Gå til innhold

Pris på helikoptertaxi?


Kristoffer Vinje

Anbefalte innlegg

God kveld!

 

Jeg går nå i 10. klasse på ungdomsskolen og vi arrangerer et juleball på skolen hvert år. Men det fins ikke så mange limousiner her i Fredrikstad, og begge er opptatt til det ballet. Så da tenkte vi at siden det var noen på skolen vår for noen år siden som kom med helikopter, kunne vi kanskje gjøre det òg. Men hva er prisen fra ca. Oslo til Fredrikstad? Noen som vet? Vi skal være ca. 5 pers. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir dyrt, gutten min, dyrt. Skal dere være fem stykker holder det ikke med Robinson R44, den har plass til pilot pluss tre pasasjerer.

 

Da må dere opp til AS350, og det er ikke billig. Jeg er ikke helt sikker på prisen, men mener å huske at det ligger på ca. 13.000 pr. time i luften.

 

Litt usikker på hvor lang tid det vil ta Oslo-Fredrikstad, det kommer jo mye an på vind og slikt, men da jeg fløy med 720. Skv., brukte vi ca. 45 min fra Rygge til Drammen.

 

Dessuten må dere også ha tillatelse fra grunneier til å lande, samt at det kan bli vanskelig om skolen ligger i tettbebygd strøk.

 

Ikke meningen å være festbrems, men helikopter er ikke billig.

 

Om dere derimot hadde vært tre stykker, så hadde dere sluppet unna med ca. 5000 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helikopterpris regnes ikke i mil??

 

Er vel heller normalt å regne de i kr/min :)

R44 koster 100 kr min.

Jeg hørte med airlift tidligiere i forbindelse med en tur, da skulle dem

ha 6000kr for 30 min i en 350 (B3), og siden det skulle være persontransport

var det + 8%moms av et eller an slag! :)

 

Men hvorfor skal dere ha helikopter fra Oslo??

Det er mye kortere avstand fra Torp - Fredrikstad.

Ca 25 min T/R det kan jeg tenke meg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da være mye greiere å ringe direkte til de selskapene som driver slik flyging. Ring de som flyr fra GRM eller Torp.

Mange elementer som skal klaffe uansett som bare de som driver med slikt kan svare på. Og prisene varierer.

Jeg har en god venn og nabo som foretar slike flyginger fra Torp. Det er halve prisen av komersielle priser da man spleiser. Mange flyr heller ikke når det er mørkt, men noen gjør det. Dette Helikopteret tar 4 pass, og bruker ca 20 min til Fr-stad fra Torp.

Jeg kan vidreformidle her om det skulle ønskes.

Kun grunneier må godkjenne landinger med Helikopter, ikke Politi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...