Gå til innhold

Moss Rygge Sivile Lufthavn


Kim Sølvberg

Anbefalte innlegg

Slenger ut en forespørsel i løse "luften".. har ikke sjekket om tema har vært oppe i særlig grad (har ikke tid akkurat nå : Til dere sceneryingeniører ; når kommer rygge lufthavn til FS? :)

 

Mener og huske for en tid tilbake at jeg så bilder fra et nydelig Rygge scenery som hadde blitt testet som en slags beta på screenshotssiden. Men det var før avgjørelsen var tatt om sivil lufthavn tror jeg.

 

Noen som vet noe? Noen som føler seg kallet?

Jeg ahr ikke peiling på mekking av scenery - men er det i det hele tatt NOE jeg kan bidra med så er det bare å si ifra.

 

Mvh Kim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger ut en forespørsel i løse "luften".. har ikke sjekket om tema har vært oppe i særlig grad (har ikke tid akkurat nå : Til dere sceneryingeniører ; når kommer rygge lufthavn til FS? :)

 

Mener og huske for en tid tilbake at jeg så bilder fra et nydelig Rygge scenery som hadde blitt testet som en slags beta på screenshotssiden. Men det var før avgjørelsen var tatt om sivil lufthavn tror jeg.

 

Noen som vet noe? Noen som føler seg kallet?

Jeg ahr ikke peiling på mekking av scenery - men er det i det hele tatt NOE jeg kan bidra med så er det bare å si ifra.

 

Mvh Kim.

Er det FSX du snakker om ? Er jo på 2004 utgaven.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Rygge sceneryet er ganske gammelt og den sivile delen er ikke med nei... Det med scenery, problemet blir vel kansje nettop den militære delen... Med tanke på å få lov av forsvaret til å gi ut ett scenery med den militære delen med... For min del kan ett evt. scenery gjernne kun være med den sivile delen... Er vel litt vanskelig å få laget noe bra med terminal og teksturer og slikt da jeg ikke tror det er noe serlig med bilder av dette... Burde vel ikke være såå vanskelig å få lov til å komme inn på flysiden og ta bilder av ting ved terminalen og slikt, så lenge det ikke er noe fra den militære siden med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forbindelsen med gårsdagens "åpning" av RSL, var det et helt kobbel med flightspottere som ble tatt i mot for omvisning, på en svært imøtekommende måte. Hvilket vil kunne tolkes positivt for tiden fremover. Så her er det nok muligheter for utfoldelse. Det usikre er vel i forhold til den militære delen. Jeg vet ikke hvordan dette er handlet i Bodø etc.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det FSX du snakker om ? Er jo på 2004 utgaven.

Jeg lever i FS9 verdenen ennå jeg da.. og det er fordi den er så "stor" og velfungerende.. har ikke "sluppet taket ennå" er du med?? :cry:

Uansett :

Ett enkelt scenery, er det jeg mener, og det burde vel kunne blitt laget som FS9/FSX kompatibelt? Eller bare for FSX .. ett fett.

 

Med tanke på å få lov av forsvaret til å gi ut ett scenery med den militære delen med... For min del kan ett evt. scenery gjernne kun være med den sivile delen... Er vel litt vanskelig å få laget noe bra med terminal og teksturer og slikt da jeg ikke tror det er noe serlig med bilder av dette... Burde vel ikke være såå vanskelig å få lov til å komme inn på flysiden og ta bilder av ting ved terminalen og slikt, så lenge det ikke er noe fra den militære siden med...

 

Full oversikt av ENRY ligger på Google Earth for crying out loud, - og vi snakker vel bare om og plassere 5 - 6 bygninger/hangarer i ca skala og IKKE sette opp animert bakke til luft utstyr som er mest mulig likt virkeligheten? *g*

 

Nei seriøst : en apell til dere som har laget et fantastisk vare med "Norske Flyplasser" .. pleeeaase sett opp et litet Rygge prosjekt.

Som sagt er det noe (hva som helst) jeg kunne bidratt med? tell me! Jeg bor like i nærheten, og tar gjerne i ett tak for å skaffe data/info eller hva det måtte være.. har mer eller mindre IKKE PEILING på hvordan dere lager det. Bare at det er jobb og tar tid. :grin:

 

Noen interresenter? :confused:

 

Kim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo retusjert bort MASSE i google earth-versjonen da :/

Mye av det er gjort ganske bra og' date=' man legger ikke merke til at noe mangler med mindre man er kjent inne på leiren!

 

[/quote']

Men : DET er vel ikke så viktig.. :) det viktigste hadde vel vært og fått muligheten til å få et brukbart ENRY. Slik det ligger default fra MS idag er det jo nesten en skam .. :(

Hvis noen vil lage scenery av Rygge og trenger tegninger etc., så gi meg en PM.

Sender deg en da Geir .. og begynner og samle data m.m. Så får vi se hvor RSL ender opp etter hvert.

 

Kim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...