet 9. februar 2008 Skrevet 9. februar 2008 Jeg tviler heller ikke på at piloten gjorde det rette, bare påpekte at å lande på en vei KAN være galt EDIT: Det skal også sies at en slik situasjon er veldig stressende og at det er fort gjort å ta en feil avgjørelse (som sagt har jeg ingen grunn til å tro at dette var en gal avgjørelse). Siter
Rolf Arne Beck Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Oppdatering: http://www.gt.se/nyheter/1.1039619/pilotskolan-stoppar-flygningar-med-planet Jeg kan ikke forstå hvorfor det ikke blir gjort noe med dette tideligere. Siter
Rolf Arne Beck Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 Og bare så det er sagt, det er ikke bare i hode mitt Dette er ulykkene i Sverige hvor det finnes totalt 11 diamanter. Her er de 5 krasjene (11 fly totalt har krasjet 5 ganger på 5 år. Det er MYE.) 18 maj 2002: Studsig landning leder till skadad propeller och landningshjul samt haveriutredning. 16 november 2004: En lärare och elev tvingas nödlanda i Värnamo. Haverikommissionen skriver att konstruktionen på oljepumpen är tveksam på flera punkter. 15 februari 2005: Samma plan som kraschade i torsdags – SE-LTF – kraschar på ett fält i Gråbo. Kraschen berodde på en koppling som slirade men kommissionen har inte kunnat fastställa orsaken. 16 oktober 2006: Tre personer omkommer när en DA40 Diamond Star störtar i Östersjön, strax söder om Trelleborg. Haveriutredningen pågår fortfarande. 7 februari 2008: En flygelev tvingas nödlanda på riksväg 45 efter att planet fått motorstopp i luften. Statens haverikommission har startat en utredning. Fakta: Luftfartsstyrelsen/Statens haverikommission [/Quote] Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.