Gå til innhold

Coast Air skrudde på varmen


Tore Sætre

Anbefalte innlegg

Det gikk varmt for seg på Coast Air sin morgenrute fra Florø til Oslo i dag. http://www.nettavisen.no/servlets/page?section=21&item=165900" TARGET=_blank>Nettavisen.

Hørte jeg helt feil da de på radioen sa at det var 60-70 grader i kabinen???? [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image] [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image] [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image] [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image]

[ 17-07-2001: Endret av: Tore Sætre ]

[ 17-07-2001: Endret av: Tore Sætre ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte 80 grader på radioen....

Jeg lo så jeg nesten kjørte av veien... [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Hadde det vært så varmt ombord så hadde det neppe vært noen overlevende..

Var sikkert et utsagn fra en passasjer med "god kjennskap" til temperatur... [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Kenneth G. Sørensen:

Var sikkert et utsagn fra en passasjer med "god kjennskap" til temperatur... [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Nå... Har du badat bastu (sauna) någon gång? [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Jörgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badstuer blir vel ikke noe mer enn 40-50 grader.... 80 grader (som det står på NRK tekst-tv) er dobbelt så varmt!!! [image]images/icons/shocked.gif" border="0[/image] [image]images/icons/shocked.gif" border="0[/image] [image]images/icons/shocked.gif" border="0[/image] [image]images/icons/shocked.gif" border="0[/image]

På radioen var det en representant for Coast Air som opplyste temperaturen så det er nok ikke antakelser fra en forfrossen passasjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Tore Sætre:

Badstuer blir vel ikke noe mer enn 40-50 grader.... 80 grader (som det står på NRK tekst-tv) er dobbelt så varmt!!!

Mine badstuer har definitivt vært varmere en 40-50 grader - tror de har ligget noe i landet mellom 70-90 grader - og du overlever i slik varme, men du får behov for å avkjøle deg til tider [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8o grader i en bastu är inga problem! Fast man har ju sällan kläder på sig i bastun, och det är ofta nära till svalkande vatten!

På TV visade man en Fokker 50 i samband med detta... Om det var den de använde som bastu i detta tillfälle så gissar jag att PR/SO (Pressure Reg./ Shut Off) Valve hängde sig...?

Jörgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Jörgen Toll:

På TV visade man en Fokker 50 i samband med detta... Om det var den de använde som bastu i detta tillfälle så gissar jag att PR/SO (Pressure Reg./ Shut Off) Valve hängde sig...?

 

TV bomma da stort på flytypen (som vanlig).

Coast Air flyr ATR 42-320 på denne ruten. De har 2 ATR maskiner, LN-FAP og LN-FAO.

Jan Roar Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Kjell Engkrog:

believe it or not, TV bomma ikke på flytypen for en gangs skyld, nei. Det var en innleid maskin fra et belgisk selskap som heter VLM.

CST102, Fokker 50, Reg OO-VLM.

mvh,

Kjell.

Jeg er fra Florø,og var inni den

DET VAR EN VLM Fokker 50 med reg:

OO-VLG OO-VLG

[image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

[ 29-09-2001: Endret av: Anders Olsen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Jakob Jakobsen:

er det lite fuktighet i badstua, kan du godt ha 130+, det er bare deilig og det føles ikke for varmt.

er det mye fuktighet i badstua, kan det være 60 grader og du holder på å dø (føles sånn ihvertfall).

hehe... Kanskje det er et nytt tilbud til de reisende?? Inflight sauna?? Her ser jeg mange og hittil uante muligheter. Og muligheten for flykapring (dersom man følger finske badsturegler, vel og merke) er jo eliminert, da ingen har plass til våpen! [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Men jeg foreslår at flyet deles inn i to avdelinger, en for de sjenerte (med badebukse/bh) og en for de litt mer frigjorte, og jeg foreslår at den siste ligger fremst i flyet... da er flykapringsmuligheten effektivt avskåret.

jaja... Det er sent... det er vel derfor jeg fikk disse "crazy" innfallene.

God natt!

Jon-Inge [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...