Gå til innhold

GLOBAL RATING STANDARD


Tom Knudsen

Anbefalte innlegg

Herregud! Har holdt stille om dette en stund men nå har jeg fått nok! FATT DET, det er slik det blir ingenting kan endre det. Betyr det at VACCSCA dør, tror jeg ikke akkurat VATGOV bryr seg i og med at det ikke akkurat er så veldig aktivt nå heller og ledelsen, ja den snakker vi ikke om... Jeg har sittet Bodø APP i 4 timer og fått 11 fly før! 11 Fly. Dette er ikke tiden å diskutere trafikk på i og md at det er sommerferie. Hver gang jeg har sittet Bodø APP har jeg fått fly. Nesten hver gang anyway. Skjønneer ikke hvorfor dere skriker. Students vil såvidt jeg forstår få muligheten til å sitte på GM ved hjelp av en CC. Dette er bedre enn det er i dag da man må være SS for å sitte på GM i det hele tatt. At S ikke får sitte APP. So WHAT, 90% av S1 jeg har sett har satt seg RETT på APP etter Utsjekk. Og over 60% av de, driter seg når de får mer enn ett fly samtidig. Jeg sitter på LGA som regel nå, og der måtte jeg begynne som DEL. Satt over 70timer som DEL før jeg fikk gå over til GND. SO WHAT!!! SO WHAT, det er gøy selv om man må sitte en lavere posisjon så så lenge. Det er ike greit at man begynner som TWR. Er bare tull at man skal ha rett til å sitte APP som S1. Sett dere på en flyplass hvor TWR dekker APP hvis dere absolutt vil være APP. Slutt å syt, det er slik det blir. VACCSCA har prøvd å klage men det hjelper ikke. Gjør det beste ut av det slik det blir og dersom dere ikke er happy med det, TRANSFER! Lev med det herregud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel det var rette kjeften som pipte men det får så være...

 

At S1 ikke får sitte approach er etter min mening helt korrekt. Vil man ikke utvikle seg som virituell ATC lenger en student rating, vel da bør de heller ikke sitte høyere en tower kontroll.

 

Hadde det vært opp til meg så hadde kun C1 fått lov til å sitte ENGM - Approach, Departure eller Director

 

Når det gjelder trening burde alle S1 > S3 studenter hatt trening på alle andre plasser en ENGM.

 

Slik får vi kanskje vekk trenden med å kun sitte på ENGM..

 

Som PK sier, sitter man andre plasser vil folk til slutt se det og komme dit.

Som test satte jeg meg som ENDU - Bardefoss Approach og fikk til tider mer å gjøre der en på gardermoen under weekly flyins...

 

 

Til de som ikke liker reglene og slutter som ATC av den grunn.. Vel good on ya, happy to ya og takk for innsatsen for denne gang.

 

Tror neppe dette var noe for dere...

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er fornøyd med Studentratingen din og ikke har ønsker om å ta høyere rating, så får du komme deg over til Ivao eller lignende sier Herr Sager!

 

Han sier også at det er vår skyld dersom det blir fritt for ATCer i Norge og ikke Vatsim sin skyld som trer slike regler ned overhodene på oss!

Snakk om oppegående kar som "jobber" for oss!!!

 

 

Bare å skaffe seg en høyere rating det serru.

Begriper ikke hva problemet ditt her. :crazy:

 

Og hvis du lurer: Å ha res. ratings er noe jeg har vært for på Vatsim siden dag 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alles informasjon så er det fremdeles ikke helt klart hvordan Vateud vil innføre disse endringene.

 

Den NOTAM'en som ble sendt ut omhandler hvordan de generelle posisjonene vil bli fra 1.1.08. De sier ingenting om hvordan de skal innføres. Det står imidlertid at *ingen* skal miste rettigheter de har i dag. Dvs, absolutt *alle* som får lov å sitte APP 31.12.07 også skal få lov til å gjøre det 1.1.08, selv om det betyr en automatisk oppgradering av rating - uten utsjekk og prøve.

