Magnus Wennevold Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 NSC (Nordic Simulator Center) og SVS (Skedsmo Videregående Skole, flyfaglinjen) startet ikveld arbeidet med å montere sammen MD80 Procedure Trainer. Den andre simulatoren, MD80 full motion, vil bli montert etter at vi er ferdige med traineren. I kveld startet vi på cockpitdelen til traineren og monterte opp ett 3X19" rack og ett 19" rack. Til neste uke skal vi begynne monteringen av skallet (cockpithuset) og glareshield, samt overhead. Slik ser den ut når den er ferdigmontert. Se bilder fra tirsdags ettermiddag/kvelds montasje på denne linken; http://gunkies.org/md80/20070918/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toril Madsen Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Du verden! Grattis. Dere er jaggu meg heldige. FSX blir liksom ikke helt det samme. Dette blir spennende Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Johnsen Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Heisann Magnus! Litt av et byggesett det der ja...! "SOME ASSEMBLY REQUIRED"... :grin: Flott at dere holder oss oppdaterte! Dag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Jørgen Brenna Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Åååå! :O :O Kan det bestilles timer i denne? :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Wennevold Skrevet 19. september 2007 Forfatter Del Skrevet 19. september 2007 Heisann Magnus! Litt av et byggesett det der ja...! "SOME ASSEMBLY REQUIRED"... :grin: Flott at dere holder oss oppdaterte! Dag Hei Dag, og takk for sist! Ja som du sier; "SOME ASSEMBLY REQUIRED". Vi fikk gjort mye montering den første kvelden på traineren. Men noe bekymret oss alle; Skruer og muttere i tommestørrelse, hvor var de blitt av? Det gikk ikke mer enn en halv time før vi fant dem, pakket i en pose, litt sorteringsarbeid gjenstår der. Vi vil også takke dere for en meget bra dokumentasjon på DVD'en om demonteringen til traineren. Den vil lette monteringsarbeidet betraktelig for oss. Demonteringen av full motion simulatoren var jo NSC/SVS med på i USA, så monteringen av den skal gå greit. Vi har mottat alt utstyr til begge simulatorene med unntak av selve MD80 full motion cockpit (litt under 12 tonn, altså litt mindre enn DC10'ern). MD80 cockpit ankommer Skedsmo ca. 1. oktober. Vi kommer tilbake med mer info om montering i ukene som kommer, både til dere i Houston og dere her hjemme! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Kjempe greier Magnus.. Minn meg på å komme på besøk i begynnelse av Oktober da jeg er på hjemlige kanter igjen. PS.. Holder forsatt løfte om test tur for checklisten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Wennevold Skrevet 19. september 2007 Forfatter Del Skrevet 19. september 2007 PS.. Holder forsatt løfte om test tur for checklisten? Så klart, avtale er avtale! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Dreyer Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Hvordan er mulighetene for å komme å se på dette her ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Nafstad Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Jeg visste ikke at det var flyfaglinje på Skedsmo Jeg får vel komme å se en gang ^^ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Wennevold Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 :tired: ...... Ja, da er den mekaniske delen av proceduretaineren ferdig. Elevene ved SVS er dyktige simulatorteknikere og Erik ifra NSC er sterk som en bjønn (bjørn), han dyttet nesten hele MD-huset alene (se under work MD80 på hjemmsiden til NSC). Neste simulator for montering er MD80 Full Motion Simulator til SVS som ankom mandag. Følg med, følg med :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Visste ikke at unge herr Johnsbråten var så sterk . Får vel spørre han pent om å få se dette vidunderet en gang jeg er der nede (vi er kollegaer). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.