Erik Schøyen Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Hallo alle sammen! Søndag vil min CPT/C1 checkout finnes sted på Gardermoen mellom kl. 20 og 22 (lokal tid). Jeg trenger både IFR- og VFR-trafikk for å kunne bevise at jeg er god nok for ratingen, så bare fyr opp maskinen og sett i gang. Hjelp meg så jeg får ratingen min!! (PS. Jeg kommer ikke til å besvare private meldinger fra piloter under CPT'en) Ta kontakt med Christian Sager dersom du ønsker noen spesialoppdrag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Kenneth Hald har CPT på Kastrup (EKCH) sammtidig med at Erik sitter på Gardemoen. Dette bør absolutt være dagen for å fly mellom disse 2 flyplassene! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond Meier Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Hjelp meg så jeg får ratingen min!! .busy (melding til pilotene) funker kjempebra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Schøyen Skrevet 15. april 2007 Forfatter Del Skrevet 15. april 2007 Ja, da er kvelden her! Kom og hjelp meg så jeg har en fair sjans til å få ratingen Kommer til å logge på fra ca kl. 18. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Kverneng Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Kommer jeg:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Schøyen Skrevet 15. april 2007 Forfatter Del Skrevet 15. april 2007 Jeg trenger flyyyy!! Kom igjen !! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond Meier Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Dette er for dårlig folkens. Syns virkelig dere kan komme å fly for Erik når han har C1 utsjekk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Skulle gjerne ha gjort det, men feirer bursdag her hjemme i dag.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond Meier Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Nå ble det bra Antall fly er under tvil godkjent for en C1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Flott at det ble tilstrekkelig med fly i alle fall, skulle gjerne kommet selv, men fikk ikke start på FS desverre, så da ble det til at jeg tok ENVA_APP... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Christian Lindgren Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Rakk det akurat :cool: Stengte rett etter landing. :whistle: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond Meier Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Gratulerer Erik med C1 rating Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Serriøst!? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Schøyen Skrevet 15. april 2007 Forfatter Del Skrevet 15. april 2007 Du synes ikke det var fortjent? Nei, det kan man jo mene om man har lyst Takk til Jan som har vært trener, og Christian (og Trond) som eksaminatorer og en god lang debriefing etter checkouten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Vel fordeler og ulemper blir i de fleste tilfeller kjekt å ta med seg. Men du får vel gratulerers da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond Meier Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Serriøst!? Ja, Seriøst. Det er bestandig noe småpirk selvsagt, men Erik gjorde en bra jobb.. At noen piloter ikke klarer å fly en SID de har lest tilbake er ikke noe han skal lastes for. Og for å feie all tvil av banen, Christian som var eksaminator er den i VaccSca som er mest pirkete på akkurat utsjekker. Og han hadde også Jan og meg, som begge er involvert i trening/utsjekker på Vateud nivå, observerte utsjekken, og vi er alle enig i at Erik bestod. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Og for å feie all tvil av banen, Christian som var eksaminator er den i VaccSca som er mest pirkete på akkurat utsjekker. Jepp helt klart, og med min flaks får jeg han på min utsjekk hehe Men ærlig talt kort innpå her altså,, hvorfor i alle dager hadde han 3 stykker på sin C1 utsjekk.. Er dette normalt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond Meier Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Men ærlig talt kort innpå her altså' date=', hvorfor i alle dager hadde han 3 stykker på sin C1 utsjekk.. Er dette normalt? [/quote'] Han hadde en eksaminator og to observere Hva som er normalt kommer vel litt an på hvor mye tid folk har, og på hva eksaminatoren ønsker. For kandidaten er det vel best med så mange som mulig for å sikkre en objektiv vurdering Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Arild Hansen Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Så kommer grønne meg og stiller spørsmål igjen. Hva er C1? Var forøvrig også med å fly i mitt lille Baron58. Veldig gøy når ATC er bemannet. Grattis! