Gå til innhold

12 Hours of Flesland


Fredrik Hofstad Haugen

Anbefalte innlegg

12h_ENBR_800.jpg

 

We would like to invite you to join us on Sunday 20th of October for the biggest flyin Flesland has ever seen! 12 Hours of Flesland.

We can promise that ENBR_TWR, ENBR_APP and ENSV_CTR will be open under the event.

The event will start 1200 UTC and end 0000 UTC

 

General Facts

Bergen Airport Flesland is situated 20 kilometers south of Bergen city. The airport lies on Norway’s west coast, witch makes it exposed for the rough weather coming in from the North Sea. The weather will challenge your pilot skills on the approaches and departures.

 

Flesland has one runway (rwy 17/35)

Runway 17 is 2990 x 45 meters, THR Elevation is 165 feet

Runway 35 is 2990 x 45 meters THR Elevation is 146 feet

 

ATC Positions that will be online for this event is:

ENBR_TWR 119.100

Flesland Tower

Gives Clearance, Departure Clarence, landing Clarence. Also responsible for all movement on Ground

 

ENBR_APP 121.000

Flesland Approach/Arrival

Responsible for inbound, outbound aircraft to ENBR, Below FL155. Also responsible for aircraft going trough Flesland TMA.

 

ENSV_CTR 124.700

Stavanger Controll

Responsible for all airspace in Stavanger AOR.

 

Scenery

We highly recommend you downloading the Norway Airports Scenery. It is freeware and used by most pilots flying in Norway.

It can be downloaded here: http://www.flightsim.no/cgi-bin/file/download.cgi?ID=854

Please remember to download the update that can be found here: http://www.flightsim.no/cgi-bin/file/update1.cgi?ID=854

I will also strongly recommended the Norway quality mesh: http://www.flightsim.no/cgi-bin/file/download.cgi?ID=3638

 

There is also a payware scenery for Flesland and will work for FSX users. you can buy it here: http://www.fscloud9.com/php/products.php?lang=EN&id=180

If you want to use the standard scenery that comes with the flight simulator you may experience that you are a bit offset from both gates, and taxiways relative to the other traffic using Norway Airports.

 

Charts

Charts for Flesland can be found here: http://www.ippc.no/norway_aip/270907/AIP/AD/ENBR/enbr.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rolf Arne, det hadde vært strålende om du kunne sitte litt før det begynner og ta i mot en liten newbie i B737 som kommer trippende fra Oslo :) Så kan jeg bare planlegge en approach i løpet av tiden du sitter der, så skal du i allefall få et fly både inn til Flesland og ut igjen om du sitter en halvtime etter landing ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

STAR'en blir nok ikke noe problem ;)

Det blir bra på lørdag, jeg håper på å få fløyet noen timer da!

 

Off-topic: Skal du sitte lenge i dag? Jeg tenkte at om du er på senere, så skulle du få en inbound flight i dag også, men jeg drar ikke fra skolen før klokken 17, så det spørs om du gidder, noe jeg forstår godt :)

Forøvrig er det utrolig unødvendig av tre stykker å fly internasjonale flights til Gardermoen i skrivende øyeblikk foran Flesland hvor det faktisk sitter en controller! Skjerpings folkens!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke blitt tildelt noe spesefikk tid enda' date=' men det blir sikkert ikke noe problem. Vet ikke hvor mye trafikk vi kan forvente oss, men det kan da umulig bli et rush klokken 10 om morgen :crazy:

 

Vær sikker på at man kan den STARen man skal bruke, så er 90% av jobben gjort ;) [/quote']

 

Du må nok sende en mail til Fredrik på Accsca3 at vaccsca.org , så setter han deg på en liste! Blir mye enklere om dere kommer med en bestemt tid dere har mulighet til å sitte fra/til, så blir jobben enklere :)

 

Mvh

 

Event Coordinator

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det bemannet noen andre norske flyplasser, jeg tenker da på ENGM hovedsaklig, og/eller kanskje en flyplass oppe i nord-Norge? Det hadde jo vært strålende med en bemannet flyplass ekstra og luftrommet mellom destinasjonene forøvrig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det bemannet noen andre norske flyplasser' date=' jeg tenker da på ENGM hovedsaklig, og/eller kanskje en flyplass oppe i nord-Norge? Det hadde jo vært strålende med en bemannet flyplass ekstra og luftrommet mellom destinasjonene forøvrig :) [/quote']

 

Det er ikke lagt opp til noe, men det kan vel hende at en eller annen logger seg på :) Mulig at jeg setter meg litt på Oslo kontroll før jeg skal ha vakt på Stavanger kontroll. Vi får se når den tid kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne kommet, Flesland er en fin flyplass, jeg ville tatt en tur innom om jeg kunne bruke virtual cockpit med FPS på rundt 20. Men det er ikke tilfellet og jeg må bruke 2d cockpiten som jeg er veldig treig med. Dessuten hater jeg 2d cockpiten, hele flyopplevelsen blir dobbelt redusert 50% hvis jeg bruker 2d cockpit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...