Lars B. Frostad Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Hot from the press: Omlegging av 13 ruter mellom København og Oslo og 15 ruter til og fra Stockholm, skriver den danske reiseavisen standby.dk. Beslutningen om å flytte ut driften av til sammen 28 flyruter kan imidlertid føre til nye streiker hos danske kabinansatte som nok vil oppleve beslutningen som en ren straff. Totalt blir rundt 200 danske kabinansatte berørt. Hvor mange nye arbeidsplasser omleggingen fører til i Norge og Sverige, er ennå ikke kjent. Norske kabinansatte overtar driften av 13 daglige flyginger mellom Oslo og København.... (Så nå blir det bare 737Classic/NG på ruten OSL-CPH-OSL også, og ikke mere Airbus bl.a.... *snufs* :cry: ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Var jo litt synd at dem ikke flytta en eller to av langrutene også opp te Gardermoen, sånn at A330/A340 i SAS farver kunne ha blitt et vanlig syn på OSL. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rolf Arne Beck Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 SAS norge har vel ikke kapasiteten til å erstatte rutne uten flere fly? Og har de nok personell? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 SAS Norge får inn to stk. fabrikknye B73G (-700) om ikke lenge (med winglets), og CA-personell har de nok plenty av. Er ikke så lenge siden de rekrutterte såkallte "superreserver", dog med ganske lav stillingsprosent - så jeg tviler på de behøver å ny-rekruttere. I tillegg er det allerede eksisterende personell, som gjerne vil øke sin stillingsprosent (som allerede jobbet der, før superreservene ble rekruttert). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Strengehagen Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Ellers så har SAS 2 MD-90 som ikke er i produksjon står i Oslo. SAS/Braathen, SAS Norge har piloter med MD-90 rating. Nydelig maskin å reise med, passer yppelig på denne ruta. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Haabeth Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 SVG-CPH skal vel ikke tas over av SAS Norge? :crazy: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Clausen Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Som jeg forstår det, så er det, at SAS Danmark ikke emre skal have de ruter, men at det skal være SAS Norge og SAS Sverige der skal drive dem istedet. Der kommer ikke nogen nye ruter, kun at turene mellem OSL/ARN og CPH nu ikke har dansk personale ombord, men norsk og svensk istedet. --->Steiner: Bare kom til CPH, så skal du få både A330 og A340. Bare skriv på MSN når du kommer til CPH, så skal jeg nok står klar. --->Lars: Vi glæder os til fler B737'ere hernede. Vi er trætte af MD-80'ere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sten Arne Bryde Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 SAS DK kan bare streike så mye de vil.. for hver gang de gjør det så kommer fler ruter til å bli overført til SK NO og SK SE... J'vla danske CA'er og piloter, må lære seg at det lønner seg ikke med ulovlige aksjoner i ett multinationalt selskap.. SK har blitt grundig lei at danskene tar seg til rette.. dette blir det nå en slutt på.. @Johan, send MD-80'er hit du, her er det 737'ere i bøtter og spann.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Clausen Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Nu må vi se, om de vil strejke mere efter den utmelding om at hvis de strejker igen, så bliver de fyret! Men så er spørgsmålet. Er SAS' crew forkælede? Så noget i dansk TV for nogle dage siden, om hvor mye SAS CA i DK tjener i forhold til mange andre flyselskaper. Og det var mye mere. Også var det ikke engang penge de strejkede om sidst. Det var deres VAGTPLANER! Der var ikke nok tid til at hvile efter vagt, hvilket de så strejkede om i 3 dage. Efter at SAS DK ledelsen så gik med på at se på planerne igen, stoppede de. Men om det ændre noget ved det hele? Det ved jeg ikke. @Johan' date=' send MD-80'er hit du, her er det 737'ere i bøtter og spann.. [/quote'] VI GLÆDER OS!!!! Apropos SAS og A340 og A330, så er det jo under SAS International, og ikke under SAS DK, så det bliver lidt svært. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Haabeth Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Det er pokker meg ikke lett å forholde seg til alt dette SAS styre. SAS Sverige, SAS Danmark, SAS Internasjonal og SAS Norge. Hvem har hva og hvem flyr hvor. Pokker meg ikke lett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 SAS IC (som har alle langflyvningene) er kun repr. på ARN og CPH, og flåten er kun A330/A340. Dog går de fleste rutene ut fra CPH. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.