Gå til innhold

Bomber på ENDU?


Magnus Eliassen

Anbefalte innlegg

Forskjellen mellom de to avisene er jo at lokalblekka har fulgt opp saken. Dagbladet gjorde vel strengt tatt ingen feil på det tidspunktet artikkelen ble lagt ut, basert på det talspersoner på stedet fortalte avisa.

 

En helt annen ting er at Dagbladet er usedvanlig seine med å oppdatere artikkelen sin.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det visste seg at "bomba" egentlig var en kosebamse. :)

 

Hvor latterlig det enn kan høres ut at sikkerhetskontrollen stoppet en teddybjørn (typisk vinkling i media), så viser det jo at systemet fungerer. Bamsen var batteridrevet og var pakket inn slik at bildet på scanningen ble mistenkelig.

 

Dessuten - hvis jeg var terrorist og ville sprenge eller sette fyr på lasterommet på et fly, så ville jeg heller gjemt bomba i en bamse enn i et granatformet objekt merket med "BOMBE"...

 

 

Det mest skremmende med hele historia var at pakken med bamsen skulle sendes til en britisk soldat på øvelse. Tanken på en tøff britisk spesialstyrke-soldat med en batteridrevet teddybjørn i ryggsekken skremmer meg. :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

britisk spesialstyrke-soldat

 

Nå vet jeg ikke om de ofte lettere korpulente helikopter teknikerene til Clockwork /JHC kan kalles det!!!! :D

 

 

 

...eller kan jeg ikke helt riste av meg følelsen av at dette er nok en sak der "The protectors of the free world" på security har lagt igjen sunn fornuft hjemme i søk etter noe å gjøre.......

 

 

....hjelm, vest, skyttergrav.....dukk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...