Gå til innhold

Kjell Inge Røkkes Business Jet


Kenneth Lima

Anbefalte innlegg

quote:

Synes Røkke er en ålereit fyr jeg.....Gofi...

Helt enig.

Siden det er ett fritt land og skravlekroken må jeg hoste opp min mening også

Synest det er synd at det er så mange her i Norge som er misunnelige på han. På noen av oss kan det virke som om misunnelsen er sterkere enn kjønnsdriften.

Han har selvfølgelig noen svin på skogen han også. Men hvem har ikke det????

Greia er bare at det at for han så ligger dette på et lang høyere nivå enn hos oss andre dødlige. Vi "vanlige" er ikke et spor bedre. Den vanlige mannen/dama i gata har nok av sine svin på skogen. Noen av oss "snyter" litt på skatten, fører på litt flere KM på KM godtgjørelsen, noen stjeler litt i butikker, feilparkere, fartsbot OSV, OSV. Et par tusen for oss tror jeg de aller fleste synest er sure penger. Snakker vi om sure penger for Røkke må en opp på et relativt høyt nivå. Siden han er en person som alle vet hvem er vil også alt bli lagt merke til og blåst opp.

Når f.eks. en Ola Normann blir bøtelagt / straffet for å kjøre med ugyldig førerkort blir det ikke oppstuss.

Røkke tør å bruke pengene sine og hurra for det. Tidligere vet jeg at mange bla. mange skipsredere hadde en relativt anonym bil i Norge. Når dem landet på flyplassen i England stod Roll`sen parkert og klar til bruk.

Røkke skal selvfølgelig forholde seg til lover og regler som oss andre. Det jeg vil frem til er at det er rimelig få av oss som gjennom levetida ikke har gjort noe galt og har levd "helt etter boka". Vi er ikke særlig bedre enn andre og jeg mener det er lov å bruke penger. Det er også bra at pengene blir brukt her i landet da pengene går tilbake i landet fremfor at pengen blir brukt i utlandet.

Pokker ta alle som mener at vi skal dele alle pengene, og at ingen skal ha "mere" enn andre, at vi skal "ribbe" dem som har for mye osv. Da hadde det ikke vert så mange arbeidsplasser som vi har i dag. Hva er da vitsen med å skape noe dersom det ikke blir noe ekstra? En tar på seg risiko, arbeidsmengde etc,etc. som ikke alle ønsker. Noen ønsker det trygge, etablerte og ikke ta noen risiko.

Heldigvis er vi forskjellige og har forskjellige meninger.

[image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Nå er det blikt sagt så mye positivt om herr Røkke at jeg synes det nesten må være nok [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Det skal være sagt at jeg hverken kjenner han personlig eller noen sinne har mødt ham, men jeg har allikevel gjort opp min mening.

Jeg tror da ganske sterkt at for å komme i hans posisjon så kan du ikke være en snill mann. Han er ikke redd for å tråkke folk på tærne og har nok gjort det MANGE ganger.

Spør du meg om BBJ sier jeg Show Off til tusen.

Og det er noe annet at en stor offentlig person med flust av gryn stikker til Sverige for å få kjøpt seg et sertifikat enn at Ola Nordmann blir tatt med falsk førerkort.

Dere må jo være enig i at om Ola Nordmann har et forhold på si så er det noe annet enn Bill Clinton.

Offentlige personer skal være klar over dette og forholde seg deretter.

Sånn, dette var min mening.

For å oppsummere så vil jeg si; Røkke ehar vært en slem liten gutt [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei & hopp [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Jeg for min del synes det er fornøyelig at vi her i landet en sjelden gang opplever fargeklatter av Røkke's kaliber.

Hva Røkke finner på å gjøre er helt opp til han selv å avgjøre, og han burde bli respektert for det på lik linje med alle andre mennesker. At noen nå i tillegg forsøker å få mannen fremstilt som en halvkriminell er usaklig.

Hvorfor skal vi kunne kreve at han og hans likesinnete skal gjøre sine livsdisposisjoner så mye mer slavisk "etter boka" enn alle oss andre? Vi andre dødelige hadde sikkert også hatt en 737 BBJ (kanskje faktisk også med kjøpt sertifikat, for vi flysimmere kan jo fly og hadde derfor kanskje ikke blitt avslørt så lett [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] ) og egne flåter med både båter og biler og haugevis med hus og hytter hvis vi hadde hatt råd til det.

Og: man blir neppe rik hvis man ikke er motivert nok for det og våger å satse rimelig mye på veien, og da snakker vi om satsing som de færreste av oss bare såvidt tør drømme om. Fallhøyden i Røkke's kretser kan være fryktelig stor hvis du ikke gjør de riktige tingene til rett tid [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] .