 

Hva vi skal gjøre med capital airports (som Gardermoen), er noe vi må diskutere. Vi må enten øke rating requirement til C1, eller ha en capital airport checkout (noe som er vanlig i andre land) for S3. Vi kommer tilbake med mer info om dette.

 

Vi må imidlertid gjøre noen endringer som kan virke urettferdige på helt nye ATC'er, men dette kommer til å ramme kun et fåtall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt mål för VACCSCA är att övergången till de nya ratings ska gå så smidigt som möjligt.

 

Min personliga uppfattning är att vi har idag lagt en lagom nivå på våra rating requirements.

 

Den nya policyn kommer från VATSIM Global. VATEUD håller som bäst på att fundera på vad detta betyder för Europa. Innan det är klart händer det inte mycket.

 

Den nya policyn kommer träda i kraft senast 1:a januari 2008. Vi har gott om tid att fundera på den bästa lösningen för VACCSCA. Men det är bättre att hitta en bra lösning som passar oss än att stressa igenom något snabbt, så bered er på att det kommer att ta tid.

 

P.S. Per-Kristian Jensen har valt att inte längre vara medlem av VACCSCA och är inte heller visiting controller, så han får inte längre kontrollera i Skandinavien och kommer därmed inte heller att ha något inflytande på beslut i ratingfrågan. D.S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vi skal gjøre med capital airports (som Gardermoen), er noe vi må diskutere. Vi må enten øke rating requirement til C1, eller ha en capital airport checkout (noe som er vanlig i andre land) for S3. Vi kommer tilbake med mer info om dette.

 

Ok, hvis dere innfører C1 på ENGM så kommer dere til å miste så å si alle atc.. Det er jeg relativt sikker på... Det er den verste ideen noen sinne jeg har hørt komme fra VACCSCA... Herre fred..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare en av flere muligheter Moberg.. I realiteten vil jo alle som har S1 i dag bli S3 når dette blir innført. Og derfor må vi også vurdere å innføre videre restriksjoner på capital airports.

 

Forøvrig vil jeg invitere alle vaccsca medlemmer om å fortsette debatten på vaccsca sitt forum da dette er en diskusjon som bør skje der alt Vaccsca staff har mulighet til å delta. Jeg vil derfor heller ikke diskutere videre i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må enten øke rating requirement til C1, eller ha en capital airport checkout (noe som er vanlig i andre land) for S3. Vi kommer tilbake med mer info om dette.

 

Vel øke requirement på C1 er jo det mest latterlige jeg har hørt noen sagt til dags dato når det gjelder VATSIM Trond, no offence intended men.....

 

30 flybevegelser på Gardermoen er jo latterlig i utgangspunktet på 2 timer og særlig da når man har restriksjoner på å ha CPT under et event eller arrangere eventet selv. Når VACCSCA skal sitte med brunræva på event arrangement som et lokk på potetsekken, ja da kan de heller ikke våge seg å øke requirements for C1 uten å garantere det å miste ATC. Men mine mistanker går til at VACCSCA ønsker seg en elite av ATCer uten å tenke på konsekvensene av den grunn. Ikke at det er sant, men i mange tilfeller så kan dette være et resulat av forventninger og se ned på effekt av de med høyere rating og erfaring innen VACCSCA ledelse.

 

Dette er en trend som pr. dags dato tvinger mange gode kjekke medlemmer ut av VACCSCA i ren frustrasjon eller irritasjon.

 

Vi i VACCSCA brude legge ting mer til rette en å skyve folk vekk, invitere medlemmer til demokratiske løsninger og en rettferdig utdannelse med felles mål mot bedre forståelse og service som ATC i VACCSCA.

 

Først da får dere eliten av ATC og ATC som faktisk gidder å bry seg om rating og mentoring.

 

Men skal VACCSCA bli styrt av egen lyst og vilje med retorske skikkelser som i bakgrunnen ønsker å tvinge fremfor å glede og hjelpe, vel da kan VACCSCA etter min mening avslutte kapittelet om å tilby oss ATC service som et godt og rettferdig VACC..

