Gå til innhold

AlphaSim "Thud" er ute.


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Republic F-105D Thunderchief er kanskje mest kjent fra Viet Nam-krigen. En fryktingytende jagerbomber som kunne skremme vannet av både fiende og pilot!

AlphaSim har igjen klart å heve nivået for hva de gir ut her og denne gangen har de klart å gjøre VC mye bedre enn vi er vant med. Thunderchief er et stort fly og det både føles og høres når man flyr den. Selv om jeg er inne i en tidlig fase av testflyvningen, så har jeg ikke funnet gode grunner til å tørke av meg et stadig voksende glis. Anbefales.

 

th1.jpg

th2.jpg

th3.jpg

th5.jpg

th4.jpg

th6.jpg

th7.jpg

th8.jpg

th9.jpg

th10.jpg

th11.jpg

th12.jpg

th14.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Personlig synes jeg den flyr meget troverdig. Har selvsagt aldri flydd noe slikt "real", men utfra det jeg har lest og sett, så er "feelingen" veldig bra. Synes ikke de siste flyene fra AlphaSim har vært så ille. Både F-104 og F-86 følger langt på vei "boka", og denne siste er like overbevisende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thud!

 

Steike fine bilder Ernst! F-105 er og blir et av de råeste militære flyene som er laget. Her er en link til en side med mye info om Thuden og Vietnam: http://www.burrusspta.org/thud.html

 

En link om F-105 og de usaf vingene som fløy den i europa under den kalde krigen. Og Ernst den maskina du flyr på bildene er en Bitburg AB (Tyskland) Thud:

http://hometown.aol.com/dgtheskier/thud-eur.htm

 

Nja, er ikke helt enig med deg Fredrik når du sier at Alpha sine fly flyr dårlig. Foruten gripen som var under par i versjon 1, synes jeg de aller fleste av Alpha sin nyere fly flyr svært bra.

 

Det er faktisk en ekte Thud pilot og vietnam veteran som har laget flight modellen til Alphas nye F-105, så tror at den skal være ganske spot on. I tillegg er svært mange av flyets avionic systemer simulert. Gleder meg til å få lastet den ned selv også. Hvem andre en Alphasim gir oss slike godbiter!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Takker Torstein og Jens-Ole.

Helt enig, dette er noe av det råeste militære flyet som er konstruert ( joda, det finnes noen som overgår Thud`n.....), og det synes jeg faktisk AlphaSim har klart å simulere på en glimrende måte. Etter som jeg har fått flere timer med dette monsteret, er jeg mer imponert enn i begynnelsen. Feelingen av et STORT og TUNGT fly med et voldsverk av en motor er kraftig til stede, spesielt under take off og landing! Måten den gynger på under oppbremsing, måten den bleeder av seg farta under uforsiktig manøvrering, og måten den med største selvfølgelighet bryter lydmuren, alt dette er modellert på en overbevisende måte. Det er lenge siden jeg har brukt såå mange timer på ett fly :D .

 

Og glemte jeg å nevne Etterbrenneren? Eller Viet Nam-variantene med kamuflasjemaling?!

 

th18.jpg

th17.jpg

th19.jpg

th20.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...