Husker også at jeg for lenge siden i en religionstime på skolen leste om en person som folket ville steine til døde, og hvor en eller annen bibelsk bigshot reddet vedkommende ved å si noe sånn som at: "kan den som virkelig er feilfri kaste første stein?" (mulig jeg surrer litt her, men budskapet skulle være rimelig korrekt erindret).

Takhøyde og respekt er det vi trenger her til lands, og ikke mer av Janteloven.

Hadde jeg vært rik nok så tror jeg absolutt at jeg også hadde kjøpt meg div. leketøy. Kanskje en fullskala full motion 737 simulator i hagen hadde vært noe ? [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] .

Lev vel, men ikke forsøk å gjøre det feilfritt for det er så langt jeg vet en umulighet [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image].

[ 05-09-2001: Endret av: Olav M. Rønningen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Halvkriminell? Hvis man er dette så har vel det noe med at personen har brutt loven. Riktig?

Og hva har Røkke gjort da? Hvis han blir funnet skyldig i falskneri (?) er han vel nettopp en halvkriminell.

Etter min definisjon blir da Røkke halvkriminell. Er dette usakelig? Hmm, har vel noe med hans karakter å gjøre så jeg mener det er absolutt sakelig når vi nettopp diskuterer dette om Røkke er en snill mann eller ikke.

Er enig i at hadde jeg hatt pengene hans ville jeg kjøpt meg fly eller full motion sim, men tror ikke jeg ville kjøpt et forfalsket båtsertifikat.

Dette er å ta loven i egne hender fordi de er så "viktige" at loven ikke når dem!

Noe jeg er sterkt uenig i.

Som du sier Olav, de skal respekteres, slik alle andre mennesker, når de har gjort noe som fortjener dette og falskneri står det ikke mye respekt av!

Jeg sier heller ikke at jeg er feilfri, det er ingen, men det får være lov å kommentere noen feil som mennesker gjør, i hvertfall de som faktisk står i medias søkelys og som burde vite at de blir forfulgt av fotografer o.l. til enhver tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye missundelse her tror jeg !!!!!

Personlig så synes jeg at Røkke er en helt ! Han har gjort noe som ikke mange gjør, jobber seg til suksess !

Røkke er jo faktisk et ikon som kan gi håp til alle og en vær, nemlig at det går ann!......

Og om han er halvkriminell eller ikke! Han er ikke dømt på noen måte enda, men er et offer for sterk focus pga hans posisjon! Hipp Hipp Røkke, steike fine gardinar.....bruk penga dine som du ønsker......... [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Mathias Tangvall:

Heisann!

Halvkriminell? Hvis man er dette så har vel det noe med at personen har brutt loven. Riktig?

Og hva har Røkke gjort da? Hvis han blir funnet skyldig i falskneri (?) er han vel nettopp en halvkriminell.

Etter min definisjon blir da Røkke halvkriminell.

Ville bare spørre om følgende etter din definisjon av halvkriminell... En bilfører som blit tatt for å kjøre litt for fort.. la oss si 5km/t over til tillatte fartsgrense på stedet er han også en halvkriminell da?? Han har jo brutt loven..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å gjøre min mening kort om Kjell Inge Røkke så synes jeg han er en meget dyktig og god foretningsmann som fortjener alle penga han har klart å tjene(nesten alle i hverfall!) og jeg kan videre si at jeg ser veldig opp til ham og at jeg er helt enig med alle simmerne her som har uttrykt seg positivt om ham i tidligere innlegg i denne debatten(om jeg kan kalle det det).

Det jeg egentlig lurte på var: Hvem er først ute med en repaint av en 737BBJ i Røkkeflyets farger og design? [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis denne saken er slik som media har fremstilt den, at Røkke har bestukket en svensk sjøfartsinspektør med et stort beløp for å få utstedt et falskt båtførerbevis, så høres jo dette temmelig helkriminelt ut.

Så for meg virker det som at Mathias har aldeles rett, og vel så det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å bestikke en person for å få et falskt sertifikat er absolutt kriminelt og noe helt annet enn å kjør 5km/t for fort på veien!!

Dette er vel også herr Hansen fullstendig enig i!

Kan de som mener at å bestikke/kjøpe seg til et sertifikat som ikke er ekte er fullstendig lovlig og noe alle brude gjøre vennligst si ifra.

Håper det er få som svarer ja på dette!

Hva er vitsen med sertifikater hvis de ikke er ekte da? Skal alle som har penger kjøpe seg slikt da. Gleder meg til et sikkert og godt samfunn vi får da!

