Timmy Brandt Skrevet 27. desember 2007 Skrevet 27. desember 2007 " SAS Sverige planerar att byta ut bolagets 16 stycken MD-80 plan mot nyare Boeing 737. " Synd tycker jag för MD är riktigt sköna att flyga (som pax) och fina att se på när man är ute å planespottar. Siter
Sindre Holberg Skrevet 27. desember 2007 Skrevet 27. desember 2007 Enig med deg der. Men de bytter ut et fint fly med et som er nesten like fint da... Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 27. desember 2007 Skrevet 27. desember 2007 Søren heller! Jeg er MD-80/90 fan på det største, og har egentlig gått og gruet meg til denne dagen Gjelder dette forøvrig SAS Danmark sine også? Siter
Kai Dreyer Skrevet 27. desember 2007 Skrevet 27. desember 2007 Neeeeeeeeeeeeeeeeeeei, ikke enda flere 737 Huff. Dårlig gjort av SAS! Siter
Gert Andreas Barring Skrevet 27. desember 2007 Skrevet 27. desember 2007 Snakk om dårlig smak a Trodde de hadde gått lei av 737 nå jeg.. Men neida.. Håper de får winglets i så fall.. Siter
Oddvar Johan Martinsen Skrevet 27. desember 2007 Skrevet 27. desember 2007 Sindre Boeing 737 er _ikke_ så fin som MD80-90.. Det blånekter jeg på.. Oddvar NAX111 Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 27. desember 2007 Skrevet 27. desember 2007 Dette er da gammelt nytt men men. Hvis jeg husker rett så ble det sagt at de skulle bytte de ut med 737-800WL... Det blir jo bra det da? 737-800 uten eyebrows og med Wingletts ser jo fett ut det da? Siter
Johan Clausen Skrevet 27. desember 2007 Skrevet 27. desember 2007 WEEEEEEE Endelig kommer vi af med MD'erne Her i Danmark er de fleste spottere i CPH trætte af MD'erne! Siter
Gert Andreas Barring Skrevet 27. desember 2007 Skrevet 27. desember 2007 Johan, noen ganger kan du bare ti stille :grin: Siter
Ole Sannes Riiser Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 WEEEEEEE Endelig kommer vi af med MD'erne Her i Danmark er de fleste spottere i CPH trætte af MD'erne! Og jeg er dritlei 737. Kan nesten ikke fordra de flya ^^, ! Det er jo nesten det eneste vi ser her til lands! :crazy: Siter
Kai Dreyer Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 Det er trist for dere som blir lei dere av å se 737:P Huff da Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 Mange av disse har jo hvert leaset ut lenge...få disse halv digitale miljøsvina ut......NG er tingen....om ikke de har vett til og bytte til Airbus, som klarer full Autoland, når tåka setter inn..he he Siter
Timmy Brandt Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Skrevet 28. desember 2007 Og jeg er dritlei 737. Kan nesten ikke fordra de flya ^^' date=' ! Det er jo nesten det eneste vi ser her til lands! :crazy: [/quote']Vet inte vart MD flyger nu men det blir kanske inte någon stor skillnad efter bytet då det känns som SAS använder 737 på Oslo linjen från Stockholm vartfall ?Dom MD som flyger Oslo - Köpenhamn eller Oslo - Inrikes i Norge berörs väl inte då dessa är OY eller LN reggade ? Siter
Marius Dahl Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 Mange av disse har jo hvert leaset ut lenge...få disse halv digitale miljøsvina ut......NG er tingen....om ikke de har vett til og bytte til Airbus' date=' som klarer full Autoland, når tåka setter inn..he he [/quote'] Vel, nå spiller det uansett ingen rolle på tåkemoen da de ikke har noen rullebaner som er sertifisert som CAT IIIc, kun CAT IIIb som både 737 og A320 er sertifisert for. Dessuten er ikke sikker på om A320 kan sertifiseres som CAT IIIc? Søkte litt på google og så at Locked Tristar har/hadde CAT IIIc sertifisering. Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 Så vidt jeg vet er det ingen fly i hele verden som har CAT III C. Siter
TOS Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 Så vidt jeg vet er det ingen fly i hele verden som har CAT III C. Hmmm..då må eg som pilot rett og slett spørja....: Kva i hel*siken er vitsen med å utvikle CAT IIIc system om ein ikkje sertifiserar fly for å fly dei? Siter
Johan Clausen Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 Hvad jeg lige kan læse mig til, var den gamle L-1011 godkendt til CAT IIIc, men fordi ingen lufthavne har det (heller ikke i dag), blev den nedgraderet til CAT IIIb. Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 Hmmm..då må eg som pilot rett og slett spørja....: Kva i hel*siken er vitsen med å utvikle CAT IIIc system om ein ikkje sertifiserar fly for å fly dei? Jeg har bare hørt det fra en pilot i NAX, mere informasjon om dette vet heller ikke jeg. Men jeg prøvde å søke på nettet,men fant heller ingenting bortsett ifra Tri-Star'n. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.