 

Nei, til slutt tror jeg de fleste stiller opp og setter seg sine egen oppnåelige mål som ATC i vACCSCA, så får vi likevel håpe at skikkeler som deg Trond og Christian Sager gjør det ildsjeler gjør til vanlig, nemmelig å kjempe mot ting som f.eks restrictive rating og økning i C1 rating requirements i tiden som kommer.

 

 

PS...

 

Hvorfor blir S1 automatisk S3 når S3 " skal få " det vanskligere med å bli C1 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå setter du det drøyt langt ute på spissen eller Tom..??

 

Jeg ville gjerne også visst helt nøyaktig hvordan vaccsca-ledelsen gikk imøte med de nye restriksjonene, men av det jeg har oppfattet har ikke vaccsca hatt så mye å si i denne saken. Og da må vi jo bare tilpasse oss etter forholdene, og det virker som det er nettopp det som har skjedd. Ingen kommer til å miste muligheten til å sitte på de posisjonene som de per i dag har mulighet til å sitte på. Og de som vil komme høyere opp i rating har god tid til å rekke det, før det blir satt restriksjoner på de plassene som da er aktuelle å trene seg på.

 

Så jeg skjønner ikke hvorfor saken blir blåst helt ut av dimensjoner, eller hvorfor det blir stilt spørsmål om vedrørende vaccsca-ledelsen er på vår side av saken??? Det er på tide å tenke seg litt ut av gutterommet og se at det er folk som bruker fritida si på å gjøre nettverket realistisk vi sitter her og kritiserer uke for uke. Folk er mer ute etter å se hva som ikke er gjort enn å finne ut hva som faktisk er gjort..

 

Til de nye restriksjonene: Se det positive! , som er at vi med tiden vil ha flere dyktige kontrollere enn vi har idag, og at vi kan kreve mer av dem enn vi gjør idag. Etterhvert som folk blir flinkere til å fly realistisk og folk blir mer bevisst på hva som er realistisk må vi jo sette regler for atc som kan kompensere for denne utviklingen. Jeg er enig at det var en radikal beslutning av vatsim-ledelsen å kreve en plutselig forandring for hele nettverket, men kanskje det var nødvendig..

 

Vaccsca - Den samme diskusjonen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Restrictive rating er godt og vondt på samme gang.

 

Godt for de som vil men vondt for de som ikke kan.

 

Så får vi se hvem som får gratis billetter og hvem som ikke får i tiden som kommer. Alt jeg vet, vi kan gjøre svært lite med det.

 

Min tillit ligger hos VACCSCA ledelsen i form av at jeg håper de gjør det som er rett for alle enten de er S1 eller S3 and above.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med "de som ikke kan"? I vaccsca har jeg fått klar oppfatning om at opplæring ikke er noe problem. Hvis du sliter med å komme deg opp på S3 eller C1, så er mentor der for deg og hjelper deg opp det nivået som skal til, hele den tiden det tar å få deg opp dit! Det eneste som kreves fra deg som atc-elev er at du utnytter treningene til å få med deg så mye som mulig, og at du virkelig har lyst til å lære mer. Jeg ser virkelig ingen hindring for noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hehe, det er vanskelig å holde seg til diskusjonen eller?

 

Jeg bare tar fram fakta istedet for å kritisere hver lille detalj. Det er av mine interresser å holde liv i vaccsca, og derfor støtter jeg ledelsen når det er de som gjør jobben for oss. At du har som hobby å gjøre livet surt for andre viser at vi lever i helt forskjellige verdener. Fortsett å se det værste i folk du, så gjør jeg det motsatte..

 

Det er forresten artig å se hvordan noen folk begynner å kommentere når de går tom for saklige argumenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en nyttig og viktig diskusjon og det får være opp til debatantene om man vil diskutere dette her eller på VACCSCA sine forum eller begge deler.

 

Men vennligst hold diskusjonen på et saklig nivå og uten personlig trakasering. Ellers vil tråden bli moderert og i verste fall stengt.

 

Hilsen Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en nyttig og viktig diskusjon og det får være opp til debatantene om man vil diskutere dette her eller på VACCSCA sine forum eller begge deler.

 

Selvfølgelig, Men offisielle svar får de bare på vaccsca forumet på grunn av seriøsiteten i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...