Gå til innhold

Extreme su-35


Erik Hosle

Anbefalte innlegg

Har faktisk sett denne filmen før, helt syke de russerne.

 

Angående disse flyene i FS. Så har jeg Alphasim sin Su-33 og tidligere hadde jeg Flanker pakka. syntes Su-33en var bedre å fly, men allikevel, kom det ikke i nærheten av hva de flyene kan gjøre i virkeligheten.

 

Jeg tror at det fantes en Su-35 til X-planes som var veldig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er du som gjør cobra ja....det gjør su 27 og mig 29 også

 

joa, har sett video av de også, men dette var da enda mer spetakulært, dobbel baklengs salto, og flere omdreininger i spralen mens den falt ned mot bakken. Helt utrolig at det går ann, at et jagefly kan det uten å få flameout og engine stall. Absolutt et alternativ til å hoovre stille i lufta som jo brenner utrolig mye fuel.

Det virker på meg som om det må være temmelig vanskelig å fly slikt, dere som har tatt cobra og baklengst salto i simmen, post video!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var vel fra et stevne i russland. De snakka russisk på speaker anlegget, og på hangaren, var det store krylske bokstaver. ;)

 

En skulle nesten tro at det var vektor thrust teknologi på maskinen, men de små vingene i forkant av hovedvingene ser ut til å gjøre mesteparten av jobben.

Man skal aldri undervurdere russiske fly, eller teknologi for den saks skyld,

de har en annen smak på design, så det forklarer en del, men teknologien er av den ypperste klasse (ikke akkurat stat of art, men den fungerer).

Bare synd at de ikke har mulighet og evner til å vedlikeholde (gjelder også sivil luftfart)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SU-35 har, etter det jeg vet, full thrustvectoring. Dette, sammen med 2x14500kg i thrust og FBW gir flyet en helt sinnsyk manøvreringsevne.

 

Når det er sagt, så er det å tro at Norge kommer til å kjøpe russiske fly på denne siden av 2050 omtrent som å tro på julenissen. Ja, de er utrolig flotte fly, med egenskaper som ikke står tilbake for noen andre fly i verden (bortsett fra muligens F/A-22), men de er ikke bygd for å passe inn i de nåværende systemene som Norge/NATO kjører. Såklart, man kan modifisere flyene slik at du får NATO-standard pylons, du kan gjøre flyet i stand til å bære de NATO-våpen og du kan få flyet til å prate på f.eks. Link16. Men hva er vitsen? Det blir rett og slett for dyrt og for komplisert når man kan kjøpe "off the shelf"-hardware fra USA, England eller Sverige som allerede er kompatibelt med resten av NATO.

 

Pluss at man kan jo begynne å tenke på de politiske konsekvensene av et Norsk kjøp av Russisk militærutstyr. Ingen Norsk politiker er villig til å ta i den saken, siden det betyr å prate NATO og Washington midt imot PLUSS det faktum at de aller fleste tilpasninger på Russiske fly nesten utelukkende gjøres av Israelske våpenfabrikanter. Noe som gjør saken politisk uspiselig her hjemme, ihvertfall slik som situasjonen er i dag. Samt at jeg har mine tvil på om Russerne ville være så villige til å gå med på gjenkjøpsavtalene som Norge ville kreve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skulle nesten tro at det var vektor thrust teknologi på maskinen' date=' men de små vingene i forkant av hovedvingene ser ut til å gjøre mesteparten av jobben.[/quote']

Det er thrust vectoring på den maskinen der...

 

CIdvSQB2dP4

 

Flankeren er imponerende, men personlig syns jeg at MiG-29OVT er enda mer imponerende. Men det er ingen tvil om at ingen slår russerene når det gjelder å bygge manøvrerbare flymaskiner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...