Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle CRJ'erne er leased fra Cimber Air. Derfor er det faktisk Cimber Air der flyver dem, men under SAS callsign. Så det burde faktisk være Cimber Air der stod i artiklen og ikke SAS.

 

Men en nødlanding???? NEI!!! DEtte er en sikkerhedslanding, da der er feil, og man gerne vil have maskinen så hurtigt på bakken igen som muligt, for at få testet det efter, og måske finde feilen.

 

Dog synes jeg det er bra, at SAS nu siger hvis der "bare" har været en sikkerhedslanding. For dem sker der jo en del af i løbet af en dag, men det er de færreste vi hører om. Vi ved jo alle, at sikkerheden er det vigtigste.

Gjest Aleksander Milde
Skrevet

Jeg så engang på tekst-tv for ikke så lenge siden. "Dash 8 Q-800 frisk igjen" Tenke Q-800?! Noen som ikke har så mye peiling :grin:

Skrevet

Da Coast air returnerte til Røros etter engine failure fikk jo faktisk pressen med seg (husker ikke hvor jeg leste/hørte det) at det var en førevarslanding, men når noen får en liten (vet forsåvidt ikke hvor stor den var, men...) feilindikasjon på airspeed kaller de det nødlanding... :/

Skrevet
Jeg så engang på tekst-tv for ikke så lenge siden. "Dash 8 Q-800 frisk igjen" Tenke Q-800?! Noen som ikke har så mye peiling :grin:

 

Hva sier du til denne da: "Den nye Boeing A380 blir det største flyet i kommersiell trafikk."

 

Vi menn, artikkel om A380

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...