Om han er en dyktig og god forretnings mann det er nok absolutt helt korrekt. Han er med sikkerhet en av de beste i Norge, men om dette gjør han til en helt?

Vil ikke si meg enig i dette.

Hva med alle de personene han har måttet ødelegge for i tidenes løp. Skal litt til for å bli en så sterk person som han, og det innebærer bl.a. å tråkke folk på tærne.

Det er sant det, han er ikke dømt og man skal ikke forhåndsdømme (noe som muligens er litt svakt av meg å si etter noen uttalelser her [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]) men er det slik at han har bestukket en svensk sjøfartsinnspektør, slik det høres ut som, så er helten deres kriminell, mer eller mindre!! [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image]

Ikke noe å si på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når Røkke er i stand til å bygge en milliardformue og skape tusener av arbeidsplasser, tipper jeg han er såpass intelligent at han vet at den norske straffeloven gjelder ham også.

Når jeg leser mellom linjene synest det er en del betenkelige påstander og argumenter som kommer frem i innlegg her.

"Alle som ikke hater Røkke er dum"

"Røkke har ødelagt livet til mange folk"

"Deres store helt er er og blir en storkriminell kjeltring"

Synest dette er en forholdsvis grunnløs krisemaksimering.

Røkke har "jobbet med båter" i alle år, og det skulle bare mangle da at han da kunne få være kaptein på sin egen lille skute. Er bare så synd at han tok den umoralske snarveien til lappen, slik det ser ut som.

(men han tjener vel penger på det uansett, huket inn med bot i vente eller ei...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke og dy meg i dette tema.....men når man hiver seg på slike temaer forventer man ikke og bli kritisert for sin IQ!!

Jeg mener at Røkke er en helt fordi han ikke er født eller arvet opp i en slik gigantisk økonomisk situasjon, han har jobbet seg opp fra 0.- og det er det ikke mange som har gjort her i Norge, derfor er han en helt, min påstand hvist jeg skal sette Røkke opp mot de fleste stinne her i Norge.

Men for all del kan ta en IQ test jeg..:-).

Mange som mener at han er en dårlig person som har tråkket på andre etc. Selv er jeg Business Manager for en av de de største internationalt innen Data, og kan bare fortelle dere at det og gjøre det Røkke har gjort krever kvalifikasjoner som ikke har noe med og tråkke folk på tærne.....når det svir på tærne er dette et resultat at man ikke har fulgt med i timen.......men for all del...han er en dyktig mann...og det merkes sikkert for de som ikke henger med..................forståelse for det............

Nei gutter.....det er bare og løpe til Sporten og kjøpe fiske line og sette i gang, mulighetene er der...:-) [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, godt spørsmål, men det er jo en kaffekrok! [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

vel, røkke er nok uten tvil en veldig god bisnissmann (for å si det med et godt norskt uttrykk [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]) men man kommer ikke i en slik posisjon hvis man er et godt menneske som tar hensyn! det er nå bare slik det er, det burde ikke være sånn, men det er det.

og man kan si mye rart om han, men en helt tror jeg er, ikke en smule, men mer et bakeri, overdrevet. [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT

Hvorfor er Røkke så "bevissløs" at han låner ut båten, personlig ville jeg ikke lånt ut i det hele tatt, ikke engang en rusten holk heller.

Det ble som kjent sjøforklaring i Fredrikstad at han som skulle ha rortørn hadde magesjau istedet og kona til rors uten noe navigasjons opplæring og nødvendige papirer for å føre en slik båt.

Etter at grunnstøtingen dekte de til båtnavnet med genser eller noe annet plagg og at det måtte ikke fotograferes fordi skandalen var jo alt skjedd og de skipbrudne ble hentet fra båten før det kom folk de for å redde dem.

Makan til sjømannskap og de får heller dra opp på "Røkke hytta" med historien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Oddbjoern Nilsen:

OT

Etter at grunnstøtingen dekte de til båtnavnet med genser eller noe annet plagg og at det måtte ikke fotograferes fordi skandalen var jo alt skjedd og de skipbrudne ble hentet fra båten før det kom folk de for å redde dem.

Makan til sjømannskap og de får heller dra opp på "Røkke hytta" med historien.

Tror grunnen til at båtnavnet ble dekket over er den samme som avisene bruker på bilder av biler, ved å sladde registreringsnummeret på bilene, som har krasjet... altså at bilene skal være anonyme og ikke kunne identifiseres.. Er også kanskje en fordel å sette seg inn i ulike ting og tang før man uttaler seg mener nå jeg da [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Geir Ove Finstad:

No hard feelings, bra vi er forskjellige... [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

ja, ellers hadde det vært et jævla kjedlig forum [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...