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 slettet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond Meier Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Jeg kan ikke diskutere en CPT i detalj på et åpent forum. Bare husk at ting kan se anderledes ut fra et fly enn fra VRC. Skulle forresten ønske at Christian kunne poste her selv, men det har han jo som kjent ikke lov til. Dette blir siste post om Mathias og Erik's utsjekker. Har du/dere flere spørsmål får dere ta det opp med accsca3@vaccsca.org (Christian) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Jeg synes denne diskusjonen hører hjemme på VACCSCA.... Så kommer grønne meg og stiller spørsmål igjen. Hva er C1? C1 er kort fortalt en rating som ATC på VATSIM.. Alle ATC må gjennom både teori og praksis utdanning som så kan kalles for å få lov til å sitte som ATC og gi råd og direksjoner til folk som flyr online på VATSIM. For å gjøre dette må du bestå en teoretisk examen og praktisk examen slik som denne tråden omhandler altså en praktisk examen. Ratene er bygget opp slik Level Rating Symbol 1 Observer OBS 2 Student STU = eller S1 4 Senior Student STU+ = eller S3 5 Controller CTR = eller C1 7 Senior Controller CTR+ = eller C3 8 Instructor INS = eller I1 10 Senior Instructor INS+ = Eller I3 11 Supervisor SUP 12 Administrator ADM Håper du skjønner litt mer nå.. Tilbake til diskusjonen så synes jeg dette blir en vurdering mellom de involverte partene, og siden enkelte ikke har mulighet til å svare her, så burde denne tråden bli slettet og flyttet til VACCSCA hvor den hører hjemme og alle kan svare. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond Meier Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 + det gis ikke detaljer fra en CPT med mindre kandidaten ønsker å offentliggjøre de selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Schøyen Skrevet 16. april 2007 Forfatter Del Skrevet 16. april 2007 Mathias gjorde det tre ganger bedre!!! både på utsjekken og på søndagen. Åi. Den satt! Pass på hvordan du ordlegger deg, Per-Kristian. Du må gjerne mene at Mathias burde passert testen, men med sånne konklusjoner står du i fare for å såre andre. Slikt egner seg ikke på et åpent forum. Og siden konklusjonen er såpass klar; jeg regner med at du satt som observant hele kvelden på VRC og derfor trekker din konklusjon utifra en helheltvurdering av trafikkbildet, slik eksaminatorene gjør. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 PK, synes at du kansje har dratt strikken litt vel langt nå. 1. Les hva Trond skrev over. Jeg har fortsatt ikke gått ut med om jeg bestod eller ei, da jeg er litt frustrert ennå, men ok.. 2. Tror kansje du kunne ordlagt deg litt bedre... Jeg skal ikke kommentere noe mer her enn det, da jjeg hverken var ute å fløy eller satt som observer da jeg ikke var hjemme, har bare hørt fra andre. Peace! Mathias Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Jeg har fortsatt ikke gått ut med om jeg bestod eller ei, da jeg er litt frustrert ennå, men ok.. Du sier vel det meste her vil jeg tro... Men om du stod eller ei har ingen eller svært liten betydning på oss andre her på flightsim.no.. Gratulasjoner får du selvsagt om du består og går ut med det, men forståelse fra i allefall meg får du om du ikke gjør det.. Anyway blir mine spekulasjoner inntil videre at du strøk noe som er helt forståelig når det gjelder CPT hvor nærver og drit dårlige piloter er med på å stryke deg. Dette utfra din uttalelse om at du var frustrert som jeg dro konklusjon av at kom fra feilet CPT. phuuuu.. Og dagen smiler til alle, mens jeg gruer meg til min CPT som forøvrig ikke kommer til å skje før Training Department til VACCSCA kvitter seg med den mest idiotiske og uproffesjonelle " STOP IN TRAINING REQUEST RULE " som blir nesten like dumt som å stoppe søkere fra å søke VACCSCA bare for at de ikke vet hvem som er medlem eller ønsker medlemskap... Men nå er det nesten ferdig ryddet opp og jeg begynner å se frem til å stryke min C1 test på trynefaktoren.. hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Jeg er litt frustrert over grunnen til hvorfor jeg strøyk, that's all.. Joda, greit jeg hadde for lite fly, ok.. Men ja.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Larsen Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Jeg er litt frustrert over grunnen til hvorfor jeg strøyk' date=' that's all.. Joda, greit jeg hadde for lite fly, ok.. Men ja.. [/quote'] Egentlig ikke. Du hadde masse fly, men du logget av 30min for tidlig. Hadde du sittet 30min lenger så hadde du uten tvil hatt [size:14pt]mange[/size] fly. Jeg logget på som ENOS og det var jeg som fikk trafikk-flowen deres Mathias Hvorfor logge av så fort når man ser det kommer masse trafikk? Det var mitt spørsmål. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Fredag er vel ikke heller den beste dagen å ha C1 utsjekk da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Vel Tom... Hadde de sittet den tiden de skulle sitte hadde Mathias fått trafikk nok... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.