Gå til innhold

Det napper i fingrene etter å fly !


Ola Haldor Voll

Anbefalte innlegg

Nå i disse juletider har jeg forbanna lite å gjøre - og jeg ser litt på diverse fora med video og bilder, og tenker.. "Gjorde jeg feil i å selge i sommer?"

 

Kanskje jeg gjorde - men det var også en grunn til det. Forumet har blitt dødt, alle er store i munnen og syns miljøet som var da jeg var fersk var veldig koslig - alle fløy sammen og det var ikke dette presset med å gi seg ut på å fly "as real as it gets" på VATSIM o.l..

 

Hvor er denne stemninga blitt av? Om jeg nå igjen skulle kaste meg ut på bølgen av innkjøp av flysim, yoke, addons etc vil jeg jo gjerne få med folk flest på samla turer - uten at det skal være så høytidelig at selv Kongen ville fått bleknet.

 

Det hadde jo vært litt gøy å gjøre en og annen flysimvideo igjen, after all.. :)

 

 

Edit:

Hvis man nå skulle tenke på å begynne å gi seg ut på denne galskapen for fullt - er FSX Acceleration nødvendig? Opplever dere noe spesielt til ytelseshoppet som alle har en hypa idè om? Er grafikken "grønnere på den andre siden" ?

 

Og hvilke addons ville dere anbefalt? Vil høre om alt fra fly til scenery.

 

 

Hvilken yoke skal man gå for? TrackIR er en selvfølge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vil jeg si. Accelleration er et must. Den er iallfall meget bra og jeg har ikke angret et sekund på at jeg kjøpte den. Selv om det sikkert finnes dem som gjør det. Dersom du har SP2 inne tviler jeg på at du vil merke noen ytelsesforskjell med Accelleration. Ytelseshoppet som var nevnt med Accelleration var pga SP2. Ikke pga Accelleration alene. Vel, ytelsesforbedringen er IKKE så stor som fra RTM til SP1, det kan jeg si. Men, om du kjører FSX med SP2 og DX10 er ytelsesforbedringen temmelig kraftig ja. I tillegg til bedre grafikk i DX10 (bedre vann f.eks). Men, det er fortsatt problemer med driverne til DX10, noe som irriterer meg voldsomt :( For her ligger det potensiale, både til bedre grafikk og bedre ytelse nemlig. Men foreløpig funker det ikke som det skal pga drivere som ikke er optimalisert enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dvs, at DX10 preview ligger i SP2 da? I såfall er det jo genialt, så slipper jeg den kostnaden med Acceleration bare for å få det.

 

Er innom shoppen her nå og setter opp ei liste med utstyr og software for å regne total pris for å vurdere om jeg skal ta meg råd til det... Foreløpig har jeg satt opp

 

- FSX Deluxe

- FS Global 2008

- Saitek yoke og pedaler

- Logitech Extreme 3D Pro (for de gangene man vil fly helikopter, seilfly, Katana, SF 260 e.l.. )

- TrackIR 4 Pro + TrackClip Pro

 

Er da oppe i 5126,-

 

Er det mer man burde ha da? Briller eller TrackIR f.eks.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er holdningen jeg vil høre Ola! :)

Slikt vekker iallefall livet i meg, foruten tvil!

 

Jeg har en liten "sjokk'er" på lur, men du som tittet litt innom de mer dataspessifiserte postene her på forumet forstår vel hva jeg egentlig har i bakholdet for tiden over nyttår.. :grin:

 

La meg si det slik til dere alle, jeg kommer tilbake, og det så det smeller!

 

Keep in touch Ola, for det vi vet så blir vi de store VATSIM guruene som flyr kveldslige turer sammen, slik som jeg og min kjære venn Julian Barratt-Due gjorde for noen år tilbake da FS2002 var på sitt beste!

 

Men som sagt, dere vil høre at jeg kommer tilbake! :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må selvfølgelig ha ATR 72-500, 411 Conquest II, Skyhawk 172R, FS Global 2008 og Ultimate Traffic fra Flight1. :grin:

 

TrackIR er selvsagt et must...

 

Vurderer også om jeg skal kjøpe CH eller Saitek yoke/throttle og pedaler (noen som har noen klare anbefalinger der?).

 

Ellers begynner utviklingen av norske flyplasser å ta seg såpass opp for FSX at det begynner å bli riktig så morsomt igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal tenke på det Marius, men helt ærlig frister Saiteks yoke enda mer, om jeg nå skal kaste meg på bølgen. :P

 

 

Har ennå ikke gjort meg opp noen oppfatning av dette. Er X Graphics + Active Sky X en komplett pakke av det man trenger den veien, eller "trenger" man Flight Environment X i tillegg?

 

Med addons og stikke og yoke osv jeg har lagt inn i shoppen her nå, ligger jeg på ca 6.000,-

I tillegg kommer fly og addons fra Flight 1, Active Sky og X Graphics. Holy cow ! Det blir jo nesten 8-9.000 til slutt! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg i full gang med å finne igjen gamle koder og diverse fra Flight 1 - og jeg er i gang med install av FS 9 som jeg ikke fikk solgt, tross jeg trodde jeg hadde gjort det.

 

Det som plager meg grenseløst nå, er at jeg bare har en stykk og stiv og ekkel x45 Saitek joystick ! *argh*

 

 

EDIT

Og der ble gleden brutt av blåskjerm, midt under installasjon! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæggern Ola Haldor! Dette likte jeg å lese! Så moro!!!

Håper du tar fatt på simmen igjen. Blir gjerne med å fly kveldsturer jeg. Har ikke flydd med noen før, men en gang må vel bli den første.

 

Jeg hadde Active Sky en periode, men opplevde at den sugde enormt med FPS. I hvertfall på mitt system. Kjøpte FEX med en gang det kom ut, og jeg er overimponert. Det er jo forskjellige syn på den saken, men JEG opplevde ikke noe FPS-tap, men masse fantastisk vær. Helt enormt!

 

:grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nå er jeg blitt mindt på noe av grunnen til all banning og prakk... FS9 er et rent helvete i Vista, kort og godt. :P

 

Jeg MÅ kjøre fullscreen - bildet fryser bare i windowed mode. Og antialiasing er ikke-eksisterende uansett hva jeg knoter med. Hoi!! :P

Ser ikke annet valg enn å vente på fsx og la jula gå med til noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Members

Hei

 

Du kan jo prøve dette, løste mine problemer med FS9 og Vista.

 

"Right click the shortcut to FS9.exe and select Properties > Compatibility > under Settings check "Disable desktop composition". In Vista with Aero enabled, the desktop is fighting FS9 for control of the videocard. Using the instructions above will solve the battle."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake, Ola :)

 

Når det gjelder Active Sky X + XGraphics, så har denne pakka absolutt hva du trenger av værmotor og gode texturer. Etter utgivelsen av SP2 synes jeg den har begynt å bli veldig stabil også.

 

Personlig har jeg valgt å skifte ut sky og vanntexturene med Flight Environment X sine, da jeg synes disse er et hakk bedre en XGraphics sine. Resten håndteres av XGraphics. Active Sky X, XGraphics og Flight Environment X funker veldig bra sammen, ikke minst på grunn av de bra option-menyene, som tillater loading av individuelle texturtyper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...