Gå til innhold

Bli slepepilot i Sør-Trøndelag!


Robert Gätzschmann

Anbefalte innlegg

Hei!

 

NTHF - NTH Flyklubb er veldig interessert i å komme i kontakt med deg som har PPL-A og som har lyst på gratis flytimer på fritiden!

 

Dette er en meget god mulighet til å ta del i et aktivt og spennende flymiljø, samtidig som du får muligheten til å fly en tøff PA25-235, Piper Pawnee!

 

Vi flyr på Oppdal hver helg i skolesemestrene, i tillegg til en høstleir og påskeleir. På sommeren er slepeflyet lokalisert på Starmoen flyplass i Elverum, hvor du også kan få slepe hvis du har lyst.

 

For mer info om dette, gå inn på http://www.nthf.no/?m=2&s=slepeflyger.html

 

Ser fram til å høre fra deg! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står på siden det lenkes til.

 

Flyerfaring

For å kunne bli slepeflyger er det et minstekrav om 100 timer total flytid. Av dette må minst 75 timer være motorflytid. Dette kravet må være oppfylt før man får utstedt slepeflyverbevis. Men siden det erfaringsmessig tar en del tid å få fløyet nok seilfly er det en fordel å begynne så tidlig som overhode mulig. Dessuten kan man fly mye billigere timer med seilfly enn med motorfly.

 

Generelt kan det sies at vi krever at du er "current" til å fly. Flygesjefen flyr en tur med aktuelle kandidater og avgjør om man er skikket til å bli sjekket ut som slepeflyver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyerfaring

Dessuten kan man fly mye billigere timer med seilfly enn med motorfly.

 

En sannhet med modifikansjoner. Jeg vil si at det kommer litt ann på hvordan man flyr seilfly og hvor mye. Jeg regnet meg fram til en timepris på ca. 600kr,- timen for mine seilflytimer en gang i tiden...

 

Da blir det like rimelig å fly Cub, selv om det ikke er like moro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...